;
coinex

دورخیر اپل برای دستیابی به تکنولوژی ارتباطی پرسرعت 5G

دورخیر اپل برای دستیابی به تکنولوژی ارتباطی پرسرعت 5G

اپل یک گام دیگر به تکنولوژی ارتباطی پرسرعت 5G نزدیکتر شد و به تازگی قصد دارد که آزمایشاتی را در این خصوص به انجام برساند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکرا همراه باشید.

براساس یک گزارش منتشر شده در وب سایت بیزنس اینسایدر، کمپانی اپل مجوز انجام آزمایش بر روی تکنولوژی های امواج بی سیم با طول موج میلی متری (5G) را از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) دریافت کرده است. این تکنولوژی ارتباطی فوق سریع به شدت می تواند پهنای باند و سرعت شبکه های ارتباطی را افزایش داده و به نظر می رسد در آینده شاهد آیفون هایی به مراتب سریع تر خواهیم بود.

جزئیات بیشتری در رابطه با آزمایشات اپل بر روی تکنولوژی ارتباطی 5G منتشر نشده و تنها به این موضوع اشاره شده که در این آزمایشات، برخی داده ها و اطلاعات مهندسی مربوط به عملکرد دستگاه ها روی اپراتورهای ارائه دهنده شبکه بی سیم نسل آینده 5G ارائه خواهد شد.

گزارشات حاکی از آن است که این کمپانی تا سال آینده قصد دارد برنامه های خود را در دو موقعیت جغرافیایی مختلف در سیلیکون ولی مورد آزمایش قرار دهد؛ یکی از آن ها در منطقه میلپیتاس و دیگری نزدیک به دفتر اصلی اپل در کوپرتینو.

به جز این موضوع که اپل قصد دارد آیفون های آینده خود را برای شبکه های ارتباطی 5G آماده نماید، دقیقا مشخص نیست که چرا این کمپانی قصد انجام آزمایش بر روی تکنولوژی ارتباطی 5G را دارد.

وب سایت بیزنس اینسایدر در قسمتی دیگر اشاره می کند که یکی از باندهای ارتباطی مورد نظر اپل، باند 28 گیگاهرتز خواهد بود که البته این باند به طور بالقوه می تواند برای ارتباطات زمین به فضا نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این راستا چندی پیش به گوش رسید که اپل چندین نفر از متخصصان تیم سخت افزاری ماهواره ای گوگل را به استخدام خود درآورده است.

اقدام اخیر اپل این گمان را به وجود می آورد که غول کوپرتینو قصد دارد در طی یک همکاری مشترک با کمپانی بوئینگ، شبکه ای مبتنی بر ارتباطات ماهواره ای به وجود آورد؛ درست مانند اقدام اخیر SpaceX در جهتِ خلق شبکه اینترنتی ماهواره ای.

حال به نظر می رسد که باید منتظر ماند و دید که دلیل اصلی اپل برای انجام آزمایش بر روی تکنولوژی 5G چیست.

.

منبع: mashable

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر