;
coinex

تعداد کاربران فعال ماهانه سیستم عامل محبوب اندروید به 2 میلیارد رسید

تعداد کاربران فعال ماهانه سیستم عامل محبوب اندروید به 2 میلیارد رسید

شرکت گوگل از طریق گوگل سرچ و سیستم عامل اندروید توانست محبوبیت بسیاری کسب کرده و به شرکتی بزرگ تبدیل شود. از یک سو گوگل سرچ توانسته میلیاردها کاربر را فراهم آورد و در سوی دیگر، سیستم عامل اندروید برتعداد این کاربرها افزوده است.

این کمپانی سیلیکون ولی در جریان کنفرانس Google I/O 2017 خود خبر خوبی را به طرفداران اندرویدی داده و آن 2 میلیاردی شدن کاربران فعال ماهانه این سیستم عامل است. زیرا در مقایسه با سیستم عامل iOS اپل با تعداد کاربر 1 میلیارد، اختلاف بیشتری داشته و به نوعی محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی جهان شناخته می شود. البته گوگل در حساب رسمی توییتر خود نیز به این خبر اشاره داشته و تنها در Google I/O 2017 درباره تعداد کاربران فعال ماهانه اندروید نپرداخته است. زیرا چنین آماری، هیجان انگیز است و می بایست اعلام کاملی توسط کمپانی صورت گیرد تا همگان این سازنده سیستم عامل محبوب موبایلی را بیشتر بشناسند.

ساندرا پیچای مدیرعامل گوگل در جریان کنفرانس بیان داشت که تعداد کاربران فعال ماهیانه کلی اندروید 2 میلیارد است، اما سرویس هایی چون گوگل سرچ، گوگل مپس، یوتیوب، کروم، جی میل و گوگل پلی کاربران فعال ماهانه آنها به 1 میلیارد می رسد.

همچنین در سال 2016 تعداد برنامه های گوگل پلی به بیش از 82 میلیارد برنامه رسیده است. در سوی دیگر گوگل درایو با 800 میلیون کاربر فعال ماهانه، گوگل فوتو با 500 میلیون کاربر فعال ماهانه، گوگل اسیستنت روی 100 میلیون دستگاه نصب شده که بیش از 70 مدل مختلف دستگاه اندرویدی را دربر می گیرد.

تعداد کاربران اندروید در مقایسه با iOS بیش از 1 میلیارد بیشتر است که اختلاف چشمگیری محسوب می شود.

.

منبع: ubergizmo

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر