;
coinex

دانش آموخته ی دانشگاه شریف برنده جایزه معتبر فیزیک شد

دانش آموخته ی دانشگاه شریف برنده جایزه معتبر فیزیک شد

رامین گلستانیان، دانش آموخته‌ی دانشگاه صنعتی شریف که از فیزیکدانان برجسته ایرانی به شمار می آید، موفق به دریافت جایزه سال 2017 نشریه اروپایی فیزیک EPJE (در حوزه فیزیک بیولوژیک و مواد نرم) شد. برای بررسی جزئیات بیشتر با تکرا همراه باشید.

این جایزه که با نام پی‌یر-ژیل دو ژن نامگذاری شده به دلیل مشارکت های نظری تاثیرگذار دکتر گلستانیان به فیزیک ریزشناورها و تعاملات هیدرودینامیک آن ها به او اهدا شد؛ مشارکت‌هایی که به زنجیره‌ای از یافته های چشمگیر و نیز توسعه نظری در زمینه مواد فعال منجر شده است.

این برای دفعه ششم است که جایزه معتبر نشریه EPJE با نام پی‌یر-ژیل دو ژن به دانشمندان این حوزه اعطا می شود. این جایزه در دهمین دوره کنفرانس علمی مواد مایع که از 26 تا 31 تیر سال جاری در پایتخت کشور اسلوونی، لوبلیانا برگزار می شود، به پروفسور گلستانیان اهدا شود. پی‌یر-ژیل دو ژن نام دانشمند فرانسوی برنده جایزه نوبل و موسس نشریه EPJE است.

همچنین در رویدادی مشابه در سال 2014 نیز به دلیل نقش برجسته دکتر گلستانیان در زمینه مواد نرم فعال و به خصوص شناگران میکروسکوپی و ذرات کولوییدی فعال نشان “هول‌وک” (Holweck) به وی اهدا شده بود.

شایان ذکر است نشان Holweck، از جمله جوایز مهم رشته فیزیک در جهان است که هر سال در انتخابی مشترک بین انجمن فیزیک بریتانیا و انجمن فیزیک فرانسه به یک فیزیکدان تعلق می گیرد. این نشان که همراه با یک جایزه نقدی تقدیم می شود، یکی از چهار مدالی است که این دو انجمن به فیزیکدانان می‌دهند و به طور چرخشی به پژوهشگرانی داده می‌شود که در بریتانیا و فرانسه مستقر هستند.

گفتنی است پروفسور رامین گلستانیان، فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است که مقطع دکتری فیزیک نظری را در دانشگاه علوم پایه زنجان و پسادکتری را در موسسه فیزیک نظری کاولی در دانشگاه سانتا باربارای کالیفرنیا به اتمام رسانده و در حال حاضر استاد دانشگاه آکسفورد انگلستان است. حوزه‌های پژوهشی مورد علاقه گلستانیان فیزیک آماری غیرتعادلی (nonequilibrium statistical physics)، ماده نرم (soft matter) و فیزیک زیستی (biological physics) است.

.

منبع: sharif

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر