;
coinex

مقایسه تلفن های همراه: اچ تی سی 10 در مقابل سامسونگ گلکسی ای 7

مقایسه تلفن های همراه: اچ تی سی 10 در مقابل سامسونگ گلکسی ای 7

همه چیز درباره رقابت تنگاتنگ گوشی های هوشمند اچ تی سی 10 و سامسونگ گلکسی ای 7 Y برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید:

مقدمه:

امروز با مقاله ای جذاب همراه شما هستیم. هنوز هم پرچمدار اچ تی سی یعنی اچ تی سی 10 در مقابل تمامی گوشی های جدید سامسونگ ای 7 می ایستد. هر دو گوشی دارای بدنه ای فلزی هستند؛ البته لازم به ذکر است که طراحی فلزی بدنه را اچ تی سی برای اولین بار، چندین سال پیش با گوشی اچ تی سی وان ام 7 خود شروع کرد. با وجود این که اچ تی سی 10 در ماه می 2016 به بازار عرضه شد، اما هم چنان تا زمانی که گوشی جدید این کمپانی در بهار امسال منتشر شود، پرچم دار اچ تی سی به حساب می آید. با این که قاب هر دو گوشی فلزی است اما بدنه اچ تی سی 10 به خاطر گوشه های گرد آن زیباتر به نظر می آید؛ این در حالی است که ظاهر سامسونگ گلکسی ای 7 کاملا معمولی است و مانند گوشی های سری گلکسی اس این کمپانی است. به دلیل وجود فاصله زمانی بین تولید دو گوشی، این دو تلفن همراه هوشمند ویژگی های مشترک زیادی ندارند. اول از همه نگاهی به اندک ویژگی های مشترک این دو گوشی می اندازیم و سپس هر یک را جداگانه و دقیق تر بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

صفحه نمایش های دو گوشی تقریبا نیم اینچ باهم تفاوت دارند (صفحه نمایش اچ تی سی 10 در ابعاد 5.2 اینچ است و گلکسی ای 7، 5.7 اینچ)؛ ابعاد فیزیکی این دو خیلی به هم نزدیک نیستند، سامسونگ گلکسی ای 7 مقداری بزرگ تر و 25 گرم سنگین تر است. به علاوه، به دلیل اینکه ابعاد صفحه نمایش دو گوشی متفاوت است، این دو کمپانی از تکنولوژی های متفاوت استفاده کرده اند و در نتیجه رزولوشن این دو صفحه نمایش نیز با یکدیگر تفاوت دارند. هر دو گوشی در ابتدا با سیستم عامل اندروید مارشمالو به بازار عرضه شدند اما اخیرا اچ تی سی 10 آپدیت اندروید نوقا را دریافت کرده است. حافظه داخلی هر دو گوشی 32 گیگابایت است و هر دوی آن ها قابلیت افزایش حافظه از طریق کارت حافظه جانبی را دارند. با این که دوربین این دو گوشی متفاوت است اما هر دو عکس های خوبی را برایتان فراهم خواهند کرد. باطری هر دوی آن ها از نوع داخلی است و از قابلیت شارژ سریع نیز برخوردارند. هر دو دارای حسگر اثر انگشت برای بازگشایی قفل گوشی و دیگر کارها هستند. و البته که هر دو ویژگی های جدا نشدنی گوشی های هوشمند را نیز دارند. ( وای فای، بلوتوث نسخه 4.2، جی پی اس، NFC و پورت مدل سی برای شارژ گوشی و انتقال اطلاعات).

اچ تی سی 10:

سامسونگ گلکسی اِی 7

به طور کل شاهد بحث های زیادی بر سر این که کدام گوشی پرچم دار اچ تی سی است، بوده ایم. اما بدون شک اچ تی سی 10 تا به امروز بهترین محصول این کمپانی است و بدون شک پرچم دار اچ تی سی به شمار می آید. اچ تی سی طراحی فلزی بدنه گوشی را با گوشی های وان ام 7 خود شروع کرد، البته زمانی که اچ تی سی گوشی های ام 9 خود را منتشر کرد، کاربران از طراحی تکراری و قدیمی آن ناراضی بودند. گوشی جدید اچ تی سی 10 یکی از بهترین محصولات این کمپانی است و بهترین ویژگی ها و مشخصات را نیز دارد؛ از جمله صفحه نمایش QHD، پخش صدای بسیار عالی، دوربین با کیفیت و … . حال ببینیم با تمام این ویژگی ها چگونه می تواند در مقابل گلکسی ای 7 بایستد.

صفحه نمایش اچ تی سی 10 یک صفحه نمایش 5.2 اینچی ال سی دی 5 QHD است و با رزولوشن 1440×2560 (565 پیکسل در هر اینچ) در اختیار مشتریان قرار می گیرد. اچ تی سی از بهترین پردازنده موجود در آن زمان یعنی اسنپدراگون 820 (Snapdragon 820) کوالکوم چهار هسته ای استفاده کرده است، دو هسته با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی و دو هسته دیگر با فرکانس کاری 2.15 گیگاهرتزی. این کمپانی هم چنین از پردازنده گرافیکی آدرنو 530 برای گرافیک این گوشی استفاده کرده است. اچ تی سی 10 از رم DDR4 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی برخوردار است و قابلیت افزایش حافظه تا 256 گیگابایت توسط کارت حافظه جانبی را دارد.

اچ تی سی همیشه بر سر دوربین گوشی هایش مشکلاتی داشت و هر ساله تکنولوژی ها و مدل های جدید را امتحان می کرد اما هرگز نتیجه ای که به دنبالش بود را نگرفته بود. تا این که در اچ تی سی 10 همه قطعه ها را به درستی کنار یک دیگر قرار داد و به نتیجه دلخواهش رسید. یک دوربین 12 مگاپیکسلی با 2 اولتراپیکسل جهت ثبت نور بهتر در عکس، با فوکوس خودکار لیزری، فلاش ال ای دی دوتایی و OIS. این دوربین حتی شامل یک فلاش روی صفحه نیز هست که به شما اطمینان می دهد سلفی ها و تماس های تصویری باکیفیتی خواهید داشت. باطری این گوشی یک باطری داخلی 3000 میلی آمپری است که از قابلیت شارژ سریع کوالکوم نسخه 3.0 هم برخوردار است.

اچ تی سی مجبور بود که بلندگو های بوم ساند را نیز دوباره طراحی کند تا جا برای حسگر اثر انگشت بر روی گوشی باز شود. بلندگویی با صدای پایین در قسمت پایینی گوشی قرار دارد و صداهای بلند از خروجی صدای گوشی منشا میگیرند. اچ تی سی نام بلندگوی های بوم ساند خود را به “بوم ساند های فای” تغییر داد تا همه متوجه شوند که این دو بلندگو با هم تفاوت دارند. ابعاد فیزیکی اچ تی سی 10، 9 در 71.9 در 145.9 است و 161 گرم وزن دارد. این گوشی در رنگ های خاکستری کربنی، توپاز طلایی و نقره ای یخچالی در بازار موجود است و حدود 650 دلار قیمت دارد.

سامسونگ گلکسی ای 7 :

سامسونگ گلکسی اِی 7

قطعا سامسونگ گلکسی ای 7 (2017) را با هیچ برند دیگری اشتباه نخواهید گرفت؛ چرا که این گوشی ویژگی های ظاهری معمول گوشی های سامسونگ را دارد از جمله گوشه های گرد، بلندگو در بالای گوشی و برند سامسونگ در زیر آن و کلید خانه بیضی شکل در پایین گوشی. گلکسی ای 7 علاوه بر اینکه بدنه شیشه ای شبیه به بدنه گوشی های سری اس سامسونگ را دارد، طوری طراحی شده است که به راحتی در دستانتان قرار می گیرد و نگه داشتن آن حس خوبی به شما می دهد. این گوشی با این که یک گوشی متوسط به شمار می آید اما ویژگی هایی دارد که بی نظیر اند و با قیمت 530 دلار در بازار موجود است. سامسونگ گلکسی ای 7 همچنین از استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار آی پی 68 هم برخوردار است. در بغل این گوشی هم یک بلندگو با صدای بلند قرار دارد. حال ببینیم این گوشی متوسط چگونه در مقابل پرچم دار اچ تی سی می ایستد.

صفحه نمایش گلکسی ای 7 دقیقا هم اندازه صفحه نمایش پرچم دار این کمپانی (گلکسی اس 7 اج) است اما رزولوشن آن کواد اچ دی نیست. این صفحه نمایش از نوع سوپر آمولد 5.7 اینچی است و از رزولوشن FHD 1080×1920 پیکسلی (386 پیکسل در هر اینچ) استفاده کرده است. سامسونگ تکنولوژی “همیشه روشن” که برای پرچم دار خود استفاده کرده بود را نیز روی ای 7 پیاده کرد تا عمر باطری این گوشی را طولانی تر کند. این تکنولوژی بسیار کاربردی است و به شما این امکان را می دهد تا ساعت، تاریخ و اعلانات خود را بدون روشن کردن صفحه نمایش اصلی چک کنید. سامسونگ گلکسی ای 7 از پردازنده اگزینوس 7880 (Exynos 7880) هشت هسته ای با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتزی استفاده می کند و برای گرافیک نیز Mali-T830MP2 را به کار گرفته است. رم این گوشی 3 گیگابایت است و 32 گاگبایت حافظه داخلی دارد که البته حافظه داخلی این گوشی قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه جانبی را تا 256 گابایت دارد.

دوربین اصلی این گوشی یک دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلاش ال ای دی است. هم چنین دوربین سلفی این گوشی نیز یک دوربین بزرگ 16 مگاپیکسلی است که امکان گرفتن سلفی ها و تماس های تصویری باکیفیت را برایتان فراهم می کند. باطری گلکسی ای 7 نیز یک باطری داخلی 3600 میلی آمپری است و قابلیت شارژ سریع را هم دارد.

گلکسی ای 7 در حال حاضر در برخی بازارهای آسیایی و اروپایی موجود است اما مشخص نیست که چه زمانی در بازارهای آمریکا موجود می شود. این گوشی از اندروید 6.0.1 مارشمالو به عنوان سیستم عامل استفاده می کند اما هیچ حرفی از در دسترس بودن اندروید نوقا برای این گوشی در میان نیست. یکی از ویژگی های جالب ولی عجیب این گوشی بلندگویی است که در بغل این گوشی تعبیه شده است. ابعاد فیزیکی گلکسی ای 7، 156.8 در 77.6 در 7.9 میلی متر است و 186 گرم وزن دارد. این گوشی در رنگ های مشکی، طلایی ماسه ای، آبی مات و صورتی صدفی با قیمت 530 دلار در بازار موجود است.

سخن پایانی:

سامسونگ گلکسی اِی 7

این که کدام یک به عنوان برنده معرفی شوند تصمیم سختی بود. اما اچ تی سی 10 از صفحه نمایش بهتر، پردازنده، حافظه داخلی، صدا و دوربین بهتر برخوردار است و ما توصیه می کنیم که در خرید این گوشی درنگ نکنید.

با اینگه گلکسی ای 7 از صفحه نمایش بزرگ تر با تکنولوژی “همیشه روشن” و استاندارد آی پی 68 ضد آب و ضد گرد و غبار برخوردار است اما هنوز هم قیمت آن به نسبت پردازنده و رمی که استفاده کرده است اندکی بالا و غیر منطقی است.

هر دو گوشی بسیار خوب طراحی و ساخته شده اند اما اچ تی سی 10 ظاهر زیباتری دارد و به نسبت قیمتی که برای آن پرداخت می کنید ویژگی های بی نظیری را به شما ارائه می دهد؛ و هم چنین این گوشی در حال حاضر از اندروید 7 نوقا برخوردار است و این در حالی است که هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ بتواند امکان استفاده از این آپدیت را برای مشتریانش فراهم کند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر