;
coinex

آزمایش خودروی مافوق صوت بلودهوند اکتبر انجام می‌شود

آزمایش خودروی مافوق صوت بلودهوند اکتبر انجام می‌شود

شرکت بلودهوند قصد دارد، مجموعه‌ای از آزمایش‌های سرعت آهسته را برای خودروی مافوق صوت خود در باند فرود فرودگاه نیوکی در کورنوال انجام دهد. مهندسان این شرکت می‌خواهند، قبل از شکستن رکورد سرعت جهان در سال آینده در آفریقای جنوبی، این سیستم‌های خودروی خود راه آزمایش کنند. خودروی بلودهوند 1.228 کیلومتر در ساعت سرعت دارد و هدف شرکت این است که سرعت آن را به بیش از 1287 کیلومتر در ساعت برساند.

البته در آزمایش نیوکی، سرعت خودرو مافوق صوت به این حد نخواهد رسید. خودروی مافوق صوت 2.744 متری، در فرودگاه سابق نیروی هوایی سلطنتی با توجه به کوتاهی، امکان استفاده از تراست کامل خود را نخواهد داشت.

در عوض در این آزمایش، راننده خودرو، اندی گرین با سرعتی در حدود 320 کیلومتر در ساعت از موتور جت جنگنده یوروفایتر تایفون استفاده می‌کند. موتور موشک که معمولا قدرت اضافی فراهم می‌کند، هنوز هم در خودرو که طراحی آن تکمیل نشده، تعبیه نشده است. با این حال، مهندسان شرکت بلودهوند از آزمایش نیوکی به عنوان فرصت مهمی برای به دست آوردن اطلاعات کلیدی در مورد خودروی مافوق صوت خود بهره خواهند برد.

مارک چاپمن، مهندس ارشد شرکت می‌گوید: “این یک لحظه احساسی بزرگ برای تیم طراحی خواهد بود. ما از طراحی کامپیوتر به یک چیز واقعی رسیدیم. این اعتبار بزرگی برای افرادی است که در تمام این سال‌ها در کنار ما بودند. و این یک فرصت فروش بزرگ هم است که می‌تواند پول بیشتری را جذب کند که ما را از موانع پیش روی این چند ساله رها کند.”

آزمایش 26 اکتبر محدود به رسانه‌ها، افراد برجسته، حامیان مالی و اعضای کارگاه کی-1 بلودهوند خواهد بود. اما روز شنبه یک برنامه عمومی و همچنین روز دوشنبه هم یک برنامه آموزشی از سوی شرکت ترتیب داده خواهد شد.

خودروی بلودهوند 1.228 کیلومتر در ساعت سرعت دارد و هدف شرکت این است که سرعت آن را به بیش از 1287 کیلومتر در ساعت برساند
خودروی بلودهوند 1.228 کیلومتر در ساعت سرعت دارد و هدف شرکت این است که سرعت آن را به بیش از 1287 کیلومتر در ساعت برساند

در بین تمامی این فعالیت‌های تبلیغاتی، تیم مارک چاپمن تلاش خواهد کرد تا نحوه کارکرد موتور جت و عملکرد واحد کنترل الکترونیکی خودروی مافوق صوت را به خوبی ارزیابی کند. شرکت برای این منظور کمتر از یک سال دیگر تا آزمایش کیپ شمالی در آفریقای جنوبی فرصت دارد. شرکت هوافضای نروژی، نامو هم موتور و قطعات اساسی خودرو را تأمین می‌کند. اما شرکت بلودهوند می‌خواهد به مرور سطح تراست خودروی مافوق صوت خود را افزایش دهد که مستلزم دوره‌ای از آزمایش‌هاست.

چاپمن می‌گوید: “ما امیدواریم این برنامه طی دو تا سه ماه آینده شروع شود. تقریبا مطمئنیم که آزمایش موتور موشک ظرف شش ماه آینده انجام می‌شود و پس از آن، موتور موشک هم ظرف دوازده ماه به طور کامل عملیاتی می‌شود.”

اکتبر بیستمین سالگرد رکورد سرعت اندی گرین با خودروی مشهور تراست اس ‌اس ‌سی هم است. گرین روز ۱۵ اکتبر ۱۹۹۷ توانست با خودروی تراست اس اس سی با سرعت ۱۲۲۸ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و تبدیل به اولین فردی شود که به همراه یک خودرو دیوار صوتی را می‌شکند.

.

منبع: bbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر