;
coinex

دلیل حذف جک هدفون 3.5 میلی متری شیائومی می 6

جک هدفون 3.5 میلی متری شیائومی می 6

پرچمدار کمپانی چینی شیائومی، یعنی شیائومی می 6 فاقد جک هدفون 3.5 میلی متری هدفون خواهد بود. این خبر برای برخی کاربران که منتظر این دستگاه هستند کمی ناراحت کننده بود و واکنش‌های منفی در پی داشت. حال کمپانی شیائومی دلایل خود برای حذف جک هدفون 3.5 میلی متری شیائومی می 6 را شرح داده است. در ادامه با تکرا همراه باشید تا از دلایل این کمپانی آگاه شوید.

با عرضه گوشی می 6 از شرکت چینی شیائومی، متوجه شدیم این کمپانی مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر و به تقلید از شرکت اپل، جک هدفون 3.5 میلی‌متری را از دستگاه جدید خود حذف کرده است. با اینکه این عمل جدیدا بسیار مرسوم شده، ولی هنوز هم کاربرانی هستند که مدل قدیمی با درگاه مخصوص هدفون را به مدل‌های جدید ترجیح می‌دهند.

دلیل علاقه بسیاری از کاربران به این مدل قدیمی درگاه، قبلا گفته شده و درباره آن صحبت‌های زیادی شده است، پس بهتر است آن را کنار بگذاریم و تنها دلیل این عمل و حذف این جک هدفون 3.5 میلی متری شیائومی می 6 را از سوی کمپانی شیائومی مورد بررسی قرار دهیم.

با توجه به بیانیه‌ای که در Android Central منشر شده، دلیل حذف این درگاه کمبود جا در بدنه این گوشی بوده است.

در این بیانیه آمده است:

گوشی‌های هوشمند محصولات فوق‌العاده فشرده‌ای هستند و فضای داخلی در این دستگاه‌ها بسیار مهم است. در ادامه گفته شد که با حذف این جک 3.5 میلی‌متری ما موفق به اختصاص دادن فضای بیشتر به اجزای مهم‌تر مانند باتری بزرگ‌تری شدیم. شنیدن صدا از طریق درگاه یو اس بی مدل سی نیز بسیار باکیفیت خواهد بود و به همین دلیل تا این حد فراگیر شده است.

باتری بزرگ‌تری که به آن اشاره شد 10.5 درصد از باتری سری قبلی، یعنی شیائومی می 5 قوی‌تر است. شیائومی می 6 با باتری 3350 میلی آمپر ساعت بعد از می 5 که دارای باتری 3000 میلی آمپر ساعت بود، عرضه شده است. اگرچه این موضوع به معنای عمر باتری بیشتر نخواهد بود و باتری این دستگاه جدید باید در شرایط استاندارد آزمایش شود.

البته این موضوع می‌تواند یک دلیل دیگر نیز داشته باشد. از آنجایی که شیائومی می 6 با دوربین پشت دو گانه عرضه خواهد شد، با توجه به اینکه محل قرارگیری جک هدفون 3.5 میلی متری در گوشی‌های شیائومی نیز در بالای دستگاه است، شاید قرار دادن یک جک هدفون و هر دو دوربین در کنار یکدیگر برای این کمپانی کمی سخت بوده و این کمپانی تصمیم به حذف جک هدفون 3.5 میلی متری شیائومی می 6 گرفته است.

خبر خوب این است که شیائومی یک مبدل USB Type-C به جک 3.5 میلی متری برای اشخاصی که مدل قدیمی را ترجیح می‌دهند، در جعبه این گوشی قرار داده است.

.

منبع: PhoneArena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر