;
coinex

iOS 11 برای آزاد سازی حافظه می تواند بطور خودکار اپلیکیشن‌ها را پاک کند

iOS 11 برای آزاد سازی حافظه می تواند بطور خودکار اپلیکیشن‌ها را پاک کند

داشتن فضای خالی در گوشی‌های آیفون، همیشه یک مشکل به حساب می‌آید، به خصوص گوشی‌هایی که تنها 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی دارند. در iOS 11 راه حلی برای این مشکل در نظر گرفته شده است. اپل چند ابزار جدید برای مدیریت داده‌های کاربران معرفی کرده که از بین آن‌ها می‌توان به گزینه‌ای برای حذف خودکار اپلیکیشن‌هایی که استفاده نمی‌کنید، اشاره کرد.

در آی او اس 11، این ویژگی Offload Unused Apps نام دارد. در اینجا می‌توانید بطور مختصر از نحوه عملکرد این ویژگی آشنا شوید: زمانی که حافظه ذخیره سازی موبایل رو به کاهش است، این ویژگی Offload، اپلیکیشن‌هایی که به ندرت مورد استفاده قرار گرفته‌اند را پاک می‌کند، اما اسناد و داده‌های آن را بر روی دستگاه نگه می‌دارد. اپلیکیشن‌های حذف شده، در صفحه اصلی با آیکون‌های خاکستری رنگ نمایان می‌شوند و با یک تپ، می‌توان آن‌ها را دوباره نصب کرد. زمانی که این ویژگی فعال شد (در آیفون به Settings > General > iPhone Storage مراجعه کنید)، بطور خودکار کار خود را انجام می‌دهد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های تکی که انتخاب کرده‌اند را نیز آفلود کنند.

همانطور که Tom Moss، هم بنیانگذار شرکت گوشی‌های اندرویدی Nextbit در توییتر اشاره کرده، این همان ایده‌ای است که شرکتش آن را در گوشی هوشمند 2016 Robin اجرا کرد. با این حال، شایان ذکر است که iOS 9 نیز دارای ویژگی مشابهی در سال 2015 بود؛ هرچند که آن ویژگی تنها اپلیکیشن‌ها را در هنگام به‌روزرسانی سیستم عامل به صورت موقت حذف می کرد.

خوشبختانه این تنها ویژگی آزاد سازی حافظه و حفظ فضای ذخیره سازی نیست که اپل برای iOS 11 معرفی کرده است. برای موارد دیگر، به طور مشابه در منو تنظیمات، امکانی برای پاکسازی تصاویر تازه حذف شده و انتقال آن‌ها به iCloud وجود دارد. ویژگی جدیدی هم با عنوان “حذف خودکار مکالمات قدیمی” وجود دارد که اطلاعاتی از اپلیکیشن پیام‌ها، که بیش از یک سال در گوشی هستند را پاک می‌کند. همچنین می‌توانید مکالمات را بر اساس میزان اشغال فضای گوشی مرتب‌سازی کنید و آن‌ها را به صورت جداگانه حذف کنید.

نسخه آزمایشی آی او اس 11 هم اکنون برای توسعه دهندگان در دسترس است و نسخه آزمایشی عمومی آن نیز در پایان ماه در دسترس قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود زمان عرضه عمومی iOS 11 فصل پائیز است.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر