;
coinex

داعش یک شبکه اجتماعی اختصاصی می سازد!

داعش یک شبکه اجتماعی اختصاصی می سازد!

شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم گروه خلافت اسلامی (داعش) برای گسترش تبلیغات و جذب نیروهای جدید بوده است. اما با وجود ادامه برخورد رسانه های اجتماعی همچون توییتر و تلگرام با حساب های کاربری وابسته به این گروه تکفیری، داعشی ها به دنبال راه اندازی شبکه اجتماعی اختصاصی خود هستند.

راب وین رایت رئیس دفتر پلیس اروپا (یوروپل) در کنفرانس امنیتی در لندن، گفت، این شبکه اجتماعی در جریان علملیاتی دو روزه کشف شده است. به گزارش رویترز، یوروپل که این عملیات را با همکاری ایالات متحده، بلژیک، یونان، لهستان و پرتغال انجام داده، موفق به کشف بیش از 2000 مورد محتوای افراط گرایانه در 52 شبکه اجتماعی شده است.

وین رایت گفت: “در این عملیات مشخص شد که داعش هم اکنون در حال ساخت شبکه اجتماعی اختصاصی خود است.”

وین رایت از دادن اطلاعات بیشتر در مورد این شبکه اجتماعی خودداری کرد، اما اشاره کرد که به نظر می رسد،  این شبکه جدید در پاسخ به برخورد شرکت هایی مانند گوگل، فیسبوک و توییتر برای حذف محتوای افراط‌گرایانه ساخته می شود.

او گفت: “ما قطعا فعالیت در چنین فضایی را برای آنها دشوار کرده ایم، اما هنوز هم شاهد انتشار ویدئوهای وحشتناک و ارتباطات زیاد افراط گرایان در اینترنت هستیم.”

این خبر در حالی منتشر می شود که توییتر حداقل تا به حال، به موفقیت هایی در مسدود کردن محتوای افراط‌گرایانه در سرویس خود دست یافته است. تابستان سال گذشته، کاخ سفید اعلام کرد، ترافیک داعش در توییتر در خلال بیش از دو سال گذشته 45 درصد کاهش یافته است. چند ماه پس از این اعلام، خبر رسید که توییتر 125 هزار حساب کاربری هواخواهان گروه تکفیری را مسدود کرده است. و در اواخر سال 2015، برنامه پیام رسان تلگرام، ده ها کانال مرتبط با محتوای افراط گرایانه را از دسترس خارج کرد. اکنون فیسبوک، اپل، دارپ باکس، مایکروسافت و دیگر شرکت های بزرگ تکنولوژی هم به مبارزه آنلاین در برابر گروه خلافت اسلامی پیوسته اند.

اما تا زمانی که این گروه تکفیری قادر به ساخت شبکه های اجتماعی اختصاصی برای تبلیغ خود است، متوقف کردن کامل فعالیت های آن دشوار است. وین رایت می گوید، یوروپل مطمئن نیست، مسدود کردن ارتباطات داعش در یک شبکه اجتماعی اختصاصی چقدر دشوار خواهد بود، اما مبارزه علیه تبلیغات آنلاین، همچنان به عنوان بخش بزرگی از مبارزه ما علیه داعش باقی خواهد ماند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر