;
coinex

6 دلیل و راهکار برای راه اندازی کسب و کار پس از 50 سالگی

6 دلیل و راهکار برای راه اندازی کسب و کار پس از 50 سالگی

کارآفرینان مسن با کارآفرینان جوان یا کم سن وسال‌تر از خودشان چه تفاوتی دارند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، با بیش از 30 کارآفرین از صنایع مختلف صحبت شده که کسب و کار خود را بین سن 50 تا 70 سالگی راه اندازی کرده اند. با وجود این که بیشتر درباره کارآفرینان جوان صحبت می‌شود، اما این دلیلی نیست که بتوان گفت این افراد از کارآفرینان مسن تر عملکرد بهتری دارند. مطالعه مطلب ۳ کارآفرین برجسته که پس از ۴۰ سالگی به موفقیت رسیدند می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

مزایای راه اندازی کسب و کار در سنین بالا

ریسک‌های بزرگ در آشیانه خالی

افراد مسن‌تر که در مواقع کمبود شغل نمی‌توانند کار پیدا کنند، اغلب مجبور به روی آوردن به کارآفرینی می‌شوند. باقی آن‌ها هم با همین ریسک‌های مشابه رو به رو می‌شوند. بسیاری از افراد موفق در این حوزه، در مصاحبه گفته‌اند که در سنین کمتری به کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار فکر می‌کردند. اکثر آن‌ها گفته‌اند که اکنون ریسک پذیرتر از قبل شده‌اند، چرا که کمتر به امنیت خودشان، نسبت به زمانی که به خانواده‌شان توجه می‌کردند، اهمیت می‌دهند.

جاه طلبی هرگز شکست نمی‌خورد

کسب و کار های افراد مسن، کمتر از بقیه کسب و کار ها از مسیر خود منحرف می‌شوند. کارآفرینان زیادی هستند که می‌خواهند به حقوق بازنشستگی‌شان اضافه کنند، می‌خواهند درآمد بیشتر را صرف تفریحات کنند، یا به خاطر اینکه حرفه قدیمی خود را زنده نگه دارند. با این حال، کارآفرینان زیادی (به خصوص بنیانگذاران سریالی) هستند که بیشتر جاه طلبی می‌کنند. گزارش شده که برخی از آن‌ها بیش از 10 میلیون دلار درآمد دارند. بسیاری هم می‌خواهند اختراعی ثبت کنند یا در آن سرمایه گذاری کنند.

تجربه از همه چیز مهم‌تر است

بسیاری از کارآفرینان بزرگ دارای سابقه مدیریت، مهارت‌های شرکتی یا هر دوی آن‌ها هستند. یا اینکه آن‌ها کارآفرینانی سریالی هستند که آموخته‌هایشان را در شروع یک کسب کار برای عمل نهایی، یا نزدیک به نهایی، بکار می‌برند. آن‌ها، دیگر افرادی که مهارتی به دست آورده‌اند و در گذشته استفاده کرده‌اند را می‌شناسند و می‌دانند که اکثریت‌شان دوباره آن کار را انجام می‌دهند.

گاهی سن بیشتر باعث فروش می‌شود

تعداد کمی از کارآفرینان درباره مواجهه با اخلاق تند و حرف‌های کنایه آمیز مشتریان، رقیبان و یا سرمایه گذاران توضیح داده‌اند. اما اکثر آن‌ها درباره سال‌های حرفه‌ای کارشان حرف‌هایی زدند که نمی‌شد پاسخی منفی از آن دریافت کرد. حتی برخی گفته‌اند که احترام اضافی هم دریافت کرده‌اند. این تجربه، نتیجه برخورد با افراد مسن در بازار کار است که به تبعیض سنی در افراد مربوط است.

سلامت و تعادل، کلید موفقیت است

اگرچه بسیاری از کارآفرینان مسن گفته‌اند که تا 60 ساعت در هفته کار می‌کنند، تعداد کمی هم گفته‌اند که به اندازه مقداری که در جوانی‌شان کار می‌کردند، الان هم کار می‌کنند. این مصاحبه شوندگان به طور منظم ورزش می‌کنند، دوچرخه سواری می‌کنند، شنا می‌کنند، می‌دوند، و گاهی هم بسکتبال بازی می‌کنند. این افراد، با تاکید بر تعادل در زندگی و کار، به سلامت ذهنی هم توجه می‌کنند. بسیاری هم بیشتر با نوه‌هایشان، نسبت به بچه‌هایشان در زمان کار قدیمی، وقت می‌گذرانند.

بعضی جوان‌ها به کسب و کار کمک می‌کنند

متخصصان حوزه کسب و کار ، هم زیستی نسل Y و افراد مسن در دفتر کار را با ترشرویی نگاه می‌کنند. کارآفرینان مسن‌تر، هر چند کم، اما از افراد جوان برای کمک‌هایشان قدرشناسی می‌کنند. بسیاری به افراد بسیار جوان‌تر تکیه می‌کنند تا در کاربردهای تکنولوژی در کسب و کار ، کمکشان کنند. برخی هم می‌گویند که جوانان برای کسب موفقیت کسب و کار ، توقعات زیادی دارند.

مسن‌ها، مسن‌ها را هدف گذاری کنند

افراد مسن زیادی هستند که محصولاتی را می‌سازند یا خدماتی را ارئه می‌دهند که برای دیگر افراد مسن هدف گذای شده است. این گروه سنی بازار خوبی را هم به خود اختصاص داده‌اند و پیش بینی شده که در 20 سال آینده، جمعیت این گروه سنی در آمریکا، 2 برابر جوانان رشد داشته باشند. وظیفه مراقبت از والدین مسن در نسل ساندویچی (برای این افراد که اغلب در دهه 30 یا 40 زندگی خود هستند، مراقبت از والدین، در عین بزرگ کردن فرزندان مهم است)، هنوز دارای فرصت‌هایی است، همانطور که کارآفرینان زیادی توجه‌شان را به سمت این افراد گرفته‌اند.

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر