;
coinex

مرورگر درون برنامه ای گوگل با اندروید 8 کوکی جو پرک امن تر می شود

مرورگر درون برنامه ای گوگل با اندروید 8 کوکی جو پرک امن تر می شود

همراه با ویژگی های زیادی که اندروید 8 کوکی جو پرک (اندروید O یا اندروید اوتمیل کوکی) برای گوشی های هوشمند به ارمغان می آورد، این آپدیت بهبودهای امنیتی زیادی نیز برای مرورگر درون برنامه ای گوگل به همراه دارد.

شاید بدانید که مرورگر درون برنامه ای (in-app browser) گوگل که با نام وب ویو (WebView) شناخته می شود، یکی از ویژگی های کاربردی و جذابی است که از طریق آن می توانید بدون باز کردن مرورگر اصلی گوشی خود، به مرور صفحات وب بپردازید.

اما نکته ای که درباره وب ویو قابل تامل است این است که این مرورگر درون برنامه ای به اندازه مرورگرهای استاندارد مثل کروم، از امنیت بالایی برخوردار نیست. به عبارت دیگر این بدان معناست که وب ویو در مقابل حملات آسیب پذیر بوده و می تواند از لحاظ امنیتی گوشی شما را به خطر بیاندازد.

اما گویا قرار است اندروید 8 کوکی جو پرک این معادله را تغییر دهد. این آپدیت 2 تغییر بزرگ را برای وب ویو به ارمغان می آورد.

اول آنکه وب ویو ویژگی مرور امن (Safe Browsing) گوگل را دریافت خواهد کرد.

ظاهرا گوگل با اضافه کردن ویژگی مرور امن به مرورگر درون برنامه ای خود قصد دارد با بررسی سایت هایی که کاربر از طریق وب ویو اقدام به باز کردن و مشاهده آن ها می کند، امنیت بیشتری را برای آن ها به ارمغان بیاورد؛ بدین صورت که اگر گوگل این سایت ها را در دیتابیس فیشینگ و بدافزار خود یافت، فورا یک پیغام هشدار به آن ها نشان می دهد.

توسعه دهندگان نیز می توانند این تغییر را به سادگی با اضافه کردن یک خط کدی که گوگل در اختیار آن ها قرار می دهد، پیاده سازی کنند.

دومین تغییر بزرگی که با اندروید 8 اوتمیل کوکی به وب ویو راه یافته این است که کمپانی گوگل سیستم رندر وب ویو را در سندباکس اجرا می کند؛ بدین معنی که اگر هر مشکل و نفوذ امنیتی در این سیستم عامل به وجود آمد، این مشکل نتواند به دیگر بخش های اپلیکیشن گسترش یابد.

منبع: theandroidsoul

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر