;
coinex

کمپین انتخاباتی امانوئل مکرون در آستانه انتخابات فرانسه هک شد

کمپین انتخاباتی امانوئل مکرون در آستانه انتخابات فرانسه هک شد
تنها یک روز مانده به برگزاری دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، یک رشته اسناد در قالب ایمیل متعلق به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه به صورت آنلاین به اینترنت درز پیدا کرد. وب سایت کمپین مکرون موسوم به «ان مارشه!» افشای این اسناد را تایید کرد و اعلام کرد، ممکن است، برخی اسناد جعلی برای سردرگمی به اسناد رسمی اضافه شده باشد.

این بیانیه در حال کمی پیش از نیمه شب گذشته در فرانسه منتشر شد که جمعه آخرین روز مبارزات انتخاباتی فرانسه بود و هرگونه فعالیت تبلیغاتی تا پیش از ساعت 8 بامداد روز یکشنبه، یعنی روز برگزاری انتخاب ممنوع خواهد بود.

به گزارش رویترز، 9 گیگابایت داده در یک وب سایت به اشتراک گذاری فایل به نام Pastebin توسط کاربری با نام مستعار EMLEAKS منتشر شده است. حتی قبل درز این اسناد، اطلاعات افشاگرانه دیگری هم منتشر شده بود که از حساب سری مکرون در کارائیب خبر می داد.

با توجه به دوره سکوت، هنوز نمی توان به درستی تاثیر این حمله سایبری را به خوبی تشخیص داد، اما با در نظر داشتن حوادث سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حمله سایبری این چنینی در آخرین دقایق انتخابات و افشای اسناد، حداقل شگفتی ممکن کمپین انتخاباتی باشد.

کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هم با صدور بیانیه ای، اعلام کرد، روز یکشنبه، جلسه اضطراری را برگزار می کند و به رسانه ها یادآوری خواهد کرد، افشای جزئیات و اسناد رسمی می تواند منتهی به پیگرد قانونی شود.

در انتخابات روز یکشنبه فرانسه، امانوئل مکرون به مصاف مارین لوپن خواهد رفت. نظرسنجی های مختلف انجام شده، از پیشی گرفتن ۲۰ درصدی مکرون از رقیب خود خبر می دهد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر