;
coinex

نوکیا 3، 5 و 6 تا دو سال آینده آپدیت سیستم عامل اندروید را دریافت می کنند

نوکیا 3، 5 و 6 تا دو سال آینده آپدیت سیستم عامل اندروید را دریافت می کنند

کمپانی نوکیا به تازگی گوشی های نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 خود را به بازار مصرف کنندگان آفریقای جنوبی عرضه کرده و در خلال این رونمایی، مدیر عامل HMD Global به عنوان سازنده گوشی های برند نوکیا به علاقه مندان قول داد که این گوشی ها تا 2 سال آپدیت های اندروید را دریافت می کنند.

آرتو نوملا، رئیس ارشد اجرایی HMD Global در بیانیه ای ه Gearburn گفت که این کمپانی متعهد می گردد تا برای مصرف کنندگانی که دستگاه های اندرویدی نوکیا را خریداری کرده اند، آپدیت های اندروید را برای آن ها فراهم آورد و این دستگاه ها تا 2 سال آخرین آپدیت های سیستم عامل محبوب اندروید را دریافت می کنند.

نوملا در بخشی دیگر از سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که مدیاتک که تراشه مربوط به گوشی نوکیا 3 را تولید می کند از اندروید 7.1.1 پشتیبانی نمی کند اما تاکید کرد که با این کمپانی صحبت کرده و از آن ها خواسته تا این تراشه را برای دریافت آخرین و بهترین سیستم عامل اندروید آماده کنند.

بنابراین انتظار می رود که تا 2 سال آینده، آخرین و بهترین نسخه های اندروید برای این 3 گوشی برند نوکیا در دسترس قرار گیرند. به نظر می رسد نوکیا برای دستیابی به این هدف خود، مدیاتک را نیز به حرکت وا می دارد و با اینکه نوکیا 3 از تراشه 64 بیتی مدیاتک MT6737 با 4 هسته پردازشی بهره می برد و این تراشه از اندروید 7.0 نوقا پشتیبانی نمی کند، اما کاربران این گوشی باز هم می توانند سیستم عامل اندروید را بر روی این گوشی نیز تجربه کنند.

آقای آرتو نوملا همچنین تاکید کرد که آپدیت های امنیتی ماهانه نیز برای گوشی های این کمپانی عرضه خواهد شد.

گوشی نوکیا 6 در ابتدا در ماه ژانویه (دی ماه 1395) معرفی شد و مجددا در فوریه همان سال در کنگره جهانی موبایل (MWC) برای بازارهای جهانی معرفی شد.

همچنین گوشی های نوکیا 3 و نوکیا 5 نیز برای اولین بار در ماه فوریه معرفی شدند و حال به نظر می رسد باید منتظر یک سه گانه مقرون به صرفه‌ی مناسب از این کمپانی فنلاندی باشیم.

در بین این 3 گوشی، نوکیا 6 به عنوان قوی ترین گوشی خودنمایی می کند، اما با این وجود از تراشه 64 بیتی اسنپدراگون 430 با هشت هسته پردازشی که به عنوان یکی از تراشه های مقرون به صرفه کوالکام است، بهره می برد.

همچنین انتظار داریم با توجه به شایعات و اخباری که تا به امروز درباره گوشی نوکیا 9 به دست آمده، شاهد معرفی این گوشی در هفته های آتی باشیم.

انتظار می رود نوکیا 9 به عنوان جدیدترین پرچمدار کمپانی نوکیا معرفی شود. براساس آخرین شایعات در خصوص این گوشی احتمال می رود که نوکیا 9 از تراشه 64 بیتی اسنپدراگون 835 با هشت هسته پردازشی بهره مند شود؛ تراشه ای که همرده اگزینوس 8895 سامسونگ به عنوان قدرتمندترین تراشه موجود در بازار قرار می گیرد.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر