;
coinex

تراشه اسنپدراگون 845 از هسته‌های جدید کورتکس شکل خواهد گرفت

تراشه اسنپدراگون 845 از هسته‌های جدید کورتکس شکل می‌گیرد
در حال حاضر تعداد انگشت شماری از گوشی‌های موجود در بازار از پردازنده اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرند؛ اما کوالکام از هم اکنون به دنبال ساخت جانشین بعدی این تراشه پرچمدار است. اسنپدراگون 835 تراشه قدرتمندی است؛ اما تراشه اسنپدراگون 845 می‌تواند در کارایی و عملکرد، بسیار بهتر و قدرتمندتر ظاهر شود و برای انجام این کار هسته های جدیدی وارد این پیکره بندی خواهند شد.

اسنپدراگون 835 یک پردازنده هشت هسته‌ای است که در طراحی آن از لیتوگرافی 10 نانومتری استفاده شده است. گزارشات جدید نشان می‌دهد که تراشه اسنپدراگون 845 نیز با همان فرآیند ساخت 10 نانومتری تولید خواهند شد؛ اما با این وجود تفاوت هایی در نام برند تجاری هسته های آنها وجود دارد.

هسته های Cortex-A75

برخلاف اسنپدراگون 835 که از هشت هسته Kryo 280 تشکیل شده است، پردازنده اسنپدراگون 845 با هسته های جدید Cortex-A75 و Cortex-A55 در پیکره بندی BIG.Little کمپانی آرم، خودنمایی خواهد کرد.

اما سوال اینجاست که هسته‌های جدید A75 و A55 چه قدرتی دارند؟ اطلاعاتی که به تازگی به بیرون درز کرده نشان می‌دهد که هسته‌های Cortex-A75 چیزی در حدود 20 درصد عملکرد بهتر نسبت به هسته‌های Cortex-A73 ارائه کرده و چیزی در حدود 40 درصد کارایی بهتری نسبت به هسته‌های Cortex-A72 خواهند داشت. از نظر مصرف انرژی نیز کورتکس A75 عملکردی مشابه با هسته‌های کورتکس A73 خواهد داشت.

هسته های جدید Cortex-A75 در مقایسه با A73 در بنچمارک‌های مختلفی به چالش کشیده شده و می‌توانید به خوبی ببینید که چگونه این هسته های جدید در Geekbench v4، هسته‌های Cortex-A73 را پشت سر گذاشته‌اند.

در این بنچمارک مشخص است که هسته های Cortex-A75 با حداکثر سرعت 3 گیگاهرتز داده ها را پردازش می‌کنند که این مقدار چیزی در حدود 200 مگاهرتز بیشتر از سرعت پردازش 2.8 گیگاهرتز هسته‌های کورتکس A73 است. این موضوع به معنای عملکرد بهتر در آزمون تک هسته‌ای و همچنین چند هسته‌ای است.

هسته های Cortex-A55

در هسته های بهره وری قدرت، هسته های Cortex-A55 چیزی در حدود 2 برابر عملکرد بهتری نسبت به هسته های کورتکس A53 داشته و بیش از 15 درصد، بهره وری قدرت در آن بهبود یافته است. در حقیقت هسته های Cortex-A55 ترفندهای جدیدی در آستین خود دارد!

تاکنون، ما تنها قادر بودیم تا 4 هسته را در یک خوشه بسته بندی کنیم؛ اما گویا این وضعیت تغییر کرده است. با هسته های جدید Cortex-A55 اکنون می‌توان 8 هسته را در یک خوشه قرار دارد؛ بنابراین پردازنده‌ای به مانند اسنپدراگون 625 که شامل 8 هسته Core-A53 در دو خوشه 4 هسته‌ای است، اکنون می‌تواند به منظور عمر بهتر باتری در یک خوشه دسته بندی شود و یا حتی به منظور عملکردی بهتر می‌توان 16 هسته را در دو خوشه قرار داد.

نتایج بنچمارک Cortex A55 نیز در مقایسه با کورتکس A53 از برتری نسبی برخوردار بوده و همه نتایج به نفع این هسته جدید است.

با این تفاسیر، انتظار می‌رود که تراشه جدید اسنپدراگون 845 در عملکرد تک هسته‌ای با بهبود 30 درصدی همراه شده و در عملکرد چند هسته ای از 70 درصد عملکرد بهتر برخوردار شود. این احتمال وجود دارد که تراشه اسنپدراگون 845 در پایان سال جاری میلادی معرفی شود و اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد، پرچمداران سال آینده، تراشه ای قدرتمند را در درون خود یدک خواهند کشید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر