;
coinex

شارژر هواوی پی 10 در آتش سوخت! مسئولان هواوی مسئولیت آن را نمی پذیرند

هواوی پی 10

مدتی است که اخبار انفجار و آتش گرفتن گوشی‌های کمپانی‌های بزرگ به اخباری تکراری تبدیل شده‌اند. کمپانی هواوی نیز این مشکلات را با گوشی‌های هواوی پی 10 و پی 10 پلاس تجربه کرده است. به تازگی نیز یک شارژر پی 10 دچار آتش گرفتگی شده و به خانه یک کاربر آسیب زده است. در ادامه با تکرا همراه باشید تا بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

در حال حاضر می‌توان گفت که کمپانی هواوی بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در کشور چین است. پرچمداران اخیر این کمپانی چینی، یعنی پی 10 و پی 10 پلاس قبلاً به دلیل استفاده حافظه فلش متفاوت، دچار انفجار شده بودند. اگرچه که کمپانی هواوی نیز این اتفاق را به صورت عمومی بیان کرده بود و درباره آن توضیح داده بود، اما مشکلات برای این کمپانی به پایان نرسیدند.

به تازگی یک شارژر هواوی پی 10 دچار سوختگی شده و باعث آسیب زدن به یک خانه شده و دردسر تازه‌ای را برای این کمپانی به وجود آورده است. صاحب این گوشی، ون شیائو شیانگ با انتشار عکس‌هایی در سایت Weibo درباره این اتفاق و پیامدهای پس از آن توضیحاتی داده است.

این کاربر در پستی که قرار داده بیان کرده است که این حادثه درحالی رخ داد که برای دومین بار از این شارژر استفاده می‌شد. وی شارژر را به گوشی هواوی پی 10 وصل می‌کند تا گوشی شارژ شود، اما کمی بعد متوجه می‌شود که شارژر دچار آتش گرفتگی شده است. وی در ادامه می‌گوید که آتش به پریز برق نیز رسید و باعث شد تا بخشی از دیوار نیز آسیب ببیند.

ون شیائو شیانگ می‌گوید پس از تماس با کمپانی هواوی از نحوه برخورد این کمپانی با این موضوع شگفت زده شده است. مقامات هواوی به خانه این کاربر رفتند تا با گرفتن شارژر برای انجام آزمایش و بررسی برروی آن متوجه شوند که علت آتش سوزی شارژر بوده یا اشکال از سیستم برق کشی این ساختمان بوده است.

پیش از انتشار نتایج آزمایش‌ها، مرکز خدمات پس از فروش کمپانی هواوی در تنگژو برای بررسی برق کشی خانه، یک تکنسین حرفه‌ای برق را به آنجا فرستاد. این متخصص مشکل خاصی در خانه این کاربر پیدا نکرد. با این حال، کارمندان هواوی از نوشتن گزارش برای تبرئه این کاربر امتناع کرده‌اند، چرا که می گویند تا مشخص شدن نتایج، مسئولیت این اتفاق را نمی‌پذیرند.

از سایر پست‌های این کاربر می‌توان فهمید که کمپانی هواوی تلاش دارد تا با مقصر نشان دادن خانه فرد قربانی که تنها 6 سال از ساخت آن می‌گذرد از بار این اتفاق شانه خالی کند و مسئولیت آن را به گردن نگیرد. این کاربر حتی فاکتور گوشی خودرا به عنوان مدرک ارائه کرده تا نشان دهد که این گوشی تنها 3 روز پیش از این اتفاق از یک فروشگاه تأیید شده و معتبر هواوی خریداری شده است.

ون شیائو شیانگ می‌گوید بهتر بود کمپانی هواوی اعتراف کند که مقصر این اتفاق شارژر گوشی بوده و یک شارژر جدید برای او ارسال کنند تا اینکه بخواهند قضیه را طوری جلوه دهند که مقصر این اتفاق خانه او بوده است. همچنین اضافه کرد که در این مدت تماس‌هایی از سوی تنگژو دریافت کرده و به او گفته شده که پست‌های مربوط به این اتفاق را از روی حساب Weibo پاک کند.

تا کنون کمپانی هواوی اطلاعیه رسمی درباره این اتفاق منتشر نکرده است، بایستی منتظر ماند و دید که در ادامه سیاست این کمپانی برای روبرویی با این قضیه چه خواهد بود.

.

منبع: Gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر