;
coinex

کمپانی گوگل و فیسبوک قربانی کلاهبرداری اینترنتی 100 میلیون دلاری شدند!

کلاهبرداری اینترنتی

در فضای مجازی و اینترنت روش‌های بسیار زیادی برای کلاهبرداری وجود دارد، فرقی ندارد که قربانی یک فرد تازه کار باشد یا یک متخصص، حتی هکرهای خبره نیز ممکن است در تله کلاهبرداران گرفتار شوند. یکی از این روش‌های کلاهبرداری اینترنتی فیشینگ نام دارد، روشی که اخیراً مشخص شده دو کمپانی بزرگ اینترنتی را نیز فریب داده است. در ادامه با تکرا همراه باشید تا این اتفاق را بررسی کنیم.

مهم نیست چقدر کار بلد باشید، به هرحال در فضای اینترنت در امان نخواهید بود. تا کنون دلایل زیادی برای اثبات این ادعا وجود داشته است ولی در یک مورد اخیر، گوگل و فیس بوک قربانی یک کلاهبرداری اینترنتی بزرگ و میلیون دلاری شدند. به گفته Fortune این دو غول بزرگ تکنولوژی در دو سال گذشته چیزی بالغ بر 100 میلیون دلار را به دلیل حمله‌ای فیشینگ از دست داده‌اند.

داستان به صورت خلاصه به این شرح است؛ تقریباً یک ماه پیش یک مرد لیتوانیایی به نام اوالداس ریماساوسکاس از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا متهم به ترتیب دادن یک ایمیل کاری و جعلی برای کلاهبرداری اینترنتی از دو شرکت اینترنتی متعلق به ایالات متحده شد. دیروز Fortune از نام این دو شرکت اینترنتی پرده برداری کرد؛ گوگل و فیسبوک، دو غول دنیای اینترنت قربانی این کلاهبرداری بودند.

نکته جالب توجه در این پرونده، نوع کلاهبرداری این شخص است، این فرد به وسیله کلاهبرداری یا حمله فیشینگ از این دو کمپانی دزدی کرده است. در این نوع کلاهبرداری اینترنتی ، یک شرکت یا شخص با قابل اعتماد نشان دادن خود در بازار تکنولوژی سعی در جلب توجه مشتری‌ها را دارد. این دقیقاً کاری است که ریماساوسکاس در سال 2013 انجام داد؛ او با نوشتن صورت حساب‌ها، ایمیل‌ها و مهرهای جعلی سعی در جعل هویت یک سازنده تایوانی کامپیوترهای نوت بوک، وسایل خانه و قطعات موبایل به نام کوانتا را داشت که دارای مشتری‌های بسیار معروفی از جمله آمازون، اپل، بلکبری، لنوو، ال جی و ورایزن وایرلس در بازار تکنولوژی است. با جعل هویت این شرکت، این شخص موفق به فریب دادن فیس بوک و گوگل و گرفتن چیزی بالغ بر 100 میلیون دلار در دو سال شده بود.

طبق گفته منابع موثق، ریماساوسکاس این فساد مالی را تکذیب کرده ولی گوگل و فیس بوک هر دو تأیید کرده‌اند که در این پرونده نقش داشتند. البته این دو شرکت پول از دست رفته خود را بدست آوردند ولی کل این داستان ثابت می‌کند که هر کسی می‌تواند قربانی کلاهبرداری اینترنتی شود حتی اگر دارای متخصصان امنیتی خبره و بهترین‌ها در تکنولوژی باشد.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر