;
coinex

کاهش فروش گوشی های آیفون در 3 ماهه مالی منتهی به ماه مارس

کاهش فروش گوشی های آیفون

عصر دیروز کمپانی اپل گزارش عملکرد سه ماهه مالی خود را منتشر کرد. این غول عرصه تکنولوژی از کاهش فروش گوشی های آیفون خود خبر داد و اعلام کرد که فروش این گوشی ها از انتظارات و پیش بینی ها در وال استریت کمتر بوده است. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

تحلیلگران بازار پیش بینی می‌کردند که فروش گوشی های آیفون شرکت اپل در سه ماهه منتهی به ماه مارس به 52 میلیون دستگاه برسد اما اپل رسما اعلام کرد که این پیش بینی ها غلط بوده و این شرکت موفق شده است تنها 50.8 میلیون دستگاه از سری گوشی های آیفون خود را در بازارهای مالی کشورهای مختلف به فروش برساند.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در گفت‌وگو با شبکه خبری CNBC اعلام کرد که این شرکت یک هشدار درباره تاخیر در فروش گوشی های خود دریافت کرده است. این قضیه ممکن است به این دلیل باشد که شرکت اپل در شهریور ماه قرار است برای جشن 10 سالگی گوشی های آیفون، این گوشی ها را با تغییرات گسترده و هیجان انگیزی همانند صفحه‌ نمایش‌های اولد با نام آیفون 8 راهی بازار کند.

همان‌طور که مدیر عامل شرکت اپل نیز به این موضوع اشاره کرد، ممکن است که عمده خریداران و طرفداران برند اپل تا ارائه محصولی جذاب‌تر با ویژگی‌های چشم نواز تا اواخر امسال صبر کنند و بعد از آن گوشی آیفون 8 را خریداری کنند.

گزارش آماری منتشر شده از فروش گوشی های آیفون در این 3 ماهه مالی نشان می‌دهد که فروش این گوشی ها حتی از فروش آیفون‌های سال گذشته در همین 3 ماهه مالی نیز کمتر شده است. گوشی های آیفون 6s و 6s plus سال گذشته در همین 3 ماهه مالی موفق به فروش 51.2 میلیون دستگاه شده بودند.

به نظر می‌رسد که عامل اصلی کاهش فروش گوشی های آیفون در این سه ماهه مالی سال 2017، افت فاحش فروش این گوشی ها در کشور چین بوده که نسبت به هر سال دچار کاهش 14 درصدی در میزان فروش این گوشی ها بوده است. به گفته تیم کوک فروش گوشی های آیفون در سه ماهه منتهی به ماه مارس در سایر کشورها به جز کشور چین با افزایش خیلی خوبی همراه بوده است.

برای 3 ماهه دوم سال 2017 شرکت اپل گزارش داده که درآمدی معادل 52.9 میلیارد دلار داشته است؛ این رقم در مقایسه با درآمد 50.56 میلیارد دلاری در مدت زمان مشابه سال گذشته خبر از افزایش درآمدهای شرکت اپل می‌دهد. این رقم معادل افزایش 4.6 درصدی است.

دریافتی به ازای هر سهم در بازار بورس نیز با افزایش 10.5 درصدی از 1.90 دلار در سال گذشته به 2.10 دلار افزایش پیدا کرده است. سود خالص شرکت اپل از ماه ژانویه تا ماه مارس 2017 رقمی معادل 11.03 میلیارد دلار بوده است. این رقم در مدت مشابه در سال قبل، 10.52 میلیارد دلار بود.

تیم کوک اشاره کرد که فروش اپ در فروشگاه اپ استور 40 درصد افزایش یافته که این افزایش فروش تا حد زیادی به واسطه افزایش 20 درصدی توسعه دهندگان بوده است.

در پایان این سه ماهه مالی شرکت آمریکایی اپل دارای رقم باورنکردنی 256.8 میلیارد دلار پول نقد است و سرمایه گذاران خواستار آن هستند که شرکت اپل این مقدار از پول را هم به صورت سهام در اختیار مردم قرار دهد و یا اینکه با سرمایه گذاری در کسب و کارهای پردآمد باعث سود رسانی بیشتر به سهامداران شود.

.

منبع : phoneArena

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر