;
coinex

تماشا کنید: اسکات کلی و چالش های روانی سفر به مریخ (زیرنویس فارسی)

تماشا کنید: اسکات کلی و چالش های روانی سفر به مریخ

اقامت تقریبا یک‌ ساله (۳۴۰ روزه) اسکات کِلی در ایستگاه فضایی بین ‌المللی بخشی از ماموریت اصلی “سفر به مریخ” ناسا محسوب می‌ شود، آزمایشی که قرار است، بدن انسان را بعد از قرار گرفتن طولانی‌ مدت در جو بدون گرانش مورد بررسی قرار دهد. کلی قبل از سفر به فضا، در طول اقامت و همچنین در طول یک سال پس از بازگشت به زمین مورد آزمایش مداوم بوده است. آژانس فضایی امیدوار است، تا دهه ۲۰۳۰، انسان ‌ها را به سیاره سرخ اعزام کند.

اسکات کلی کاپیتان باز‌نشسته نیروی دریایی ایالات‌ متحده آمریکا، در سال 1996 به خدمت ناسا در آمد. وی در دوره همکاری خود با ناسا فرماندهی چهار ماموریت فضایی، اس ‌تی ‌اس-۱۰۳، اس‌ تی ‌اس-۱۱۸، اکسپدییشن ۲۵، ۲۶ و سایوز تی ‌ام ‌ای-۰۱ام را بر عهده داشته است. وی در مجموع تمام ماموریت ‌های 520 روز را در فضا گذرانده است. اسکات کلی در ماموریت پایانی خود برای ناسا، 340 روز را در ایستگاه فضایی بین ‌المللی سپری کرد.

درحالی‌که اسکات کلی یک سال را در ایستگاه فضایی بین ‌المللی سپری کرد، برادر دوقلوی او، مارک، در زمین به سر می ‌برد. مارک فضانورد و مهندس بازنشسته ناسا و کاپیتان سابق نیروی دریایی ایالات ‌متحده آمریکا است. مارک به ‌عنوان خلبان نیروی دریایی، در ماموریت ‌های زیادی در جنگ دوم خلیج ‌فارس شرکت داشت. وی در سال ۱۹۹۶ به‌ عنوان خلبان شاتل فضایی ناسا انتخاب شد و در سال ۲۰۰۱، اولین ماموریت خود را به‌ عنوان خلبان ماموریت شاتل فضایی اس تی اس-۱۰۸ انجام داد. وی در سال ۲۰۰۶، خلبان شاتل فضایی اس تی اس-۱۲۱ و در سال ۲۰۰۸ فرمانده شاتل فضایی اس تی اس-۱۳۴ بود. ماموریت نهایی او برای ناسا در سال ۲۰۱۱ انجام شد که آخرین ماموریت فضاپیمای اندور هم بود.

مقایسه نمونه‌های بیولوژیکی این دوقلوها، اطلاعات مهمی را در مورد چگونگی تاثیر فضا بر بدن انسان در اختیار محققان ناسا قرار خواهد داد. این مطالعات ژنتیکی پیشگامانه، به ناسا کمک خواهد کرد که ایمنی فضانوردان طی سفر آینده به مریخ را فراهم کند. محققان ناسا هم اکنون مشغول یکپارچه ‌سازی اطلاعات مجزای تحقیقات دوقلوها هستند، احتمالا نتایج این تحقیقات، اواخر سال جاری و یا اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر