;
coinex

نگاهی به لپ تاپ هواوی میت بوک X و هواوی میت بوک D؛ تلفیقی از قدرت و زیبایی

در این مقاله به دو لپ تاپ جدید و قدرتمند شرکت چینی هواوی یعنی لپ تاپ هواوی میت بوک X و لپ تاپ هواوی میت بوک D نگاهی کامل داریم.
شرکت چینی هواوی در جریان کنفرانس اختصاصی این شرکت در شهر برلین آلمان از سه لپ تاپ جدید از سری میت بوک‌های خود رونمایی کرده است و ما قصد داریم در این مقاله به لپ تاپ جدید از سری میت بوک X و لپ تاپ جدید سری D شرکت هواوی نگاهی داشته باشیم. در ادامه با تکرا همراه باشید.

شاید شما شرکت چینی و شناخته شده هواوی را یک تولید کننده موبایل و تبلت بزرگ بشناسید اما این غول چینی محصولاتی فراتر از موبایل و تبلت همچون تجهیزات مخابراتی، انواع گجت‌های تکنولوژی، لپ تاپ و … را تولید می‌کند که باعث شده تا یکی از غول‌های این صنعت باشد و با سرعت بالایی در حال فتح بازار چین و کشورهای خارجی باشد و در نهایت پیشرفتی بسیار بالا داشته باشد.

طبق آمار رسمی شرکت چینی هواوی در حال حاضر به طور سالانه بیش از 100 میلیون دستگاه تلفن هوشمند می‌‎فروشد. این شرکت سال گذشته با تبلت‌های ویندوزی میت بوک وارد بازار لپ تاپ شد که کانفینگ‌های سخت افزاری متفاوت داشت و گران قیمت‌ترین نسخه هواوی میت بوک قیمتی بیش از 2 هزار دلار آمریکا داشت. حالا شرکت چینی هواوی با محصولاتی جدید و البته سیاست‌هایی بهینه شده در حوزه قیمت گذاری دوباره وارد بازار میت بوک شده است تا با مایکروسافت و اپل در زمینه کیفیت، زیبایی و قدرت رقابت داشته باشد.

هواوی در جریان کنفرانس اختصاصی در شهر برلین آلمان از نسل جدید میت بوک‌های خود در سه مدل میت بوک X، میت بوک D و میت بوک E رونمایی کرده است که در ادامه به هواوی میت بوک X و هواوی میت بوک D نگاهی کامل خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

هواوی میت بوک X

در این مقاله به دو لپ تاپ جدید و قدرتمند شرکت چینی هواوی یعنی لپ تاپ هواوی میت بوک X و لپ تاپ هواوی میت بوک D نگاهی کامل داریم.

همانطور که می‌دانید محصولات شرکت کالیفرنیایی اپل در کشور چین بسیار محبوب است و فروش بالایی دارد و هواوی نیز هوشمندانه توانسته تا از المان‌ها و عناصر مک بوک‌های اپل در میت بوک سری X استفاده کند تا بتواند یک دستگاه همچون مک بوک اما با سیستم عامل مایکروسافت ویندوز 10 باشد که به نظر بسیاری از افراد همچنان زیبا اما به دلیل سیستم عامل به کار رفته یعنی ویندوز کاربردی‌تر است.

یکی از نکات جالب در رابطه با لپ تاپ میت بوک X شرکت هواوی، استفاده از فضای موجود در لپ تاپ و طراحی صفحه نمایش فوق باریک با نسبت نمایشگر به بدنه 88 درصدی به منظور القای حس بدون حاشیه بودن است که این عنصر نیز از روی لپ تاپ‌های برند آمریکایی دل در سری XPS برداشته شده است اما شاهد وب کم در پایین لپ‌ تاپ نیستیم و همچنان دوربین وب کم در قسمت بالایی میت بوک X جای گرفته است.

صفحه نمایش هواوی میت بوک X یک صفحه نمایش 13 اینچی از نوع IPS با وضوح تصویر 2160 در 1440 پیکسل است و دارای نسبت تصویر 3:2 است و می‌تواند طیف رنگی 100 درصدی sRBG را نمایش دهد. همچنین از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر باید به روشنایی 350 نیتی و کنتراست ۱۰۰۰:۱اشاره داشت.

در این مقاله به دو لپ تاپ جدید و قدرتمند شرکت چینی هواوی یعنی لپ تاپ هواوی میت بوک X و لپ تاپ هواوی میت بوک D نگاهی کامل داریم.

هواوی میت بوک X در قسمت پردازنده به پردازنده‌های نسل هفتمی شرکت اینتل، کبی لیک مجهز شده است اما بر خلاف رقبا که از پردازنده‌های خانواده Y شرکت اینتل یعنی Core m استفاده می‌کنند، هواوی در این لپ تپ از پردازنده‌های سری U شرکت اینتل یعنی i7-7500U و i5-7200U استفاده کرده است تا با استفاده از پردازنده‌ای قدرتمندتر و با مصرف بالاتر بتواند توان پرداشی بیشتر را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین در قسمت پردازش گرافیکی این لپ تاپ به پردازنده‌های گرافیکی مجتمع اینتل 620 مجهز شده است. این در حالیست که رقبای میت بوک X به پردازنده گرافیکی مجتمع 615 به کار رفته است یعنی میت بوک X می‌تواند پردازش گرافیکی بیشتر و بهتری داشته باشد که تفاوت آن‌ها محسوس است.

میت بوک X از نظر فضای ذخیره سازی همچون رقبا است و از حافظه داخلی از نوع SSD استفاده شده است. کاربران دو گزینه ظرفیت 256 و 512 گیگابیت را برای خرید در دسترس دارید که میزان مناسبی به شمار می‎رود. همچنین از لحاظ حافظه رم باید گفت که میت بوک X از هواوی در عین ناباوری به 8 گیگبایت ماژول‌های حافظه‌ی LPDDR3 مجهز شده است؛ این درحالیست که هواوی شاید بهتر بود با استفاده از ماژول‌های حافظه‌ی LPDDR4 که قدرت و عملکرد بهتر اما مصرف بیشر برق دارد به این دستگاه به جای مصرف بهینه، قدرت بیشتری می‌‎بخشید.

در این مقاله به دو لپ تاپ جدید و قدرتمند شرکت چینی هواوی یعنی لپ تاپ هواوی میت بوک X و لپ تاپ هواوی میت بوک D نگاهی کامل داریم.

میت بوک X از شرکت چینی هواوی به به یک درگاه یو اس بی نوع C، یک پورت یو اس بی نسخه 3.0، یک جک 3.5 میلی‎متری هدفون، حسگر اثر انگشت، بلوتوث 4.1 و سیستم صوتی Dolby Atmos  مجهز شده است که هر چند شاید کامل نباشد اما بسیار کاربردی و حرفه‌‎ای است. لازم به ذکر است که لپ تاپ میت بوک X از هواوی همراه با میت داک 2 عرضه خواهد شد که تفاوت آن با میت داک قدیمی این است که در نسخه جدید شاهد حذف پورت اترنت و اضافه شدن پورت‌های تصویر VGA و HDMI هستیم.

مدیران هواوی طی رونمایی از این محصول اعلام کرده‌اند که هواوی میت بوک X همچنان با باتری 41.4 وات ساعتی که در نسل پیشین نیز شاهد آن بودیم، می‌‎تواند تا با روشنایی 50 درصدی صفحه نمایش در حدود 10 ساعت فیلم به صورت آفلاین با وضوح تصویر فول اچ دی نمایش دهد که میزان مناسبی به شمار می‌رود.

در این مقاله به دو لپ تاپ جدید و قدرتمند شرکت چینی هواوی یعنی لپ تاپ هواوی میت بوک X و لپ تاپ هواوی میت بوک D نگاهی کامل داریم.

در مورد قیمت هواوی میت بوک X باید گفت که این لپ تاپ در سه کانفینگ مختلف با قیمت‌هایی متفاوت عرضه خواهد شد. اولین کانفینگ هواوی میت بوک X شامل پردازنده Core i5، 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی  که 1399 یورو قیمت دارد. دومین کانفینگ این دستگاه با سخت افزاری شامل پردازنده Core i5، 8 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی، 1599 یورو قیمت دارد. همچنین سومین نسخه از هواوی میت بوک X که گران قیمت‌ترین مدل آن نیز محسوب می‌شود شامل پردازنده Core i7، 8 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی است و 1699 یورو قیمت دارد.

میت بوک X بدر سه رنگ خاکستری فضایی  (Space Gray)، طلایی پرستیژ (Prestige Gold) و رزگلد (Rose Gold) با وزنی در حدود 1.05 کیلوگرم عرضه خواهد شد که محصولی جذاب اما گران‌قیمت محسوب می‌‎شود.

انتظار می‌رود به دلیل هزینه بالایی که برای این محصول در بازار ایران تمام خواهد شد، تنها شاهد نسخه پایه میت بوک X به صورت رسمی و با تعداد بالا در بازار ایران باشیم و دیگر نسخه‌ها به صورت محدودتر وارد بازار شود که احتمالا  عملیات واردات و فروش این محصول نیز بر عهده شرکت مدیا پردازش، یکی از نمایندگان رسمی خدمات پس از فروش و واردت شرکت هواوی در ایران خواهد بود.

هواوی میت بوک D

در این مقاله به دو لپ تاپ جدید و قدرتمند شرکت چینی هواوی یعنی لپ تاپ هواوی میت بوک X و لپ تاپ هواوی میت بوک D نگاهی کامل داریم.

لپ تاپ میت بوک D به گفته شرکت چینی هواوی یک محصول در حوزه تجاری است. لپ‌ تاپ‌های حوزه بیزینس همچون زن بوک شرکت ایسوس یا هواوی میت بوک D حاشیه سود بیشتری برای سازندگان دارند اما بازار آن‌ها نسبت به حوزه آموزش و اداری بسیار محدود است اما این حرکت هواوی نشان از یک استراتژی جدید برای رقابت با بزرگانی چون ایسوس، اچ پی و لنو در زمینه لپ‌تاپ‌‍های میان رده و اقتصادی دارد.

لپ تاپ هواوی میت بوک D یک محصول مقرون به صرفه و اقتصادی است به همین دلیل نباید تجربه کاری یک محصول پرچمدار همچون میت بوک X را از آن داشت اما در هر صورت این لپ‌تاپ با استفاده از مواد ارزان قیمت اما با کیفیت ساخته شده است که این ادعا در صفحه نمایش با کیفیت و با نسبت صفحه به بدنه 83 درصدی آن ثابت می‌شود.

صفحه نمایش 15.6 اینچی هواوی میت بوک دارای وضوح تصویر فول اچ دی با زاویه دید 178 درجه، توانایی نمایش 45 درصدی طیف رنگی NTSC، روشنایی 350 نیت و نسبت کنتراست ۸۰۰:۱ است که برای یک صفحه نمتیش میان رده عدد نسبتا مناسبی محسوب می‌شود.

در این مقاله به دو لپ تاپ جدید و قدرتمند شرکت چینی هواوی یعنی لپ تاپ هواوی میت بوک X و لپ تاپ هواوی میت بوک D نگاهی کامل داریم.

شرکت چینی هواوی هنوز مدل دقیق پردازنده میت بوک D را مشخص نکرده و تنها به اعلام نسل هفتمی بودن پردازنده به کار رفته در آن بسنده کرده است اما به احتمال زیاد شاهد یک پردازنده همچون هواوی میت بوک X در لپ تاپ هواوی میت بوک D باشیم یعنی پردازنده نسل هفتمی از خانواده U شرکت اینتل و پردازنده گرافیکی H260 که برای یک محصول میان‌رده بسیار مناسب است.

هواوی در کمال تعجب از پردازنده گرافیکی نسبتا قدیمی انویدیا جی فورس 940MX استفاده کرده است که در حدود 20 تا 30 وات برق مصرف می‌کند و این نکته بسیار مهم است که می‌توانست از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا 1030 و یا 1050 به عنوان پردازنده‌های گرافیکی مجزای لپ تاپ میت بوک D استفاده کند.

باید گفت که یکی از عجایب در تولید هواوی میت بوک D به حافظه داخلی آن ربط دارد. هواوی برای لپ تاپ میت بوک  Dقابلیت تغییر و افزایش فضای دخیره سازی داخلی را قرار داده است و شما می‌توانید SSD یا هارد دیسک 2.5 اینچی استفاده کنید.

میت بوک D از هواوی به زودی در سه رنگ خاکستری فضایی  (Space Gray)، طلایی شامپاین (Champagne Gold)و آبی شفق قطبی (Aurora Blue) با وزنی در حدود 1.9 کیلوگرم عرضه خواهد شد که محصولی جذاب و اقتصادی محسوب می‌شود.

در این مقاله به دو لپ تاپ جدید و قدرتمند شرکت چینی هواوی یعنی لپ تاپ هواوی میت بوک X و لپ تاپ هواوی میت بوک D نگاهی کامل داریم.

همانطور که قبلا گفتیم لپ تاپ هواوی میت بوک D یک لپ تاپ مقرون به صرفه در نسخه‌های مختلف است و قرار است در سه کانفینگ سخت افزاری متفاوت عرضه شود. اولین مدل هواوی میت بوک D با پردازنده Core i5، 8 گیگابایت حافظه رم، یک ترابایت حافظه داخلی و کارت گرافیک 940mx دارای قیمتی 799 یورو است. دومین مدل هواوی میت بوک D با پردازنده Core i5، 8 گیگابایت حافظه رم، یک ترابایت حافظه داخلی، 128 گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیک 940mx دارای قیمت 899 یورو است و سومین نسخه این لپ تاپ با سخت افزاری شامل با پردازنده Core i7، 8 گیگابایت حافظه رم، یک ترابایت حافظه داخلی، 128 گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیک 940mx دارای قیمت 999 یورو است.

در پایان باید گفت که محصولات جدید شرکت چینی هواوی نشان از خیزش این شرکت برای جذب بیشتر بازار به سمت خود با محصولاتی لاکچری و یا حتی اقتصادی دارد تا بتواند بخش بیشتری از بازار سودآور لپ تاپ را از آن خود کند و زنجیره محصولات خود را گسترش دهد تا حدی که خانواده هواوی شامل تمامی گجت‌ها همچون کمپانی‌های اپل و شیائومی پدید آید.

نظر شما در رابطه با میت بوک‌های جدید شرکت هواوی چیست؟ آیا این لپ تاپ‌ها ارزش خرید دارند؟

.

منبع: anandtech

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر