;
coinex

ساخت گلکسی اس 8 چه مقدارهزینه برای سامسونگ به همراه داشته است؟

ساخت گلکسی اس 8

پرچمداران جدید سامسونگ با اختلاف قیمت بسیاری نسبت به پرچم‌داران قبلی این گوشی به بازار عرضه شده اند؛ اما این اختلاف قیمت به دلیل هزینه بالاتری است که سامسونگ برای ساخت گلکسی اس 8 متحمل شده است. جهت بررسی بیشتر این موضوع با تکرا همراه باشید.

گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ دیروز جهت فروش روانه برخی بازارها شدند. این پرچمداران جدید سامسونگ با قیمتی گران تر از گوشی‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج به فروش رفتند اما این قیمت بالاتر بی دلیل نیست. تولید و ساخت گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هزینه بیشتری برای کمپانی سامسونگ دارد؛ بنابراین منطقی است اگر با قیمت بالاتری هم به فروش برسد.

گزارشی که از خبرگزاری HIS Markit منتشر شده است، هزینه‌های ساخت گلکسی اس 8 (نسخه 64 گیگابایتی) را به صورت جزئی نمایان می‌کند. سامسونگ جهت سرهم کردن صفحه نمایشگر 5.8 اینچی این گوشی، باید 307.50 دلار (11,697,621 ریال) هزینه کند. از این مقدار، تنها 5.9 دلار (190,515 ریال) هزینه‌های تولید است؛ باقی این 307 دلار صرفا جهت خرید قطعات این صفحه نمایشگر می‌شود. این میزان هزینه باعث می‌شود ساخت گلکسی اس 8 به ترتیب، 43 دلار (1,638,429 ریال) و 36 دلار (1,371,708 ریال) گران تر از گوشی‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج برای کمپانی سامسونگ تمام شود.

ساخت گلکسی اس 8

البته قیمت دقیق و جزء به جزء قطعات گلکسی اس 8 سامسونگ در دسترس نیست اما این گزارش اشاره به این موضوع دارد که تهیه باتری 3000 میلی آمپری گلکسی اس 8 حدود 4.50 دلار (152,412 ریال) و تهیه و ساخت حافظه داخلی و رم این گوشی هم 41.50 دلار (1,562,223 ریال) برای سامسونگ هزینه به همراه داشته است.

شاید شما هم تعجب کرده باشید که پس چرا سامسونگ گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را با قیمتی بیش از دو برابر هزینه تولید این پرچم‌داران به فروش می‌رساند؟ نکته اصلی اینجاست که چیپستی که در ساخت گلکسی اس 8 به کار گرفته شده است، 720 دلار (27,434,160 ریال) قیمت دارد؛ این هزینه به نسبت گوشی‌های گلکسی اس 7 حدود 412 دلار اختلاف قیمت دارد.

اگر بخواهیم عادلانه به این قضیه نگاه کنیم، لازم است که هزینه ارسال این گوشی‌ها به سراسر جهان، بازاریابی و هزینه‌های مالیات بر واردات این گوشی‌ها در کشور مقصد را هم در نظر بگیریم. به علاوه، خرده فروشان و شرکت‌های دیگر هم هزینه‌های توسعه و تحقیقات خود در این زمینه را از سامسونگ دریافت می‌کنند. همچنین هزینه‌های اداری و اجرایی این کمپانی هم باید در نظر گرفته شود؛ بالاخره سامسونگ باید بتواند حقوق مدیران و کارمندان خود را پرداخت کند!

به طور کل مسئله اصلی این است که سامسونگ از فروش گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سود خواهد برد اما نه به آن اندازه ای که شما تصور می‌کنید؛ احتمالا در جمع و تفریق هزینه‌های ساخت گلکسی اس 8 اشتباه کرده اید!

خالی از لطف نیست به این نکته هم اشاره کنیم که ساخت گلسی اس 8 پلاس (به دلیل صفحه نمایشگر و باتری بزرگ تر) هزینه بیشتری برای کمپانی سامسونگ به همراه داشته است و به همین دلیل هم مشخصا با قیمتی گران تر از گلکسی اس 8 به فروش می‌رسد.

منبع: gizmochina

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر