;
coinex

هکر روسیه به 27 سال حبس محکوم شد

هکر روس به 27 سال حبس محکوم شد
دادگاه ایالات متحده، رومن والریویچ سلزنف، فرزند یک نماینده برجسته پارلمان روسیه را به 27 سال حبس محکوم کرد. سلزنف به اتهام هک بیش از 500  کسب و کار در ایالات متحده آمریکا و سرقت میلیون ها شماره کارت اعتباری و سپس فروش آنلاین اطلاعات آنها در دارک وب دستگیر شده بود. گفته می شود، او بیش از 169 میلیون دلار به این کسب و کارها خسارت وارد کرده است.

کنت بلانکو معاون وزیر دادگستری آمریکا، اعلام کرد: “این تحقیقات و حکم محکومیت نشان می دهد، ایالات متحده از تمام قدرت نظام قضایی خود برای دستگیری و مجازات مجرمان سایبری مانند (رومن)سلزنف استفاده خواهد کرد تا از حق شهروندان و شرکت های ایالات متحده که قربانی این سرقت شده اند، دفاع کند. ما وجود گریزگاه های امن برای این جرم ها را تحمل نمی کنیم، ما مجرمان سایبری را از گوشه های تاریک اینترنت شناسایی و عدالت را اجرا می کنیم.”

این حکم حبس، طولانی ترین حکم حبس صادر شده مربوط به هک در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. رومن سلزنف کسب و کارهای غیر قانونی را در بالی، اندونزی و ولادی وستک، روسیه راه اندازی کرده بود. قربانیان او را به جز دارندگان کارت های اعتباری، بیش از 3700 موسسه مالی و 500 کسب و کار در سراسر جهان تشکیل می دهند. از کاسب و کارهای او می توان از رستوران ها و فست فودهایی در واشنگتن غربی، از جمله رستوران کوچک برادوی گریل در سیاتل نام برد که همه آنها با وجود این سرقت اینترنتی رو به ورشکستگی رفته اند. با توجه به اظهارات دادگاه، نقشه سلزنف، منجر به ضرر و زیانی بیش از 169 میلیون دلار شده است.

یک عکس خانوادگی بدون تاریخ که سلزنف را همسرش آنا اتویسکو و دخترش. سلزنف ژوئیه سال ۲۰۱۴ در مالدیو بازداشت شد. گفته می شود، در هنگام دستگیری، لپ تاپ سلزنف، حاوی اطلاعات میلیون ها کارت اعتباری مسروقه بوده است
یک عکس خانوادگی بدون تاریخ که سلزنف را همسرش آنا اتویسکو و دخترش. سلزنف ژوئیه سال ۲۰۱۴ در مالدیو بازداشت شد. گفته می شود، در هنگام دستگیری، لپ تاپ سلزنف، حاوی اطلاعات میلیون ها کارت اعتباری مسروقه بوده است

قبل از صدور حکم ، سلنزنف از قاضی ریچارد جونز درخواست ملایمت کرده بود. او از قاضی خواسته بود برای صدور مدت حکم “مشکلات پزشکی” او را در نظر بگیرد. سلنزف در پی انفجار یک بمب در سال 2011 در مراکش مجروح شده بود. اما این درخواست او از سوی مقامات قضایی آمریکا پذیرفته نشد. جونز در دادگاه اعلام کرد: “این بمب در واقع اخطاری بوده که می باید دست از اشتباهاتت برداری، به تو شانس دومی در زندگی داده شده بود.”

پس از صدور حکم،  ایگور لیتواک وکیل سلزنف، بیانیه دست نوشته موکل خود را قراعت کرد که موکلش، حکم طولانی مدت خود را حرکت سیاسی در پی روابط سیاسی تیره و تار میان روسیه و ایالات متحده می دانست.

رومن سلزنف، فرزند والری سلزنف، نماینده ای در حزب لیبرال دموکرات روسیه است. رومن سلزنف پس از اعلام حکم حبس 27 ساله پسرش گفت، این حکم توسط “آدم خوارها” صادر شده و پسرش “ربوده” شده است. او به خبرگزاری ریانووستی، گفت: “پسر من شکنجه شده بود، چرا که زندانی شدن در یک کشور خارجی پس از ربوده شدن، خود شکنجه محسوب می شود، او بی گناه است.”

بسیاری از قربانیان سلزنف، کسب و کارهای کوچکی مانند رستوران برادوی گریل در سیاتل بودند که پس از سرقت ورشکست شدند
بسیاری از قربانیان سلزنف، کسب و کارهای کوچکی مانند رستوران برادوی گریل در سیاتل بودند که پس از سرقت ورشکست شدند

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، رومن سلزنف بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ اقدام به هک سیستم‌ های فروش و به سرقت بردن اطلاعات میلیون ‌ها کارت اعتباری، بیش از ۵۰۰ کسب و کار در آمریکا و ۳۷۰۰ موسسه مالی کرده بود. رومن سلزنف ژوئیه ۲۰۱۴ در مالدیو دستگیر شده بود. گفته می شود، سلزنیف هنگام دستگیری به همراه همسر و فرزندش قصد بازگشت به مسکو را داشته که در فرودگاه پایتخت مالدیو توسط ماموران پلیس محلی دستگیر و به مقامات آمریکایی تحویل داده شده بود.سلزنف روز جمعه، توسط دادستانی آمریکا به 27 سال حبس محکوم شد.

.

منبع: ibtimes

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر