;
coinex

پورشه کاین با یدک کشی هواپیمای ایرباس A380 عنوان قوی‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد

پورشه کاین S دیزل قوی‌ترین خودروی جهان

برخی از خودروهای شاسی بلند سایز بزرگ (Full Size SUV) امروزی قدرت و توانایی‌های بسیار بالای دینامیکی را داشته و توانایی تولید گشتاورهای بالای 900 پاوند بر فوت (معادل 1200 نیوتون متر) را دارند. اما شرکت خودرو سازی آلمانی پورشه (Porsche) در آخرین اقدام خود ثابت نموده که برای یدک کشی بارهای بسیار سنگین، نیازی به تولید گشتاوری در این حدود ندارد.

یکی از محصولات این شرکت به نام پورشه کاین S دیزل (Porsche Cayenne S Diesel) به تازگی توانسته با یدک کشی یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای جهان، رکورد گینس بالاترین وزن یدک کشی را به نام خود ثبت نماید. این خودرو توانسته یا یدک کشی یک هواپیمای ایرباس A380 متعلق به شرکت هواپیمایی ایر فرانس (Air France)، رکود بیشترین بار یدکی کشی شده توسط یک خودروی تولیدی عادی را از آن خود نماید. پورشه کاین S دیزل در هفته گذشته توانست این هواپیما را در فرودگاه شارل دوگل (Charles de Gaulle) شهر پاریس به مسافت 137 فوت (معادل 42 متر) جابجا نماید و به عنوان قوی‌ترین خودروی جهان دست یابد.

این مدل از پورشه کاین با استفاده از موتور 8 سیلندر خورجینی 4.1 لیتری دیزل مجهز به سیستم توربوشارژر دوگانه خود، نیرویی معادل 385 اسب بخار را تولید نموده و گشتاور تولیدی آن نیز چیزی در حدود 627 پاوند بر فوت (معادل 850 نیوتون متر) است. این خودرو توانست با استفاده از اتصالات مخصوص خود به این ایرباس A380 با وزنی بالای 300 تن متصل شده و توانست با جابجایی آن، خود را به عنوان قوی‌ترین خودروی جهان معرفی نماید. این رکورد توسط ریچارد پین (Richard Payne) تکنسین مشهور بریتانیایی انجام شد.

شرکت خودرو سازی پورشه به دلیل مسائل حقوقی پیش آمده در خصوص اعلام اطلاعات نادرست در مورد مصرف سوخت و آلایندگی، به همراه شرکت مادر خود شرکت فولکس واگن (Volkswagen) از سال 2015 میلادی عرضه خودروهای دیزلی خود را در بازارهای آمریکای شمالی متوقف نموده بود و آخرین نمونه ارسالی به این کشورهای یک نمونه شش سیلندر 3.0 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بود. البته یکی دیگر از مدل‌های تولیدی این شرکت نیز با نام پورشه کاین توربو S توانسته بود با استفاده از یک موتور بنزینی هشت سیلندر خورجینی 4.8 لیتری با قدرت 570 اسب بخار و گشتاور 590 پاوند بر فوت (معادل 800 نیوتون متر) بارهای سنگین را یدک کشی نماید. این خودرو توانسته بود به حداکثر سرعت 176 مایل در ساعت (معادل 283 کیلومتر در ساعت) رسیده و پیش مشهور نوربرگرینگ (Nürburgring) آلمان را در زمانی زیر 8 دقیقه طی نماید.

منبع : digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر