;
coinex

چگونه با بودجه و سرمایه کم می توانیم رویاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم؟

چگونه با بودجه و سرمایه کم به رویا هایمان دست یابیم؟

برای رسیدن به رویاها راه‌های زیادی وجود دارد و نیازی به بودجه بسیار زیاد نیست. در اینجا با روش هایی برای رسیدن به آرزوهایتان آشنا خواهید شد؛ با تکرا همراه شوید:

چیزی که می‌خواهید را تعریف کنید

رویاها به چیزهایی مبهم و انتزاعی گرایش دارند (مثلا من می‌خواهم خانه‌ای رویایی بسازم، یک مزرعه بخرم، به دور دنیا سفر کنم، زود بازنشسته شوم). برای تعریف رویاهایتان وقت بگذارید و ببینید خواسته‌هایتان چه چیزی هستند. اینگونه رویاهایتان تبدیل به چیزی واقعی می‌شوند و شما می‌توانید برای دستیابی به آنها قدم بردارید. به اینگونه سوالات پاسخ دهید:

  • خانه رویایی‌تان چقدر بزرگ خواهد بود؟ چه شکلی خواهد بود؟ چند اتاق خواهد داشت؟ این خانه در کجا قرار خواهد داشت؟
  • مزرعه‌تان چند متر خواهد بود؟ در آن برکه‌ای خواهد بود؟ انبار چطور؟ همینطور حیوانات اهلی؟ یا یک کلبه؟ برای مدیریت مزرعه چه تجهیزاتی نیاز خواهید داشت؟
  • در سفر به دور دنیا، از چه کشورهایی بازدید خواهید کرد؟ تا کجا خواهید رفت؟ در کجا اقامت خواهید کرد؟ در مسیر و مقصدتان چه کارهایی انجام خواهید داد؟ با خودتان کسی را هم خواهید آورد؟
  • می‌خواهید در چه سنی بازنشته شوید؟ با وقتتان چه کار می‌کنید؟ در کجا زندگی خواهید کرد؟

هزینه‌ها را محاسبه کنید

زمانی که تصور دقیقی از خواسته‌تان پیدا کردید، تحقیق کنید تا ببینید هزینه رسیدن به آن چقدر خواهد بود؟ لیست قیمت املاک را چک کنید، از وبسایت‌های گردشگری بازدید کنید، با یک برنامه ریز مالی ملاقات داشته باشید، یا با کسی که خواسته شما را قبلا انجام داده صحبت کنید. ممکن است قیمت‌ها با مرور زمان تغییر کند، اما حداقل به شما آگاهی می‌دهد.

به خودتان فرصت دهید

رویاهای مادی بزرگ، اغلب هزینه‌های زیادی هم دارند. اما از آنها نترسید. تصمیم بگیرید که برای تحقق رویا، چه مقدار زمانی را سنجیده‌اید، از این طریق می‌توانید برنامه‌تان را بچینید.

اهدافی برای پس انداز تنظیم کنید

بعد از برآورد هزینه‌ها و ایجاد فرصت، محاسبه کنید که برای رسیدن به هدف، چقدر پول باید در ماه پس انداز کنید. سپس، راه‌های دستیابی به هدف را پیدا کنید. بودجه و سرمایه فعلی‌تان را بررسی کنید، و به دنبال چیزهایی باشید که می‌توانید از خودتان جدا کنید؛ مثلا، بیرون غذا خوردن را کنار بگذارید. برای دستیابی به پول مورد نیاز، به خودتان سخت بگیرید. رویاهای بزرگ ارزش فداکاری را دارند. هنوز به پول بیشتری نیاز دارید؟ راه‌های دستیابی به پول بیشتر را مورد بررسی بیشتر قرار دهید. کار سخت باعث می‌شود ارزش رویایتان را بیشتر درک کنید.

خرید رویا

علاوه بر پو.ل، به چیزهایی فکر کنید که برای رسیدن به رویا به آن نیاز دارید. سپس به دنبال معاملاتی برای خرید باشید. فروش در حیاط یا گاراژ و فروشگاه‌های خانگی، منابع خوبی برای خرید ارزان قیمت لوازم خانه، ابزارها، و…  هستند. هر چیزی را که می‌توانید با تخفیف بخرید، به رسیدن به هدف سرعت می‌بخشد.

انگیزه خود را حفظ کنید

پیشرفت‌تان را بطور منظم بررسی کنید تا اشتیاق‌تان را حفظ کنید. اگر خواستید چیزی را بخرید که نیاز نداشتید، رویایتان را روی کاغذ بنویسید و آن را بر روی کارت‌های نقدی و اعتباری‌تان بچسبانید. دیدن رویا و هدف هنگام خرید، باعث می‌شود بیشتر درباره آن فکر کنید.

برای حفظ انگیزه به کمک بیشتری نیاز دارید؟ به برنامه‌تان عمیق‌تر فکر کنید. تصاویر الهام بخش مجلات را نگه دارید؛ یک صفحه pin در Pinterest بسازید تا در مسیر ایده‌هایتان باقی بمانید؛ برای دستیابی به مهارت‌های لازم در کلاس‎های مختلف شرکت کنید؛ سری به کتابخانه بزنید. این باور را به خودتان راه دهید و یادآور شوید که چیزهای بزرگ امکان پذیراند. سپس رویایاتان را سخت دنبال کنید.

.

منبع: thebalance

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر