;
coinex

گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 با تراشه های جدیدی قدرتنمایی خواهند کرد

گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 با تراشه های جدیدی قدرتنمایی خواهند کرد
گلکسی نوت 8 سامسونگ هنوز رونمایی نشده و گلکسی اس 8 نیز به تازگی به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی شده است؛ اما امروز خبر جدیدی درباره نسل بعدی این مدل ها منتشر شد. در این گزارش جدید که از چین به بیرون درز کرده، ادعا شده است که گلکسی نوت 9 و همچنین گلکسی اس 9 سامسونگ در سال آینده به پردازنده هایی مجهز خواهند شد که تاکنون در مدل های قبلی وجود نداشته است.

با توجه به صحبت هایی که از داخل کمپانی سامسونگ به گوش می رسد، سامسونگ گلکسی اس 9 از پردازنده اگزینوس 9810 که با لیتوگرافی 10 نانومتری تولید شده، قدرت خود را تامین خواهد کرد و این در حالیست که فبلت گلکسی نوت 9 به پردازنده اگزینوس 9810 (احتمالا نام این پردازنده در آینده تغییر خواهد کرد) مجهز می شود که مبتنی بر لیتوگرافی 8 و یا 7 نانومتری خواهد بود.

این موضوع به وضوح نشان می دهد که عملکرد گلکسی نوت 9 نسبتا بهتر از گوشی‌های موجود در بازار امروزی خواهد بود. چرا که تغییر در ساختار این پردازنده به کاهش مصرف انرژی آن کمک کرده و مطمئنا عملکرد دستگاه را نیز بالاتر خواهد برد.

گلکسی نوت 9 و تراشه های 7 و یا 8 نانومتری!

در گزارشی که اوایل ماه جاری منتشر شد، منبع خبری دیگری ادعا کرد که تراشه اگزینوس 9810 در سری گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس قرار خواهد گرفت. انتظار می‌ رود که این تراشه، دومین تراشه ساخت سامسونگ باشد که بر پایه تکنولوژی 10 نانومتری FinFET شکل گرفته و به احتمال بسیار زیاد، آخرین تراشه آنها با این لیتوگرافی خواهد بود.

دلیل آن نیز تقریبا روشن است. کوالکام و TSMC از قبل سرمایه گذاری سنگینی بر روی ساخت تراشه های 7 نانومتری کرده‌اند و مطمئنا غول تکنولوژی کره ای نیز مجبور است تا از این تصمیم پیروی کرده و یا ریسک همکاری نکردن با این تولیدکنندگان تراشه را قبول کند.

فناوری 7 نانومتری اجازه خواهد داد تا تراشه های بیشتری را در یک فضای فیزیکی مشخص جای دهید؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ قصد دارد تا از فرآیند تولید 10 نانومتری به سمت تولید تراشه های 7 نانومتری حرکت کند یا خیر؟! بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، گفته می شود که گلکسی نوت 9 سامسونگ پردازنده ای 8 نانومتری را در درون خود جای خواهد داد.

اگر سامسونگ قصد داشته باشد تا با فناوری جدید، ساخت پردازنده برای گلکسی نوت 9 خود را آغاز کند، این تصمیم به احتمال بسیار زیاد منجر به عملکرد متفاوتی بین گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 خواهد شد. جزئیات بیشتر درباره تلاش های سخت افزاری سامسونگ برای ساخت مدل های جدید، باید در اواخر سال جاری نمود بیشتری پیدا کند. پس با تکرا همراه باشید تا تمامی جزئیات را با هم مقایسه کنیم.

.

منبع: androidheadlines، theandroidsoul

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر