;
coinex

فیلمی که باور نمی کنید با موبایل ساخته شده است!

فیلمی با نام Tangerine که باور نمی کنید با موبایل ساخته شده است!

فیلم بلند نارنگی (Tangerine) به کارگردانی شان بیکر (Sean Baker)، یکی از پربحث‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم ساندنس 2015 بود که بازیگران ناشناخته‌ای داشت و تعجب می‌کنید اگر بدانید با موبایل ساخته شده است.

در واقع این فیلم با یک iPhone 5s فیلمبرداری شده بود. Tangerine کاملا با یک دستگاه اپل فیلمبرداری شد؛ البته از یک لنز 1.33x Anamorphic Adapter از Moondog Labs، اپلیکیشن FiLMiC Pro و یک دستگاه خارجی برای ضبط صدا نیز برای ساخت فیلم استفاده شد. Irin Strauss که یک تنظیم کننده صدا است، در صفحه توییترش چگونگی ضبط صدا بر روی یک سیستم دوگانه با یک SD 664، میکروفون و بلندگو صدا برداری را توضیح داده است.

لنز 1.33x Anamorphic Adapter ساخته Moondog Labs را می‌توانید در زیر مشاهده کنید. اپلیکیشن FiLMiC Pro نیز ابزاری است که ویژگی‌های بسیاری از جمله کنترل فوکوس، نوردهی، ISO، سرعت شاتر، رنگ و دمای رنگ را به شما می‌دهد.

هزینه تمام این موارد گفته شده — یعنی ابزار ساخت یک فیلم بلند 88 دقیقه‌ای که در جشنواره فیلم ساندنس درخشید — به این ترتیب است: لنز Moondog حدود 160 دلار قیمت دارد، اپلیکیشن FiLMiC Pro در اپ استور با قیمت 8 دلار موجود است و یک آیفون یا گوشی دیگر که قیمت آن بستگی به ویژگی‌هایش دارد. بنابراین شما با 168 تا 768 دلار هزینه، امکانات ساخت یک فیلم بلند با ویژگی‌های مناسب را فراهم کرده‌اید.

ساخت فیلم با گوشی‌های هوشمند هنوز فاصله زیادی با فیلم سازی معمولی دارد، اما نسبت به سایر فیلم ها نیز می‌توان فیلم نسبتا قابل قبولی ساخت.

نشریه Hollywood Reporter فیلم نارنگی را سینماتیک و با نوعی زیبایی قابل توجه وصف کرده که فیلم سازی مستقل با کمترین امکانات، به خوبی از پس زرق و برق آن بر آمده است.

در آخر باید گفت که فیلم سازی با موبایل امکان پذیر است و Tangerine این را به خوبی اثبات کرده است. توجه داشته باشید که حتما لازم نیست برای ساخت فیلم از آیفون استفاده کنید، چرا که گوشی‌های دیگری هستند که دوربین بسیار بهتری نیز دارند.

.

منبع: nofilmschool

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر