;
coinex

اپل شرکت هوش مصنوعی Lattice Data را به مبلغ 200 میلیون دلار خریداری کرد

اپل شرکت هوش مصنوعی Lattice Data را به مبلغ 200 میلیون دلار خریداری کرد

کمپانی بزرگ اپل، اخیرا شرکت هوش مصنوعی Lattice Data را خریداری کرده است؛ این سرمایه گذاری می تواند در بهبود و توسعه عملکرد دستیار مجازی سیری موثر باشد.

بنا بر گزارشی که روز شنبه منتشر شده، این غول آمریکایی مبلغ 200 میلیون دلار را برای خریداری این شرکت هوش مصنوعی هزینه کرده که شامل استخدام 20 مهندس جدید نیز می شود. این کمپانی در تبدیل دارک دیتا (مثل پیام های کوتاه و تصاویر) به داده های ساختار یافته که مفیدتر هستند، نقش دارد. برای درک بهتر این موضوع، تمامی داده های موجود را به عنوان اطلاعات بی هویتی فرض کنید که می توان با قرار دادن آنها در یک ناحیه ی معلوم، به راحتی از آنها استفاده کرد. این همان کاریست که شرکت Lattice انجام می دهد.

برای مثال، هر نفر به صورت روزانه، حجم زیادی از زباله را تولید می کند؛ این نیز به همان شکل است، هر کدام از ما در واقع، حجم زیادی از دارک دیتا یا داده های تاریک را تولید می کنیم. در سال 2013، چیزی نزدیک به 4.4 زتابایت داده ی سرگردان وجود داشت. شرکت IBM اعلام کرده است که این میزان در سال 2020 به 44 زتابایت می رسد. به گزارش Big Blue، نود درصد از حجم امروزی، تنها در عرض دو سال به وجود آمده که 80 درصد از آنها، از نوع دارک دیتاست. یک زتابایت معادل 1 تریلیون گیگابایت است.

سرمایه گذاری اپل در این شرکت می تواند به تقویت توانایی های سیری به عنوان یک دستیار هوش مصنوعی کمک کند؛ این دستیار باید بتواند به پرسش های دشوارتر نیز پاسخ دهد. این دستیاران مجازی که از جمله آنها باید به دستیار مجازی گوگل (Google Assistant)، کورتانا (مایکروسافت)، سیری (اپل) و الکسا (آمازون) اشاره کرد، از عرصه ی گوشی های هوشمند فراتر رفته و پا به دنیای خانه های هوشمند گذاشته اند. دستیارانی همچون آمازون اکو و گوگل هوم در حال حاضر، راه اندازی شده و به خانه ها راه یافته اند. اسپیکر هوشمند اپل نیز که بر مبنای سیری قرار دارد، در رویداد کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل WWDC 2017 که ماه آینده برگزار می شود، رونمایی خواهد شد. به توجه به این بازار رقابت داغ، اپل امیدوار است که با این سرمایه گذاری جدید بتواند عملکرد سیری را تقویت کرده و از رقیبان خود سبقت بگیرد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر