;
coinex

تقلب گوشی OnePlus 5 در آزمون های چند هسته ای چندین بنچمارک

تقلب گوشی OnePlus 5 در آزمون های چند هسته ای چندین بنچمارک

گوشی OnePlus 5 در آزمون های چند هسته ای چندین بنچمارک تقلب کرده تا عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.

تحقیقات صورت گرفته توسط XDA-Developers، مکانیسم این تقلب را کشف کرده است. زمانی که آزمون بنچمارک آغاز می شود، این گوشی، خوشه “کوچک” تراشه اسنپدراگون 835 را به بالاترین سطح قدرت پردازش می رساند_ 1.9 گیگاهرتز. این بالاترین قدرت نیست، اما می تواند دتکتور حرارتی را غیر فعال کند. خوشه “بزرگ” تحت تاثیر این حالت نیست.

همین عملکرد برای نمایش نتایج آزمون چند هسته ای در امتیاز بالا کفایت می کند، البته نتایج آزمون تک هسته ای بدون تغییر باقی می ماند. با اینحال بسیاری از افراد نتیجه آزمون چند هسته ای را در نظر می گیرند. با غیر فعال شدن این تقلب، خوشه “کوچک” تنها یک چهارم زمان را روی بالاترین فرکانس باقی می ماند، همین امر نیز عملکرد آن را با ثبات تر می کند.

در بنچمارک هایی مثل گیکبنچ که تنها پردازنده را مورد آزمون قرار می دهند، گوشی OnePlus 5 با سرعت بالایی گرم نشد؛ اما زمانی که پردازنده گرافیکی مورد آزمون بنچمارک قرار گرفت، دمای دستگاه به سرعت افزایش یافت و پنل پشتی دستگاه به 50 درجه سانتیگراد رسید.

در بنچمارک هایی مثل گیکبنچ که تنها پردازنده را مورد آزمون قرار می دهند، گوشی OnePlus 5 با سرعت بالایی گرم نشد؛ اما زمانی که پردازنده گرافیکی مورد آزمون بنچمارک قرار گرفت، دمای دستگاه به سرعت افزایش یافت و پنل پشتی دستگاه به 50 درجه سانتیگراد رسید. به خاطر داشته باشید که قدرت پردازش GPU یا پردازنده گرافیکی تغییر نمی کند، اما قرار دادن خوشه “کوچک” در بالاترین سرعت می تواند دمای دستگاه را به بالاترین حد برساند.

لازم به ذکر است که تمامی بنچمارک ها تحت تاثیر این تقلب نبوده اند. کمپانی وان پلاس در بیانیه رسمی خود مدعی شده که با این روش، پتانسیل عملکرد گوشی OnePlus 5 به نمایش گذاشته می شود.

این کمپانی در گذشته با گوشی وان پلاس 3 نیز تقلب کرده و روش مشابهی را به کار گرفته بود. کمی از فرکانس هر دو خوشه کوچک و بزرگ، بیشتر شده بود. علاوه بر این، دمای دستگاه نیز تا حدی افزایش یافته بود.

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر