;
coinex

اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 حیاط خلوت هکرها! [تماشا کنید]

اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 حیاط خلوت هکرها!

اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 سامسونگ توسط یک پژوهشگر امنیتی هک شد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکرا همراه باشید.

یکی از مواردی که سامسونگ تبلیغات بسیاری در رابطه با آن انجام داد اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 بود. چشم بادامی ها معتقد بودند که اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس یک ویژگی امنیتی قدرتمند در پرچمدارانش است اما به تازگی مشخص شده که این ویژگی چندان هم بی عیب و نقص نیست!

با آزمایشات اخیر مشخص شده که تقریبا به سادگی می توان اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 را هک کرد و به تمامی اطلاعات دستگاهی که توسط این ویژگی ایمن شده، دسترسی داشت.

یکی از پژوهشگران امنیتی گروه کامپیوتری Chaos در برلین آلمان توانست یکی از گوشی های گلکسی اس 8 را که توسط اسکنر عنبیه چشم قفل شده بود را فریب داده و به آن وارد شود.

جان کرایسلر عضو گروه کامپیوتری Chaos کسی بود که اسکنر عنبیه چشم پرچمدار 2017 سامسونگ را زیر سوال برد؛ او توانست توسط یک دوربین، یک لنز طبی و یک پرینتر، اسکنر چشم گلکسی اس 8 را به سادگی هک کند.

جان در ابتدا با استفاده از حالت شب (night mode) دوربین دیجیتال سونی از چشم دوست خود عکس گرفت و توسط یک پرینتر، چشم او را در اندازه واقعی چاپ کرد. پس از آن برای عمق دادن به تصویر چشم، آن را به یک لنز طبی چسباند و این تمام چیزی بود که جان برای فریب دادن اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 نیاز داشت! جان در نهایت آن را در مقابل اسکنر عنبیه دستگاه قرار داد و به سادگی توانست این ویژگی امنیتی جدیدترین پرچمدار سامسونگ را هک کند.

جان با استفاده از این کار حتی توانست به سرویس پرداخت موبایلی سامسونگ، سامسونگ پی که برای احراز هویت نیاز به اسکنر عنبیه چشم دارند نیز دسترسی پیدا کند.

جان در این خصوص می گوید هک اسکنر عنبیه گلکسی اس 8 توسط این روش، نیازمند داشتن یک عکس واضح از چشم صاحب گوشی است، اما تاکید می کند که این روش برای عکس های گرفته شده از چشم فرد تا فاصله 4.5 متری نیز قابل انجام است.

.

سامسونگ پس از آن بیانیه ای صادر کرد و گفت که از این مشکل در اسکنر عنبیه پرچمدارش آگاه است و تاکید کرد که تکنولوژی اسکن عنبیه چشم در گلکسی اس 8 توسط آزمایشات سختگیرانه ای توسعه یافته تا بتوان به سطح بالایی از دقت و حساسیت دست یافت و در نتیجه از تلاش هایی که در جهت مختل کردن امنیت این گوشی انجام می گیرد، همانند عکس گرفتن از عنبیه چشم فرد، تا حد ممکن جلوگیری شود.

این کمپانی در ادامه افزود که اگر نقاط آسیب پذیر بالقوه دیگر و یا روش جدید برای به چالش کشیدن امنیت این دستگاه ها وجود دارد، سامسونگ به سرعت پاسخگو بوده و برای رفع آن اقدام خواهد کرد.

البته این روش فریب دادن اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 به دلیل نیاز به عکس از چشم فرد و یا نزدیک شدن به گوشی در حدی که بتوان از اسکنر عنبیه چشم آن استفاده کرد، چندان هم روش راحتی به شمار نمی آید؛ البته این موضوع به ما یادآوری می کند که هیچ چیز غیر قابل نفوذ نیست؛ مخصوصا زمانی که سطح بالایی از راحتی را از دستگاه خود انتظار داریم.

اگر شما نگران هک شدن گوشی گلکسی اس 8 خود هستید می توانید برخی از اپلیکیشن ها و اطلاعات مهم خود را به اپلیکیشن Vault سامسونگ انتقال دهید. این اپلیکیشن یک لایه امنیتی دیگر برای داده های مهم شما به وجود می آورد که با استفاده از رمز عبور قوی و پیچیده ای که خودتان تعیین می کنید، از آن ها محافظت خواهد کرد. شاید این کار کمی از راحتی کار کم کند اما خیال‌تان راحت است که هکرها با هک کردن اسکنر عنبیه چشم و یا حتی اثر انگشت، با در بسته دیگری مواجه خواهند شد.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر