;
coinex

دوربین وان پلاس 5 ؛ ویژگی ها و چگونگی عملکرد آن

دوربین وان پلاس 5 ؛ ویژگی ها و چگونگی عملکرد آن
جدیدترین پرچمدار وان پلاس معرفی شد و دوربین وان پلاس 5 احتمالا بهترین ویژگی این دستگاه باشد که به زودی در بسیاری از بازارهای جهان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به ادعای کمپانی وان پلاس، دوربین دوگانه این دستگاه به نحوی تنظیم شده است که بتواند عکس هایی واضح تر و دقیق تر را به ثبت برساند.

ما قصد داریم تا در این مطلب نگاهی اجمالی به دوربین وان پلاس 5 بیندازیم تا ببینیم که چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و آیا ادعای این کمپانی درست است یا خیر؟!

مشخصات دوربین وان پلاس 5

 

دوربین اصلی دوربین تله فوتو دوربین جلو
رزولوشن و اندازه پیکسل 16 مگاپیکسل، 1.12 میکرومتر 20 مگاپیکسل، 1.0 میکرومتر 16 مگاپیکسل،

1.0 میکرومتر

مدل سنسور سونی IMX 398 سونی IMX 350 سونی IMX 371
دهانه دیافراگم f/1.7 f/2.6 f/2.0
تثبیت کننده تصویر الکترونیک N/A الکترونیک
فلش فلش دوگانه LED فلش دوگانه LED فلش نمایشگر
ضبط ویدیویی 4K @ 30fps

1080p @ 60fp

4K @ 30fps

1080p @ 60fp

1080p @ 30fp

دوربین وان پلاس 5 ترکیبی از دو لنز متفاوت است که یک دوربین دوگانه را تشکیل می‌دهد. دوربین اصلی آن 16 مگاپیکسلی است که در کنار یک دوربین تله فوتو 20 مگاپیکسلی قرار گرفته است. این چیدمان چیزی شبیه به دوربین آیفون 7 پلاس است و کاملا متفاوت از سنسور زاویه باز استفاده شده در ال جی جی 6 و یا سنسور سیاه و سفیدی است که در دوربین های دوگانه هواوی دیده می‌شود.

سنسور تله فوتو دوربین وان پلاس 5 قادر به ارائه بزرگنمایی 2X بدون از دست دادن وضوح تصویر است. با توجه به شباهت آن با دوربین آیفون 7 پلاس، دوربین وان پلاس 5 نیز دارای حالت پرتره ای مشابه با دوربین پرچم‌دار اپل است.

حالت پرتره از ویژگی زوم 2X دوربین دوگانه وان پلاس 5 استفاده کرده که پس زمینه تاری را به تصویر اضافه می‌کند تا تصویر اصلی گرفته شده، برجسته تر نشان داده شود. دوربین تله فوتو وان پلاس 5 دارای دیافراگم باریکی است که اجازه می‌دهد تا نور کمتری وارد شده و سنسور با استفاده از پیکسل های کوچکتر باعث نویزهای دیجیتالی کمتری می‌شود. در این حالت بعید است که دوربین وان پلاس 5 قادر باشد تا در نور کم عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

به غیر از ویژگی سنسور تله فوتو، دوربین اصلی وان پلاس 5 نیز به روزرسانی‌های خوبی نسبت به نسل قبلی دریافت کرده است. دهانه دیافراگم f/1.7 گسترده تر از دهانه دیافراگم f/2.0 در دوربین وان پلاس 3T شده است.

دیافراگم گسترده تر به معنای آن است که عکس های واضح تری گرفته شده و نویزهای حرکتی و تار شدن های تصویری کمتری در عکس ها بوجود آید.

سنسور اصلی دوربین وان پلاس 5 ، سونی IMX398 بوده که از فناوری فوکوس خودکار سریع (Fast AF) استفاده می‌کند. وجود این فناوری باعث شده تا دقت دوربین وان پلاس 5 چیزی حدود 40 درصد سریع تر از دوربین وان پلاس 3T عمل کند.

سیستم دوربین دوگانه عقب فاقد لرزشگیر اپتیکال (OIS) بوده که به احتمال زیاد به دلیل ضخامت کم این دستگاه است. 7.25 میلیمتر ضخامت اندکی است.

تثبیت کننده تصویر نوری (optical image stabilization) که به اختصار OIS نامیده می‌شود، ویژگی است که در شرایط نوری کم با پایدار نگه داشتن قاب تصویر، باعث کاهش تاری حرکت در عکس می‌شود. به جای OIS، دوربین وان پلاس 5 با تثبیت کننده تصویر الکترونیکی همراه شده که انتظار می‌رود به طور موثری به عنوان لرزشگیر اپتیکال (OIS) عمل کند.

نرم افزار دوربین وان پلاس 5

نرم افزار دوربین وان پلاس 5

یکی دیگر از نکاتی که برای ثبت عکس هایی واضح تر قابل اهمیت است، ویژگی‌های نرم افزار دوربین گوشی‌های هوشمند است که شامل پردازش چندین فریم برای بوجود آمدن نویزهای دیجیتالی کمتر است. دوربین وان پلاس 5 دارای حالت پیشرفته HDR است که انتظار می‌رود ب و ا این ویژگی، عکس های واضح تری از افرادی که در پشت منابع نوری درخشان قرار دارند، گرفته شود.

دوربین وان پلاس 5 همچنین شامل کنترلرهای دستی است که آن را برای عکاسان حرفه ای مناسب‌تر می‌کند. کنترل های دستی به عکاسان این امکان را می‌دهد تا برای گرفتن عکس‌هایی واضح تر، تنظیمات مورد نظر خود را به صورت دستی تنظیم کنند. تنظیماتی همچون تعادل نور سفید، فوکوس، تنظیم سرعت شاتر و لرزشگیر اپتیکال را می‌توان به صورت دستی تنظیم کرد.

وان پلاس هیچ نمونه ویدیویی از دوربین وان پلاس 5 را منتشر نکرده؛ اما انتظار می‌رود که فیلمبرداری با دوربین 4K این دستگاه به بالاترین سطح ممکن رسیده باشد. علاوه بر فریم های تصویری، کیفیت ضبط صدای ویدیویی نیز بهبود یافته است. موبایل وان پلاس 5 دارای میکروفون هایی با کیفیت بسیار بالاست که این امر می‌تواند به بهبود صدای ضبط شده کمک موثری کند.

مطمئنا دوربین این دستگاه مورد آزمایش های بی شماری قرار خواهد گرفت؛ اما تا آن هنگام می‌توانید به نمونه عکس‌های گرفته شده توسط دوربین وان پلاس 5 نگاهی بیندازید و از آن لذت ببرید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر