;
coinex

اندروید O به شما اجازه توقف آپدیت های سیستمی را خواهد داد!

اندروید O به شما اجازه توقف آپدیت های سیستمی را خواهد داد!

هیچ فرقی نمی کند که شما از چه گوشی هوشمندی استفاده می کنید، آپدیت های نرم افزاری سیستمی آنقدر مهم هستند که بخواهیم درباره آن ها مطلبی بنویسیم. با تکرا همراه باشید تا شما را با یکی از ویژگی های جذاب اندروید O آشنا کنیم.

این آپدیت ها ویژگی های پیشرفته جدید و همچنین پچ های امنیتی مختلفی را در دسترس کاربران قرار می دهند؛ اما متاسفانه این آپدیت ها اکثرا فایل های بسیار بزرگی بوده و معمولا هم در موقعیت های نامناسبی در دسترس قرار می گیرند.

هیچ کسی دوست ندارد در جایی که شبکه اینترنت غیر پایداری دارد این آپدیت ها را آغاز کرده و یا زمانی که شارژر تلفن همراه در دسترس نیست، شروع به دانلود این آپدیت های حجیم نماید. حال باید به شما بگوییم که خوشبختانه اندروید O راه حل بسیار خوبی برای این فایل های سنگین و مهم ارائه داده است.

پیش نمایش توسعه دهندگان نسخه جدید اندروید هم اکنون در دسترس است و برخی از کاربرانی که این سیستم عامل را نصب کرده اند، دریافته اند که در این نسخه می توانند آپدیت های سیستمی را متوقف کنند.

پیش از این، توقف دانلود اپلیکیشن ها و فایل های مختلف ممکن بود اما این اولین باری است که می توانید آپدیت های سیستمی را نیز در خلال دانلود متوقف کرده و ادامه دانلود آن را به زمان دیگری موکول کنید.

Elliott Hughes، یکی از مهندسان شاغل در گوگل، مطلبی در گوگل پلاس منتشر کرد. Hughes در این پست گفت که این ویژگی در حال حاضر قسمتی از یک آپدیت جدید در Play Services بوده که به صورت محدود در حال آزمایش است. این ویژگی در نسخه اصلی اندروید O که در اواخر سال جاری میلادی منتشر می شود به صورت گسترده تری در دسترس قرار خواهد گرفت.

Hughes همچنین اشاره کرد که ویژگی توقف آپدیت های سیستمی تنها مخصوص به فایل های بزرگ آپدیت سیستمی نیست، بلکه برای فایل های کوچکتر نیز می توان از این ویژگی استفاده کرد؛ اما چون معمولا این فایل ها به سرعت دانلود می شوند، اکثر کاربران به آن اشاره ای نکرده اند.

هنوز دقیقا مشخص نیست که این ویژگی برای چه نسخه ای از Play Services در دسترس است اما قطعا این ویژگی در آینده ای نه چندان دور راه خود را به کاربران بیشتری باز خواهد کرد.

.

منبع: slashgear

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر