;
coinex

تست مقاومت شیائومی می 6 ؛ این گوشی ارزان اما مقاوم است

تست مقاومت شیائومی می 6

پس از اتفاقاتی که در زمان تست مقاومت می 5 افتاد انتظار نمی‌رفت شیائومی می 6 در زمینه مقاومت حرفی برای گفتن داشته باشد؛ اما تست مقاومت شیائومی می 6 عکس این موضوع را نشان داد. جهت بررسی بیشتر این موضوع با تکرا همراه باشید.

شیائومی می 6 اولین پرچمداری است که کمپانی شیائومی در سال 2017 منتشر کرده. ظاهر شیائومی می 6 درخشندگی جذابی دارد که این گوشی را به یکی از زیباترین گوشی‌های کمپانی شیائومی تبدیل می‌کند. با این که شیائومی در مورد رتبه IP این گوشی هیچ سخنی به میان نیاورده، اما باز هم ادعا دارد که شیائومی می 6 در برابر آب مقاوم است. (توجه داشته باشید که این گوشی ضد آب نیست و تنها مقاوم در برابر آب است) با این وجود آیا به اندازه کافی مقاوم هست؟ جری ریگ اوریتینگ (JerryRigEverything) تست مقاومتی را بر روی شیائومی می 5 انجام داد و به این نتیجه رسید که شیائومی می 5 می‌تواند به راحتی و با اندکی فشار خم شود یا بشکند. اما اکنون او تست مقاومت شیائومی می 6 را تحت آزمایش قرار داده است تا بفهمد که آیا می 6 هم مانند گوشی پیش از خود ضعیف است یا تاب مقاوت در برابر فشار را دارد.

جری ریگ اوریتینگ جهت انجام تست مقاومت شیائومی می 6 ابتدا تست ضد خش بودن را بر روی صفحه نمایش 5.15 اینچی این گوشی انجام می‌دهد که با محافظ گلس گوریلا پوشیده شده است. صفحه نمایش این گوشی در مقیاس موهس (Mohs scale)، که مخصوص اندازه گیری میزان سختی است، در مرحله 6 بالاخره خش افتاد. این مسئله به این معناست که اگر شیائومی می 6 را در جیب یا کیف خود بیندازید و کلید یا سکه‌هایتان بر روی آن کشیده شود، صفحه نمایش شیائومی می 6 خش نمی‌افتد. این قسمت از تست مقاومت شیائومی می 6 همچنین نشان می‌دهد که کیفیت این گوشی دست کمی از دیگر پرچمداران ندارد و با آن‌ها برابری می‌کند. چیزی که شیائومی می 6 را متمایز می‌کند این است که این گوشی کیفیتی تقریبا به اندازه گلکسی اس 8 دارد اما با نصف آن قیمت به فروش می‌رسد.

تست مقاومت شیائومی می 6

حسگر اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه نمایش این گوشی تعبیه شده است که آن را بسیار مقاوم تر در برابر خش می‌سازد. جری ریگ اوریتینگ در تست مقاومت شیائومی می 6 از یک تیغ برای خش انداختن حسگر اثر انگشت این گوشی استفاده کرد اما به این نتیجه رسید که حسگر اثر انگشت این گوشی به این سادگی‌ها خش نمی‌افتد. حتی دوربین جلویی این گوشی که جهت سلفی گرفتن است هم در زیر صفحه نمایش تعبیه شده که مقاومت آن را دو برابر می‌سازد. پنل پشتی شیائومی می 6 هم از شیشه ساخته شده که این مسئله نه تنها بر جذابیت این پرچمدار می‌افزاید بلکه در تست مقاومت شیائومی می 6 نشان داد که به سادگی هم خش نمی‌افتد. البته لازم به ذکر است که آن دسته از شیائومی می 6‌ ها که از سرامیک ساخته شده اند در مقابل خط و خش افتادن مقاوم ترند. از آن جایی که نسخه دیلاکس این گوشی با سرامیک طراحی شده، می‌توان گفت که نسخه دیلاکس شیائومی می 6 از نسخه معمولی آن مقاوم تر است.

دوربین 12 مگاپیکسلی پشت این گوشی هم توسط شیشه محکمی که در طراحی این گوشی استفاده شده است محافظت می‌شود. زمانی که جری ریگ اوریتینگ تست ضد خش بودن را بر گوشی شیائومی می 5 پیاده کرد، مشخص شد که این کمپانی از یک نوع آلیاژ نامرغوب برای ساخت قاب دور دوربین استفاده کرده است. استفاده از فلز ارزان و عدم وجود قاب فلزی باعث شد که این گوشی در هنگام تست از وسط نصف شود. اما قاب فلزی شیائومی می 6 نسبتا محکم است که باعث می‌شود دوربین این گوشی به راحتی خراشیده نشود.

تست مقاومت شیائومی می 6

بخش بعدی تست مقاومت شیائومی می 6 شامل تست شعله آتش بر روی صفحه نمایش این گوشی است. پیکسل‌های صفحه نمایش ال سی دی IPS این گوشی پس از این که 10 ثانیه در معرض شعله آتش قرار گرفتند، از بین رفتند. هنگام تست صفحه نمایش می 5 نیز همین اتفاق افتاد، اما پس از تنها 4 ثانیه. شیائومی می 6 به میزان 31 درصد از شیائومی می 5 سنگین تر است و 168 گرم وزن دارد. این موضوع نشان می‌دهد که کمپانی شیائومی گوشی می 6 خود را مقاوم تر و محکم تر از می 5 ساخته است که 129 گرم وزن داشت.

تست مقاومت شیائومی می 6

بخش نهایی تست مقاومت شیائومی می 6 شامل تست خمیده شدن این گوشی بود. این گوشی اندکی تا شد اما دوباره توانست به حالت اولیه خود بازگردد؛ این در حالی است که شیائومی می 5 نتوانست در این تست موفق شود و با اندکی فشار شکست.

تست مقاومت شیائومی می 6

در نهایت جری ریگ اوریتینگ پس از انجام تست مقاومت شیائومی می 6 اعلام کرد که اگر پای مقاومت گوشی در میان باشد شیائومی می 6 قهرمان این رقابت خواهد بود.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر