;
coinex

اپل در طراحی آیپد پرو از مایکروسافت سرفیس پرو کپی برداری کرده است

اپل در طراحی آیپد پرو از مایکروسافت سرفیس پرو کپی برداری کرده است

مدیران اجرایی سامسونگ مدعی شدند که اپل در طراحی آیپد پرو از مایکروسافت کپی کرده است.

دو کمپانی بزرگ آمریکایی یعنی اپل و مایکروسافت در دو هفته ی گذشته از تبلت های رده بالای خود رونمایی کرده اند. مایکروسافت سرفیس پرو و اپل آیپد پرو با هدف جایگزین شدن با لپ تاپ ها طراحی و تولید شده اند.

این دو دستگاه از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری با هم تفاوت دارند و هرکدام از آنها، ترکیبی از تکنولوژی های اختصاصی خود را به کار گرفته اند، با اینحال هردو برای یک هدف مشخص طراحی شده اند. رایان گیوین، مدیر اصلی خانواده سرفیس در مصاحبه ی اخیر خود اعلام کرده است که آیپد پرو اپل، نمونه بارز طراحی های مایکروسافت در گجت های 2 در 1 است.

“اگر ما از اپل الگوبرداری می کردیم، هرگز نمی توانستیم محصولی مثل سرفیس پرو یا سرفیس بوک را طراحی کنیم. ما سالهاست که برای طراحی و توسعه گجت های 2 در 1 تلاش می کنیم. اما زمانی که سرفیس راه اندازی شد، بسیاری از افراد حتی اپل، نمی توانستند آن را باور کنند. سپس آنها همین راه را دنبال کرده و نتیجه آن در آیپد پرو مشخص شده است.”

به نظر می رسد که اپل با طراحی آیپد پرو، به بازاری وارد شده که مایکروسافت با سرفیس های خود، آن را به وجود آورده است. نمی توان گفت که کدامیک از این دو دستگاه به خوبی می توانند عمکرد مشابه لپ تاپ را داشته باشند و یا اینکه جایگزین آنها شوند؛ همچنین درباره شباهت ها و کپی برداری انجام شده نیز نمی توان اظهار نظر کرد.

در حال حاضر و با مقایسه و بررسی این دو دستگاه می توان گفت که آیپد پرو به عنوان یک تبلت، کاربری بهتری دارد و هنوز نمی تواند جایگزین کامپیوترها باشد؛ این در حالیست که سرفیس پرو از سیستم عامل ویندوز و مبتنی بر کامپیوتر بهره می برد. بنابراین، هنوز نمی توان تبلت اپل را با قابلیت های لپ تاپ مقایسه کرد. هرچند که بهینه سازی در مدیریت فایل ها و برخی دیگر از قابلیت های مشابه لپ تاپ مثل درگاه های برنامه های کاربردی که با iOS 11 به آیپد راه یافته اند نشان می دهد که این آغاز راه اپل در بازار دستگاه های هیبریدی است. کمپانی اپل با هدف قرار دادن کاربران حرفه ای خلاق، محصولات پرو را به فروش رساند؛ با این اوصاف به نظر می رسد که این طراحی جدید برای پاسخگویی به نیازهای بازار باشد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر