;
coinex

دوربین دیجیتال سونی A9 نمونه‌ای مناسب برای عکاسی ورزشی

دوربین دیجیتال سونی A9

دوربین دیجیتال سونی A9 با قابلیت عکسبرداری با سرعت ثبت 20 فریم در ثانیه به بازارهای جهانی معرفی شد. این دوربین بسیار قوی و پرقدرت علاوه بر توانایی عکسبرداری با سرعت بالا، فابلیت فوکوس خودکار را نیز به ویژگی‌های خود اضافه نموده و نمونه‌ای بسیار مناسب برای عکسبرداری از رویدادهای ورزشی خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین دیجیتال سونی A9 عکسبرداری با استفاده از شاتر الکترونیکی بوده که بدون تولید هیچگونه صدایی اقدام به عکسبرداری می‌نماید. البته این دوربین با یک شاتر مکانیکی نیز مجهز بوده اما بطور پیش فرض از نمونه الکتریکی استفاده می‌کند.

امکانات دوربین دیجیتال سونی A9

دوربین دیجیتال سونی A9 از حسگر Exmor RS CMOS استفاده کرده و تصاویری با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل را ثبت می‌نماید. پردازنده تصویر آن نیز یک نمونه جدید با نام BIONZ X بوده که با هماهنگی کامل با حسگر موجود در آن، با سرعتی نزدیک به 20 برابر نسل قبلی دوربین‌های بدون آیینه این شرکت به ثبت تصاویر می‌پردازد. در کنار این قابلیت‌ها، دوربین دیجیتال سونی A9 از یک سیستم فوکوس خودکار جدید سود برده که در هر ثانیه 60 بار به بررسی و تنظیم سوژه‌های موجود در محدوده دید لنز می‌پردازد. سیستم جلوگیری از لرزش موجود در این دوربین دیجیتال نیز عملکرد مناسبی داشته و تصاویر واضحی را در هنگام عکسبرداری بدون استفاده از سه پایه ثبت می‌نماید.

باتری موجود در دوربین دیجیتال سونی A9 نیز یک نمونه کاملا جدید بوده و ظرفیتی در حدود 2 برابر نمونه‌های قدیمی دارد. همچنین در این دوربین دو ورودی کارت حافظه SD تعبیه شده که نسبت به مدل A7 فضای بیشتری را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. سنسورهای جدید نیز در این دوربین قرار گرفته که توانایی آن را در هنگام عکسبرداری در نور کم نسبت به مدل‌های قبلی به مراتب بهبود بخشیده است. این دوربین دامنه حساسیت‌ یا ISO بالایی داشته و اعداد 50 تا 204.800 را پوشش می‌دهد. البته حساسیت این دوربین در حد و اندازه‌های مدل A7S II نبوده اما توانایی رقابت با مدل کانون 5D MkIV را دارد.

برای ثبت تصوایر از سوژه‌های متحرک با بالاترین کیفیت، این دوربین به لنزهای جدید 100-400mm FE f/4.5-5.6 G-Master مجهز شده است. این دوربین وزنی در حدود 1.4 کیلوگرم داشته و یکی از سبک‌ترین نمونه‌ها در کلاس خود به شمار می‌آید.

قابلیت‌های فیلمبرداری

علاوه بر ثبت تصاویر واضح با سرعت بالا، دوربین دیجیتال سونی A9 عملکرد بسیار مناسبی در هنگام فیلمبرداری داشته و توانایی ضبط ویدیوهایی با کیفیت 4K را دارد. این دوربین قابلیت ضبط با کیفیت HD و سرعت فریم 120 را داشته که به کاربر قابلیت ساخت ویدیوهایی با سرعت آهسته با کیفیت بسیار بالا را ارائه می‌نماید.

نقاط ضعف

با توجه به آنچه پیشتر گفته شد، این دوربین دیجیتال جدید قابلیت‌های بسیاری داشته و یک نمونه‌ ایده‌آل برای عکسبرداری ورزشی به حساب می‌آید. اما دوربین دیجیتال سونی A9 نقاط ضعفی نیز دارد. بزرگترین نقطه ضعف این دوربین دیجیتال قیمت بسیار بالای آن است.

دوربین سونی A9 با قیمت 4.500 دلار (معادل 17 میلیون تومان با احتساب دلار 3750 تومانی در زمان نگارش) عرضه شده و لنز 100-400 آن نیز قیمتی معادل 2.500 دلار (معادل 9.4 میلیون تومان) داشته که آن را به قیمت بسیار بالای 26.5 میلیون تومان می‌رساند. این قیمت از رقبای این دوربین دیجیتال مانند کانون 5D MkIV بالاتر بوده اما وزنی کمتر از آن دارد.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر