;
coinex

تست استاتیک موفقیت آمیز موشک فالکون هوی، آیا پرتاب آزمایشی اواخر تابستان انجام می شود؟

تست استاتیک موفقیت آمیز موشک فالکون هوی، آیا پرتاب آزمایشی اواخر تابستان انجام می شود؟

اسپیس ایکس روز سه شنبه، تست استاتیک موشک فالکون هِوی را با موفقیت به پایان رساند. موشک فالکون هوی یا فالکون سنگین در زمان آماده به کار، تبدیل به بزرگترین و قدرتمندترین موشک جهان می شود. این تست گام بزرگی برای این شرکت فضایی خصوصی محسوب می شود، اما انجام این تست، چه تاثیری روی جدول زمانی پیش بینی شده برای پرتاب آزمایشی دارد؟

در تست استاتیک موتورهای موشک با نیروی تراست کامل روشن می شوند، اما موشک پرتاب نمی شود. این تست به مهندسان شرکت امکان ارزیابی نقض های فنی همچون نقض مخزن هلیومی را می دهد، نقضی که سال گذشته منجر به انفجار یکی از موشک های فالکون 9 شده بود.

موشک فالکون 9 سپتامبر گذشته روی سکوی پرتاب SLC-40 اسپیس ایکس در پایگاه  هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا منفجر شد. آزمایش روز سه شنبه به نظر به آرامی انجام شد، این بدین معناست که هیچ مشکل جدی سخت افزاری در طول این آزمایش اتفاق نیفتاد. هنوز ساخت هسته موشک کامل نشده است، ایلان ماسک، مدیر عامل اسپس ایکس، ماه مارس تخمین زده بود، برای تکمیل این بخش موشک، به دو تا سه ماه دیگر زمان نیاز خواهد بود.

موضوع مهم دیگر اینکه، اسپیس ایکس، هنوز مکان مشخصی برای پرتاب موشک فالکون هوی ندارد. پس از انفجار سپتامبر، سکوی پرتاب SLC-40 آسیب دید. گوین شاتول، رئیس و مدیر ارشد عملیات اسپیس ایکس ماه فوریه گفته بود که تعمیرات این سکوی پرتاب تا ماه ژوئن به پایان می رسد.

بنابراین هنوز مشخص نیست، دقیقا چه زمانی پرتاب انجام می شود. آخرین تاریخی که از ایلان ماسک شنیده ایم، اواخر تابستان امسال بوده است. اما آیا این تاریخ واقع بینانه است؟ اسپیس ایکس، همانند برخی دیگر از پروژه های ایلان ماسک اکثر اوقات در زمان بندی های خود دچار مشکل بوده است. در ابتدا قرار بود، فالکون هوی این تست ها را در سال 2013 پشت سر بگذارد، این تاریخ بعدا به بهار 2016 تغییر کرد و سپس به اواخر سال 2016 و بعد از آن هم به اوایل 2017 و اکنون فالکون 9 واقعا تست استاتیک خود را پشت سر گذاشته است.

علاوه بر این، اکانت اسپیس ایکس در شبکه اجتماعی ردیت، در فهرستی که منتشر کرده، زمان بندی این پرتاب را سه ماهه چهارم سال جاری ذکر کرده است. یعنی در ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر. شاید دسامبر، زمان معقول تری برای این پرتاب آزمایشی باشد، اما باز هم از آنجایی که هنوز اعلام رسمی از سوی شرکت انجام نشده، اطمینان از این موضوع دشوار است.

.

منبع: inverse

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر