;
coinex

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (2 تا 4 ژوئن) از نگاه مجله باکس آفیس

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (2 تا 4 ژوئن) از نگاه مجله باکس آفیس

باکس آفیس (BOX Office) مجله‌ای است آمریکایی که از دهه 1920 میلادی تا کنون به بررسی و اعلام میزان فروش هفتگی، ماهیانه، سالیانه و کلی تمامی فیلم‌ های سینمایی اکران شده در سینماهای ایالات متحده آمریکا می‌پردازد. از این پس قصد داریم تا به صورت منظم و هفتگی به معرفی پرفروشترین فیلمهای سینمایی به صورت هفتگی بپردازیم.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (2 تا 4 ژوئن)

بر اساس اعلام این مجله پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته ، اکران شده در آخر هفته گذشته در ایالات متحده آمریکا (دوم تا چهارم ماه ژوئن سال 2017) به شرح زیر است:

10. King Arthur : Legend of the Sword

این فیلم بعد از چهار هفته اکران با فروشی 1.2 میلیون دلاری (معادل 4.5 میلیارد تومان با احتساب دلار 3.750 تومانی در زمان نگارش) در آخر هفته گذشته توانست به یکی از پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (2 تا 4 ژوئن) بدل شده و فروش کلی خود را به رقم 37.2 میلیون دلار (معادل 140 میلیارد تومان) برساند.

این فیلم در ژانر اکشن و ماجرایی بوده و از هنرپیشگان اصلی آن می‌توان به جود لاو (Jude Law)، چارلی هونام (Charlie Hunnam) و آسترید برجس فریزبی (Astrid Berges Frisbey) اشاره نمود. مدت زمان این فیلم نیز 2 ساعت و 6 دقیقه بوده و مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است. فیلم King Arthur : Legend of the Sword به کارگردانی گای ریچی (Guy Ritchie) ساخته شده است.

9. Diary of a Wimpy Kid : The Long Haul

فیلم سینمایی Diary of a Wimpy Kid : The Long Haul بعد از سه هفته اکران یکی از پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (2 تا 4 ژوئن) بود و با فروش 1.2 میلیون دلاری (معادل 4.5 میلیارد تومان) میزان فروش خود را به عدد 17.8 میلیون دلار (معادل 67 میلیارد تومان) رساند.

این فیلم در ژانر کمدی خانوادگی بوده و هنرپیشگانی مانند جیسون دراکر (Jason Drucker)،‌ آلیشیا سیلورستون (Alicia Silverstone) و تام اورت اسکات (Tom Everett Scott) در آن به هنرنمایی پرداخته اند. مدت زمان این فیلم نیز 1 ساعت و 31 دقیقه بوده و مناسب برای گروه سنی PG (تصمیم گیری با والدین) ساخته شده است. کارگردان فیلم Diary of a Wimpy Kid : The Long Haul ، دیوید باورز (David Bowers) است.

8. Snatched

این فیلم در هفته گذشته فروشی 1.3 میلیون دلاری (معادل 4.8 میلیارد تومان) را تجربه نمود بعد از 4 هفته اکران توانست در جمع پپرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (2 تا 4 ژوئن) در رتبه هشتم قرار گرفته و مجموع فروش خود را به رقم 44 میلیون دلار (معادل 165 میلیارد تومان) برساند.

این فیلم در ژانر کمدی اکشن ساخته شده و از هنرپیشگان مطرح آن می‌توان به امی شومر (Amy Schumer)، گلدی هاون (Goldie Hawn) و کیم کارامل (Kim Caramele) اشاره نمود. مدت زمان این فیلم نیز 1 ساعت و 30 دقیقه بوده و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) تهیه شده است. فیلم Snatched به کارگردانی جوناتان لوین (Jonathan Levine) ساخته شده است.

7. Everything , Everything

رتبه هفتم در بین پپرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (2 تا 4 ژوئن) نیز از آن فیلم Everything , Everything بود. این فیلم با فروش آخر هفته 3.3 میلیون دلاری (معادل 12.4 میلیارد تومانی) جمع فروش کلی خود در 3 هفته اکران را به 28.3 میلیون دلار (معادل 106 میلیارد تومان) رساند.

این فیلم در ژانر درام عاشقانه بوده و از هنرپیشگان آن می‌توان به آماندلا استنبرگ (Amandla Stenberg)، نیک رابینسون (Nick Robinson) و آنیکا نونی رز (Anika Noni Rose) اشاره نمود. مدت زمان فیلم Everything , Everything برابر با 1 ساعت و 36 دقیقه بوده و برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است. این فیلم به کارگردانی استلا مگی (Stella Maghie) ساخته شده است.

6. Alien : Covenant

این فیلم ششمین قسمت از سری فیلم‌های Aline بوده و ادامه‌ای بر فیلم Prometheus محصول سال 2012 است. فروش آخر هفته گذشته این فیلم نیز 4.1 میلیون دلار (معادل 15 میلیارد تومان) بود. این فیلم توانست بعد از 3 هفته اکران مجموع فروش خود را به عدد 67.3 میلیون دلار (معادل 252 میلیارد تومان) برساند.

این فیلم در ژانر علمی تخیلی ترسناک است. از هنرپیشگان اصلی فیلم Alien : Covenant می‌توان به مایکل فاسبندر (Michael Fassbemder)، کاترین واترستون (Katherine Waterston) و بیلی کروداپ (Billy Crudup) اشاره نمود. مدت زمان این فیلم 2 ساعت و 2 دقیقه بوده و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) تهیه شده است. کارگردان فیلم Alien : Covenant نیز ریدلی اسکات (Ridley Scott) است.

5. Baywatch

فیلم Baywatch بر اساس یک سریال بسیار محبوب و مشهور دهه 1990 میلادی با بازی دیوید هسل‌هاف (David Hasselhoff)، پاملا اندرسون (Pamela Anderson) و الکساندرا پاول (Alexandra Paul) ساخته شده است. فیلم سینمایی Baywatch با فروش 8.8 میلیون دلاری (معادل 33 میلیارد تومان) در آخر هفته گذشته توانست فروش کلی خود را بعد از 2 هفته اکران به رقم 42 میلیون دلار (معادل 157.5 میلیارد تومان) برساند.

این فیلم در ژانر کمدی عاشقانه ساخته شده است. از هنرپیشگان اصلی آن می‌توان به دواین جانسون (Dwayne Johnson)، زک افرون (Zac Efron)، الکساندرا داداریو (Alexandra Daddario) و هنرپیشه مشهور هندی پیریانکا چوپرا (Priyanka Chopra) اشاره کرد. این فیلم زمانی برابر با 1 ساعت و 56 دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر 17 سال با نظارت والدین) تهیه شده است. فیلم Baywatch به کارگردانی ست گوردن (Seth Gordon) ساخته شده است.

4. Guardians of the Galaxy Vol.2

این فیلم قسمت دوم فیلم Guardians of the Galaxy محصول سال 2014 بوده و توانسته با فروش آخر هفته 9.8 میلیون دلاری (معادل 36.7 میلیارد تومان) به رقم فروش کلی 355.6 میلیون دلار (معادل 1333 میلیارد تومان) بعد از 5 هفته اکران دست پیدا نماید.

فیلم Guardians of Galaxy Vol.2 در ژانر اکشن علمی تخیلی ساخته شده است. از هنرپیشگان این فیلم می‌توان به کریس پرت (Chris Pratt)، زوئی سالدانا (Zoe Saldana) و دیو باوتیستا (Dave Bautista) اشاره نمود. مدت زمان این فیلم نیز 2 ساعت و 16 دقیقه بوده و برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است. کارگردان فیلم Guardians of the Galaxy Vol.2 نیز بر عهده جیمز گان (James Gunn) است.

3. Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales

این فیلم آخرین قسمت از سری فیلم‌های محبوب و پرفروش دزدان دریایی کاراییب بوده و با فروش 22.1 میلیون دلار (معادل 83 میلیارد تومان) خود در تعطیلات آخر هفته، رتبه سوم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (2 تا 4 ژوئن) را به خود اختصاص داد. فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales بعد از 2 هفته اکران، توانست مبلغ کل فروش خود را به رقم 115 میلیون دلار (معادل 431 میلیارد تومان) برساند.

این فیلم در ژانر اکشن ماجرایی بوده و زمانی برابر با 2 ساعت و 9 دقیقه دارد. از هنرپیشگان اصلی فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales می‌توان به جانی دپ (Johnny Depp)، خاویر باردم (Javier Bardem)، جئوفری راش (Jeoffery Rush)، کایا اسکودلاریو (Kaya Scodelario) و همچنین یک هنرپیشه ایرانی مهاجر (گ.ف) اشاره کرد. این فیلم مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است. کارگردانی جدیدترین قسمت فیلم دزدان دریایی کارائیب نیز بر عهده یواخیم رونینگ (Joachim Rønning) و اسپن سندبرگ (Espen Sandberg) است.

2. Captain Underpants: The First Epic Movie

فیلم انیمیشن Captain Underpants: The First Epic Movie در اولین هفته فروش خود توانست به رقم 23.9 میلیون دلار (معادل 90 میلیارد تومان) دست یافته و رتبه دوم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (2 تا 4 ژوئن) را در اولین هفته اکران خود، به دست آورد.

این فیلم انیمیشن در ژانر کمدی اکشن بوده و از صداپیشگان آن می‌توان به کوین هارت (Kevin Hart)، توماس میدل دیچ (Thomas Middleditch) و اد هلمز (Ed Helms) اشاره کرد. مدت زمان این فیلم نیز 1 ساعت و 29 دقیقه بوده و برای گروه سنی PG‌ (تصمیم گیری با والدین) تهیه و ساخته شده است. کارگردانی این انیمیشن کمدی نیز بر عهده دیوید سورن (David Soren) است.

1. Wonder Woman

پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته فیلم Wonder Woman بود که توانست رکوردی معادل 103 میلیون دلار (معادل 387 میلیارد تومان) را در اولین هفته اکران به نام خود ثبت نموده و رتبه اول را در بین پپرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (2 تا 4 ژوئن) به دست آورد.

فیلم Wonder Woman در ژانر ماجرایی اکشن ساخته شده است. از ستاره‌های نقش آفرین در این فیلم می‌توان به گل گدو (Gal Gadot)، کریس پاین (Chris Pine)، رابین رایت (Robin Wright) و کنی نیلسن (Connie Nielsen) اشاره کرد. فیلم Wonder Woman زمانی معادل 2 ساعت و 21 دقیقه داشته و برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر 13 سال با نظارت والدین) تهیه شده است. کارگردان پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته نیز پتی جنکینز (Patty Jenkins) است.

منبع: IMDB

ترجمه و تالیف : تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر