;
coinex

هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز در راه سرزمین اژدها

هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز در راه سرزمین اژدها
یک سالی از عرضه کیت توسعه هدست واقعیت ترکیبی هولولنز در بازارهای مختلفی چون ایالات متحده و دیگر بازارهای منتخب می گذرد. حال شرکت ردموندی مایکروسافت در نظر دارد محصول جدید را بزودی در چین عرضه کند. هولولنز، هدست واقعیت ترکیبی پیشرفته مایکروسافت به شمار می رود و با عرضه در چین تاکنون وارد بازار بیش از 10 کشور مختلف شده است.

در حالی که بیشتر کارشناسان منتظر معرفی نسخه جدید هولولنز در جریان کنفرانس بیلد 2017 بودند اما مایکروسافت برنامه ای برای معرفی مدل جدید نداشت و نظر خود را تغییر داد. نسخه توسعه دهنده هدست فعلی هولولنز عرضه آن در مارس سال 2016 با قیمت بیش از 3000 دلار آغاز شد و در حقیقت این نسخه یک مدل اولیه از هولولنز بوده و نه نسخه نهایی!

براساس بررسی انجام گرفته نسخه فعلی هولولنز با معایبی همراه بوده و شرکت مایکروسافت نیز باید تا زمان عرضه نهایی آنها را برطرف سازد. البته عدم معرفی هولولنز جدید به معنای عدم تمرکز مایکروسافت روی فناوری واقعیت ترکیبی نیست. این شرکت در پاییز 2016 با معرفی پلتفرم واقعیت ترکیبی و در همکاری با شرکای تولیدکننده، قصد داشته هدست های واقعیت ترکیبی ارزان قیمتی را به بازار عرضه کند. شرکایی چون ایسر که پیشتر هدست واقعیت ترکیبی خود را با کنترلرهای حرکتی جهت تجربه ای بی نقص معرفی کرده است.

از برنامه های اصلی مایکروسافت توسعه اکوسیستم واقعیت ترکیبی و فناوری های مربوط به آن است. Alex Kipman یکی از مدیران ارشد شرکت مایکروسافت در نطق اصلی خود طی کنفرانس بیلد 2017 بیان داشت که شرکت ردموندی قصد دارد سیستم عامل ویندوز 10 را به بهترین سیستم عامل برای فناوری واقعیت ترکیبی تبدیل کند. بنابراین تصمیم داشته سرمایه گذاری بزرگی در زمینه AR، VR و سیستم عامل اصلی واقعیت ترکیبی داشته باشد.

به هر حال انتظار داریم در کنفرانس های بعدی اطلاعاتی مربوط به پیشرفت هایی در این زمینه اعلام شود.

.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر