;
coinex

نیسان قابلیت جدید خودران خود در خودرو الکتریکی لیف را به نمایش گذاشت

نیسان قابلیت جدید خودران خود در خودرو الکتریکی لیف را به نمایش گذاشت

نسل جدید خودرو الکترکی لیف ، اولین اتومبیلی است که به دستیار رانندگی پرو پایلوت در آمریکای شمالی و اروپا مجهز می شود؛ نیسان اخیرا عملکرد این قابلیت را به نمایش گذاشته است.

این قابلیت با یک دکمه روی فرمان فعال شده و آن را کنترل می کند، هدایت و کنترل ترمز و شتاب نیز امکان پذیر است، البته تنها در یک لاین آزادراه. راننده می تواند به کمک نمای انیمیشنی جالبی که در جلو و مرکز داشبورد دیجیتالی تعبیه شده، همه چیز را ببیند.

سیستم های خودران تولید کنندگان همیشه با قابلیت اتوپایلوت تسلا مقایسه می شود؛ این قابلیت تسلا درواقع پیشرفته ترین سیستمی است که در حال حاضر وجود دارد. قابلیت پروپایلوت در خودرو الکتریکی لیف می تواند در رانندگی های خسته کننده بزرگراه ها به راننده خود کمک کند؛ اما با مزایای اتوپایلوت تسلا فاصله زیادی دارد. سیستم تسلا می تواند لاین مورد نظر خود را انتخاب کند، با سرعت ترافیک سازگار شود، به صورت اتوماتیک از آزادراه خارج شود، محیط پارک را تشخیص داده و خودرو را پارک کند و به صورت اضطراری ترمز کند.

پروپایلوت در آینده با پتانسیل های بالایی همراه خواهد بود. نیسان اعلام کرده است که این “می تواند سطح بالایی از خودرانی را ارائه دهد، با سیستمی که در نهایت می تواند مسیر خود را در تقاطعات شلوغ شهری پیدا کند.” البته این کمپانی اعلام نکرد که آیا خودرو الکتریکی لیف می تواند همانند خودروی تسلا، به صورت اتوماتیک به قابلیت جدید آپدیت شود یا خیر.

این مساله نشان می دهد که خودروهای الکتریکی مسیر خود را به درستی طی می کنند. کمپانی نیسان قصد دارد نسخه نهایی خود را در ماه سپتامبر به نمایش بگذارد و تا پایان سال 2017، فروش آن را آغاز کند. خودرو الکتریکی لیف با باتری 60 کیلووات همراه است که محدوده مسافتی 200 مایلی (321 کیلومتر) را ارائه می دهد؛ این میزان دو برابر بیشتر از مدل های رایج روز است.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر