;
coinex

هر آنچه که تا کنون درباره آیفون 8 و دهمین سالگرد اپل می‌دانیم

 

هر آنچه که تا کنون درباره آیفون 8 و دهمین سالگرد اپل می‌دانیم

تا به امروز فرضیه‌های بسیاری درباره آیفون 8 نسل آینده گوشی اپل، ارائه شده است. در اینجا تمامی نظرات کارشناسان را برای شما کاربران عزیز جمع آوری کرده ایم. در ادامه با تکرا همراه باشید.

بعد از ماه‌ها فرضیه سازی راجع به کمپانی اپل، این شرکت در ماه مارس امسال نسخه به روز رسانی شده ای از گوشی‌های آیفون خود را به بازار عرضه کرد. این نسخه جدید آیفون، همان گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس و آیفون اس ای است که در رنگ جدید قرمز به کاربران معرفی شده است. اما به نظر می‌رسد آنچه که اپل تا کنون ارائه کرده است تنها پیش درآمدی برای نمایش بزرگ او در آینده ای نزدیک است. بر اساس شایعاتی که در رابطه با برنامه‌های این شرکت به گوش می‌رسد قرار است که اپل امسال دست به کار بزرگی بزند.

همان طور که می‌دانید شرکت اپل بعد از انتشار هر نسخه جدید آیفون‌های خود، در سال بعد سری ارتقا یافته و به روز شده “اس” را به بازار عرضه کرده است. اما گفته می‌شود این شرکت قصد دارد سپتامبر امسال، درست زمانی که معمولا این شرکت از گوشی‌های هوشمند جدید خود پرده برداری می‌کند، گوشی آیفون 8 را به علاقه مندان معرفی کند. به نظر می‌رسد که این گوشی یکی از محصولات پر اهمیت و استراتژیک این شرکت باشد. پیش از این اپل با ارائه گوشی آیفون 5 خود در سال 2012  تغییرات عمده ای در تولید گوشی‌های همراه خود ایجاد کرد.

اما این بار شایعات از تغییر و تحولات گسترده تری درباره آیفون 8 خبر می‌آورند. از این شرکت انتظار می‌رود که در جشن ده سالگی خود نوآوری‌های جنجالی تری را به رخ دنیای تکنولوژی بکشد. عده ای برخی از ویژگی‌های جدیدی که قرار است در آیفون بعدی مشاهده کنیم را پیش بینی کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آیفون 8 به خواندن متن زیر در تکرا ادامه دهید:

آنچه که پیش از این در سال جاری از طرف اپل معرفی شده است در مقابل آنچه پیش رو دارد بسیار کوچک و ناچیز به نظر می‌آید. هرچه که ما به تاریخ انتشار گوشی بعدی این شرکت نزدیک می‌شویم شایعات نیز بیشتر و داغ تر می‌شوند و پرداختن به بعضی از آن‌ها خالی از لطف نیست.

ویژگی‌هایی که ممکن است در گوشی آیفون 8 استفاده شوند:

  • امکان انتخاب سایزهای مختلف گوشی آیفون 8 برای خریداران در ابعاد 5.8 اینچی، 5.5 اینچی، 5 اینچی و 4.7 اینچی
  • صفحه نمایش اولد منحنی به همراه تکنولوژی رنگ‌های واقعی (true tone)
  • دکمه هوم و اسکنر اثر انگشت در پشت دستگاه و بر روی صفحه نمایش تعبیه شود
  • اسکنر جدیدی که از تکنولوژی تشخیص مردمک و یا صورت استفاده کند
  • شارژ بی‌سیم
  • دوربین‌های دوتایی جدید به همراه ویژگی‌هایی در رابطه با واقعیت افزوده
  • قابلیت پشتیبانی از قلم اپل
  • جایگزین شدن شارژرهای فعلی آیفون‌ها توسط کابل‌های یو اس بی سی
  • بهبود قابلیت ضدآب بودن آیفون
  • ارائه نسل بعدی پردازنده‌های اپل (A10X  و یا  A1)
  • استفاده از استیل ضد زنگ و بدنه شیشه ای
  • بهبود در حجم حافظه داخلی و ارائه آن از 64 گیگابایت به بالا و ارائه رم سه گیگابایتی
  • استفاده از مودم‌های شرکت اینتل و یا کوآلکام
  • قیمت حدودی این دستگاه بین 850 تا 1000 دلار تخمین زده شده

نام این آیفون جدید چه خواهد بود؟

تا به این جا همه این گوشی آینده شرکت اپل را آیفون 8 می‌خوانند. اما هنوز به طور قطعی مشخص نیست که شرکت اپل گوشی بعدی خود را با چه نامی ‌به بازار معرفی کند.

البته این احتمال نیز دور از ذهن نیست که اپل نسخه ای از گوشی‌های آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس را نیز مانند عادت هر ساله ارائه کند تا جایگزین ارزان تری برای آن دسته از افرادی باشد که نتوانند از پس قیمت پرچمدار بعدی این شرکت برآیند. البته شکی در این امر نیست که اپل قصد تولید گوشی ویژه ای برای دهمین سالگرد آغاز به کار شرکت خود دارد. هرچند که عده ای زیادی معتقدند که اپل، این گوشی پرچمدار را آیفون 8 خواهد نامید؛ اما عده دیگری نیز به نام‌هایی مانند آیفون 10، آیفون ایکس و یا نسخه آفبیت اشاره می‌کنند.

آیفون چه زمانی به بازار خواهد آمد؟

اکثر افراد انتظار دارند که شرکت اپل مانند رسم هر ساله خود گوشی جدید آیفون را در سپتامبر به دنیای تکنولوژی گوشی‌های همراه معرفی کند. البته شایعاتی در رابطه با به تاخیر افتادن عرضه این گوشی‌ها به گوش می‌رسد چرا که اپل قصد دارد در این سری از گوشی‌های خود از قطعات سخت افزاری جدیدی استفاده کند که ممکن است تولید آن‌ها بیشتر از پیش زمان بر باشد. از این رو آنچه درباره آیفون 8 گفته می‌شود این است که اپل زمان عرضه پرچمدار بعدی خود را تا ماه اکتبر و یا نوامبر به تاخیر خواهد انداخت و یا هنگام عرضه آن در ماه سپتامبر تعداد بسیار محدودی از این دستگاه در ابتدا به فروش برسد.

البته پیش بینی دیگری نیز درباره آیفون 8 وجود دارد و آن این است که شرکت اپل در سپتامبر تنها از سری اس آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رونمایی خواهد کرد و انتشار گوشی آیفون 8 را به آینده موکول خواهد کرد.

ضعیف ترین احتمال نیز در رابطه با نحوه انتشار آیفون 8 این است که اپل از پرچمدار خود در کنفرانس جهانی تولیدکنندگان 2017 که در ماه ژوئن و در کالیفرنیا برگزار می‌شود رونمایی کند.

صفحه نمایش جدید

درباره آیفون 8

بعد از انتشار اخبار و شایعات ضد و نقیض درباره آیفون 8 در رابطه با صفحه نمایش به نظر می‌رسد که بالاخره همه در یک زمینه اشتراک دارند و آن این است که گوشی آیفون 8 به همراه صفحه نمایش اولد به بازار عرضه خواهد شد. با این که این ویژگی برای اولین بار توسط اپل استفاده می‌شود اما رقیب این شرکت یعنی سامسونگ سال‌هاست که از این فناوری برای گوشی‌های خود استفاده کرده است. استفاده از این صفحه نمایش‌ها یکی از دلایل عمده برای احتمال به تاخیر افتادن گوشی‌ آیفون 8 به شمار می‌رود.

بلومبرگ در گزارش خود در این رابطه می‌گوید: ” اپل در حال حاضر در حال انجام آزمایشات نهایی بر روی صفحه نمایشی است که تقریبا تمام فضای جلوی گوشی را می‌پوشاند.”

در ماه فوریه نیز وال استریت ژورنال با انتشار مقاله ای درباره آیفون 8 اعلام کرد که پرچمدار بعدی آیفون مجهز به صفحه نمایش اولد منحنی خواهد بود. بعد از آن نیز روزنامه آسیایی نی کی در گزارش خود به این خبر اشاره کرد که شرکت اپل در طی قراردادی با شرکت سامسونگ خواستار خرید صفحه نمایش‌های اولد منحنی از این شرکت است.

بدنه جدید

خبرگزاری بلومبرگ درباره آیفون 8 و طراحی بدنه آن ادعا می‌کند که شرکت اپل قصد دارد این بار از تلفیقی از شیشه منحنی و استیل ضد زنگ بهره ببرد. این ادعا با شایعاتی که پیش از این توسط دیجی تایمز و نی کی منتشر شده بود هم‌خوانی دارد. چرا که این دو نیز از احتمال جایگزین شدن بدنه معمول آلومینیومی‌ آیفون با استیل و شیشه خبر داده بودند. هر چند شایعه  دیگری نیز مبنی بر استفاده اپل از بدنه سرامیکی به گوش می‌رسید که با توجه به خبرهای دیگر در این زمینه احتمال به وقوع پیوستن آن بسیار کم است.

دکمه هوم آیفون

درباره آیفون 8

دکمه هوم گوشی‌های آیفون یکی از مشخصه‌های منحصر به فرد این گوشی‌ها به شمار می‌روند و به همین خاطر طراحی و محل قرار گیری آن‌ها بسیار پراهمیت است. عده ای معتقدند که اپل قصد دارد در اقدامی‌ساختار شکنانه دکمه هوم آیفون 8 را در پشت دستگاه تعبیه کند. این ادعا با تصاویر منتشر شده ای که گفته می‌شود از داخل این کمپانی به بیرون درز کرده است تقویت می‌شود. این عکس‌ها توسط خبرگزاری‌های چینی و هم چنین در فضای توئیتر منتشر شده اند.

البته ممکن است که اپل مانند آن چه سامسونگ در گوشی‌های گلکسی اس 8 خود طراحی کرده است دکمه هوم خود را حذف کند و یا آن را بر روی صفحه نمایش تعبیه کند. باید منتظر بمانیم تا ببینیم دیگر چه چیزهایی درباره آیفون 8 فاش می‌شود.

اسکنر اثر انگشت نسل 2.0

درباره آیفون 8

مک رومرز درباره آیفون 8 و اسکنر اثر انگشت نسل بعدی اپل می‌گوید که اپل سعی دارد تا این اسکنر را در صفحه نمایش اولد گوشی‌های خود جای دهد. اپل برای انجام این کار راه سختی را در پیش خواهد داشت؛ چراکه انجام این کار مستلزم تولید قطعات جدیدی توسط این شرکت است. این حسگر در صورت تولید بر روی صفحه نمایش قرار خواهد گرفت تا اپل فضای بیشتری برای گسترده کردن ابعاد صفحه نمایش و حذف قاب دور آن داشته باشد.

البته عده ای نیز این احتمال را می‌دهند که اگر اپل از پس انجام این کار برنیاید به جای تعبیه سنسور اثر انگشت از تکنولوژی جدید تشخیص چهره و یا مردمک چشم بهره خواهد برد و یا ممکن است اسکنر اثر انگشت خود را به پشت گوشی منتقل کند و یا حتی آن را از گوشی آیفون 8 به طور کامل حذف کند.

 قیمت

قیمت یکی از پارامترهای بسیار مهم در میزان استقبال خریداران از دستگاه‌های جدید است. این در حالی است که برخی منابع مانند مورگان استنلی درباره آیفون 8 معتقدند که این گوشی با قیمتی بیش از 1000 دلار به بازار عرضه خواهد شد. اخیرا یکی از کارشناسان یو بی اس در مقاله خود قیمت آیفون 8 64 گیگابایتی را حدود 850 دلار تخمین زده است. این قیمت شبیه به قیمت گوشی گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ است که به تازگی به بازار عرضه شده. در این مقاله قیمت گوشی‌های آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس نیز به ترتیب 649 و 749 دلار پیش بینی شده است.

 گیگابایت ال تی ای

یکی از مواردی که ممکن است گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ در آن بهتر از گوشی آیفون 8 اپل عمل کند سرعت اینترنت همراه این گوشی است. سامسونگ در تولید گوشی پرچمدار اخیر خود از پردازنده اسنپدراگون 835 و در برخی از دستگاه‌های خود از اگزینوس 8895 بهره برده است. هر دو این قطعات از گیگابایت ال تی ای پشتیبانی می‌کند. حال آنکه گفته می‌شود اپل قصد دارد از مودم‌های کوآلکام و اینتل استفاده کند و این در حالی است که مودم‌های اینتل از گیگابیت ال تی ای پشتیبانی نمی‌کنند. به همین دلیل اپل ممکن است ناچار شود که سرعت مودم‌های کوآلکام خود را نیز به اندازه قطعات اینتل پایین بیاورد.

استفاده از یو اس بی سی به جای کابل‌های یو اس بی کنونی

وال استریت ژورنال در رابطه با کابل‌های نسل آینده گوشی‌های آیفون می‌گوید که این شرکت قصد دارد از کابل‌های یو اس بی سی استفاده کند. به وسیله این نوع کابل‌ها می‌توان داده‌ها را با سرعت بیشتری منتقل کرد و سرعت شارژ باتری گوشی نیز تا حدی افزایش خواهد یافت. این در حالی است که یکی از کارشناسان مک رومرز معتقد است که اپل در گوشی آیفون 8 نیز از همان کابل‌های قبلی بهره می برد و در آن‌ها تبدیل جک هدفون 3.5 میلی متری را نیز تعبیه خواهد کرد.

شارژ بی‌سیم

گزارشات مختلفی درباره آیفون 8 به این نکته اشاره دارند که در آیفون بعدی از تکنولوژی شارژ بیسیم استفاده خواهد شد. این گزارشات ادعای خود را به وسیله عکس‌های درز کرده از طراحی اولیه گوشی آیفون 8 اثبات می‌کنند و به نظر می‌رسد که احتمال به وقوع پیوستن شایعاتی از این دست دور از واقعیت نباشد.

در گذشته خبر گزاری ورج در گزارش خود به این نکته اشاره کرده بود که اپل در حال جذب نیروهایی است که در زمینه فناوری شارژ بی‌سیم فعالیت می‌کنند. خبرگزاری آسیایی نی کی نیز پیش از این اعلام کرده بود که شرکت فاکس کام که یکی از تولیدکنندگان قطعات محصولات اپل است، در حال تولید اولیه قطعاتی برای شارژرهای بی‌سیم است. آنچه مسلم است این است که اپل در نسخه پریمیوم گوشی آیفون 8 خود از این فناوری استفاده خواهد کرد اما مین چی کو یکی از کارشناسان و تحلیلگران اپل ادعا می‌کند که اپل قصد دارد در تمامی‌گوشی‌های بعدی خود از جمله سری اس آیفون 7 و 7 پلاس از این فناوری بهره ببرد.

بهبود قابلیت ضدآب بودن

گفته می‌شود که اگر اپل به درگاه یو اس بی سابق خود بسنده کند و آن‌ها را با درگاه یو اس بی سی جایگزین نکند قادر خواهد بود که قابلیت ضدآب بود آیفون‌های خود را بهبود ببخشد. خبرگزاری کره ای هرالد در گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که اپل قادر است درجه ضدآب بودن گوشی‌های خود را از IP67 به IP68 ارتقا دهد.

دوربین‌های نوآورانه و قابلیت واقعیت افزوده

درباره آیفون 8

در تمامی‌عکس‌هایی که ادعا می‌شود متعلق به گوشی آیفون 8 باشند، دوربین پشتی به صورت دوتایی طراحی شده است. این درحالی است که برخلاف آنچه پیش از این در گوشی‌های آیفون 7 پلاس مشاهده می‌شود در این عکس‌ها لنزهای این دوربین‌ها به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته اند. عده ای نیز پیش بینی می‌کنند که فلاش ال ای دی این دوربین‌ها در وسط دو لنز قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، کارشناسان بسیاری بر این امر تاکید دارند که اپل در نسل بعدی دوربین‌های خود از سنسورهای سه بعدی بهره خواهد برد. این نوع سنسورها به کاربر قابلیت استفاده از فناوری واقعیت افزوده، تشخیص صورت و مردمک چشم را می‌دهد. کارشناس معروف مین چی کو نیز این فرضیه را تایید کرده و در این رابطه افزوده است که اپل هم چنین در دوربین جلوی خود از فرستنده و گیرنده اشعه اینفرارد یا مادون قرمز استفاده خواهد کرد.

 حافظه بیشتر

براساس گزارشی که در ترند فورس درباره آیفون 8 و حافظه آن به چاپ رسیده است به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تولید آیفون‌های 32 گیگابایت خود را متوقف کرده و محصولات خود را با حافظه داخلی 64 و 256 گیگابایتی ارائه دهد. این امر در حالی می‌تواند محتمل باشد که درعرضه آیفون 7 نیز اپل مدل 16 گیگابایت آیفون را حذف کرده بود. در این گزارش هم چنین به نکته نیز اشاره شده است که اپل قصد دارد میزان رم گوشی آیفون نسل آینده خود را به میزان 3 گیگابایت افزایش دهد.

نورپردازی

درباره آیفون 8

گفته می‌شود که تمام گوشی‌های آینده اپل از جمله آیفون 7 اس، آیفون 7 اس پلاس و آیفون 8 از تکنولوژی رنگ‌های واقعی (true tone) بهره خواهند برد. اپل پیش از این از این فناوری در نسخه 9.7 اینچی آیپد پرو خود استفاده کرده است. این فناوری به کاربر این امکان را می‌دهد که در محیط‌های مختلف بتواند تنظیمات نور صفحه نمایش خود را تنظیم کند. (عده ای معتقدند که اپل قصد دارد در تمامی‌نسخه‌های بعدی آیپد پرو از این تکنولوژی استفاده کند)

استفاده از جی پی یو‌های ساخت اپل

اپل درصدد است تا بتواند چیپ‌های گرافیکی محصولات خود از جمله گوشی‌های آیفون را در کارخانه های خود تولید کند. اما این امر به مدت 15 تا 24 ماه آینده به دست تامین کننده قطعات دیگری سپرده شده است. از همین رو به نظر می‌رسد که اپل نتواند تا سال 2018 از جی پی یو‌های ساخت خود در آیفون‌هایش استفاده کند.

آیا شما قصد خرید گوشی آیفون 8 را دارید؟ نظرات خود را با تکرا در میان بگذارید.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بسیار عالی …
    از مطالب وب سایت شما لذت می بریم…

    ممنون

    پاسخ