;
coinex

اسپیکر بیکسبی سامسونگ وارد بازار رقابت اسپیکرهای هوشمند می شود

اسپیکر بیکسبی سامسونگ وارد بازار رقابت اسپیکرهای هوشمند می شود

کمپانی بزرگ سامسونگ قصد دارد با اسپیکر بیکسبی ، راه خود را به بازار رقابت اسپیکرهای هوشمند باز کند.

آمازون با اسپیکر هوشمند اکو، آغازگر این عرصه بود. این کمپانی بعدها از دو اسپیکر اکو دات و اکو تپ رونمایی کرد. تمامی این اسپیکرها از دستیار هوشمند و مجازی آمازون به نام الکسا پشتیبانی می کنند. گوگل نیز سال گذشته با اسپیکر هوشمند هوم، وارد این بازار شد. کمپانی اپل هم در هفته ی گذشته و با معرفی هومپاد (HomePod) که از دستیار مجازی سیری پشتیبانی می کند، راه خود را به این عرصه باز کرد. حال با توجه به گزارشی که از Korea Herald منتشر شده، به نظر می رسد سامسونگ نیز قصد دارد اسپیکر بیکسبی خود را راه اندازی کند.

بیکسبی در واقع دستیار هوش مصنوعی سامسونگ است که کار خود را با دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس آغاز کرد. این دو گوشی هوشمند به یک دکمه ی مجزا برای دسترسی به این دستیار مجهز هستند. لازم به ذکر است که بیکسبی در حال حاضر، برای تمامی کاربران جهانی در دسترس نیست. این دستیار تنها در کره جنوبی فعال بوده و احتمالا تا پایان سال 2017، در ایالات متحده نیز فعال خواهد شد.

اخبار پیرامون اسپیکر بیکسبی چندان دور از ذهن نیست. اپل و سامسونگ، رقیبان سرسخت یکدیگر هستند و تنها بعد از چند هفته که از رونمایی هومپاد می گذرد، توییت ها و اخبار درباره راه اندازی اسپیکر بیکسبی نیز منتشر شده اند.

معاون ارشد کمپانی اپل در بخش بازاریابی جهانی اعلام کرده است که هومپاد می تواند تجربه متفاوتی از حس لذت موسیقی را فراهم کند. شاید طراحی ظاهری آن، سوژه ی شوخی و سرگرمی شده باشد، اما باید تا آذر ماه امسال منتظر بمانیم و شاهد عملکرد این اسپیکر هوشمند باشیم.

البته سامسونگ نیز از قافله عقب نخواهد ماند؛ انتظار داریم که اسپیکر هوشمند بیکسبی از توان تاثیرگذار صوتی برخوردار باشد. اگر به خاطر داشته باشید، این کمپانی با غول تکنولوژی صوتی یعنی Harman همکاری می کند. هارمان درواقع شرکت مادر AKG، هارمان کاردون، JBL و چند شرکت دیگر است.

به گزارش این خبرگزاری کره ای، سامسونگ چند پتنت را برای یک دستگاه صوتی مستقل طراحی کرده است. حال تنها باید منتظر راه اندازی آن باشیم.

مایکروسافت نیز یکی دیگر از شرکت هایی است که با هارمان همکاری کرده و قصد دارد اسپیکر مبتنی بر صدای خود به نام Invoke را راه اندازی کند. اینوک می تواند موسیقی اجرا کند، به پرسش ها پاسخ دهد و کارهای مختلف را به کاربر خود یادآوری کند. این اسپیکر که با دستیار هوشمند کورتانا همراه است در سه ماهه سوم سال 2017 راه اندازی خواهد شد.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر