;
coinex

سامسونگ با شکست اینتل بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه جهان خواهد شد

تولید کننده تراشه

کمپانی اینتل سال‌هاست برترین تولید کننده تراشه در جهان است و در این بخش حرف اول را می زند و تاکنون کسی توان رقابت با آن را نداشته است، اما مدتی است که غول دنیای تکنولوژی، کمپانی سامسونگ قصد دارد تا از اینتل پیشی بگیرد و خود را به بزرگترین تولید کننده تراشه در جهان تبدیل کند. حال اینتل احساس خطر می‌کند، چرا که بر طبق پیشبینی ها ممکن است در آینده‌ای نزدیک، اینتل پس از 24 سال جایگاه خود را از دست بدهد. در ادامه با تکرا همراه باشید تا دقیق‌تر رقابت این دو کمپانی بزرگ را بررسی کنیم.

اینتل، کمپانی بزرگی که همواره بهترین پردازنده‌ها و تراشه‌های کامپیوتری را در اختیار ما قرار داده است و از سال 1993، زمانی که اولین سی پی یو پنتیوم خود را برای کامپیوترهای شخصی منتشر کرد، به عنوان بهترین سازنده تراشه شناخته می‌شود. حال به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده این کمپانی با مشکلاتی مواجه شود و سلطنت 24 سال آن به عنوان بهترین تأمین کننده تراشه به پایان خود نزدیک شود.

اگر همین روند فعلی در صنعت تا چند ماه دیگر نیز ادامه پیدا کند، کمپانی بزرگ سامسونگ تخت پادشاهی را از اینتل (Intel) می‌گیرد و به عنوان بهترین تولید کننده تراشه در جهان شناخته خواهد شد. این غول بزرگ کره‌ای دنیای تکنولوژی بایستی به خاطر این موضوع از بخش حافظه و تراشه خود متشکر باشد، چرا که ادامه افزایش قیمت و تقاضا برای تراشه‌های حافظه بود که فروش سامسونگ را به شدت بالا برد.

می‌توان گفت که تقریباً دلیل اصلی این افزایش قیمت بیش از حد حافظه، مصرف کنندگان چینی هستند. کاربران در کشور چین تقاضای خود برای دستگاه‌های رده بالا را همواره بیشتر و بیشتر می‌کنند و این ایجاد تقاضای بیشتر برای قطعات حافظه باعث می‌شود که تولید کنندگان تجهیزات اصلی مجبور به تولید بیشتر شوند. سامسونگ قانع شده است تا برروی تقاضای رو به رشد حافظه DRAM و حافظه فلش NAND خود سرمایه گذاری کند، تجهیزاتی که انتظار می‌رود قیمت آن‌ها به ترتیب با افزایش 39 درصد و 25 درصدی رو برو شود.

بیل مک کلین، رئیس شرکت تحقیقاتی IC Insights در این باره می‌گوید:

اگر قیمت حافظه‌ها در بازار، در سه ماهه دوم سال جاری ثابت بماند یا با افزایش روبرو شود، سامسونگ می‌تواند جای کمپانی اینتل را در رده اول بگیرد، کمپانی که از سال 1993 در صدر این جدول قرار دارد.

تولید کننده تراشه

شرکت مک کلین پیشبینی کرده است که فروش تراشه‌های اینتل در این سه ماهه جاری تا 14.4 میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد، در حالی که فروش سامسونگ در همین مدت زمان می‌تواند به 14.6 میلیارد دلار برسد. این روند یک رشد 4.1 درصدی سالیانه برای سامسونگ خواهد بود.

مک کلین همچنین اضافه کرد:

اگر این اتفاق رخ دهد، این موضوع نه تنها یک نقطه عطف بزرگی برای کمپانی سامسونگ خواهد بود، بلکه برای سایر شرکت‌های تولید کننده تراشه که سال‌هاست در تلاش هستند تا با کمپانی اینتل رقابت کنند و جای آن را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه بگیرند، نکته امیدوار کننده‌ای خواهد بود.

همچنین شرکت IC Insights بیان کرده است که اگر قیمت تراشه‌ها در نیمه دوم سال 2017 میلادی کاهش نیابد، سامسونگ این شانس را خواهد داشت تا با فروش خود در یک سال، کمپانی اینتل را شکست دهد. در حال حاضر، انتظار می‌رود که هر دو کمپانی تولید کننده تراشه در سال 2017 حدود 60 میلیارد دلار فروش داشته باشند.

یک شرکت تحقیقاتی دیگر به نام Nomura Securities پیش بینی می‌کند که در وضعیت فعلی، کمپانی سامسونگ به لطف افزایش تقاضای تراشه و انتشار گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس رکورد درآمد را در سه ماهه دوم سال 2017 میلادی جا به جا کند.

چونگ چانگ وون، رئیس مرکز تحقیقاتی Nomura Securities ادعا دارد:

تقاضای جهانی برای تراشه‌های حافظه ادامه دار خواهد بود. کمپانی سامسونگ، یکی از شرکت‌های تولید کننده تراشه، پیشبینی 12 میلیارد دلار سود عملیاتی کرده است و انتظار می‌رود واحد تراشه آن در سه ماهه دوم سال، 6.5 میلیارد دلار درآمد عملیاتی داشته باشد.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر