coinex
راهنمای خرید تکراتو

لو رفتن کد منبع ویندوز 10 برای مایکروسافت خجالت آور است

لو رفتن کد منبع ویندوز 10 برای مایکروسافت خجالت آور است

اوایل این هفته، Beta Archive کد منبع ویندوز 10 برای بخش یو اس بی، حافظه و درایورهای وای فای را به صورت رایگان روی سایت FTP خود قرار داد. حال خبر می رسد که یکی از سخنگویان مایکروسافت به وب سایت The Verge اعلام کرده که این کد از Shared Source Kit مایکروسافت، واقعی است.

در ابتدا تصویر می شد که  این رخنه اطلاعاتی بسیار وسیع بوده و The Register نیز در گزارشی بیان کرده بود که حجم کدها و فایل های لورفته به چیزی حدود 32 ترابایت می رسد. آن ها در این گزارش بیان کردند که این اطلاعات شامل بیلدهای ویندوزی که هنوز منتشر نشدند نیز می شوند.

پس از آن مشخص شد که در حقیقت حجم اطلاعات لو رفته بسیار کمتر از چیزی است که در ابتدا تصور می شد و علاوه بر آن، اکثر آن ها در حال حاضر نیز در دسترس هستند. Shared Sourcce Kit در حال حاضر از طریق امکان Shared Source مایکروسافت، در دسترس همکاران این کمپانی نیز قرار دارد.

هیچ کدام از این موارد بدین معنی نیست که اطلاعات لو رفته چندان مهم و جدی نیست! این اتفاق می تواند در عصری که امنیت کامپیوتر و داده بسیار مهم بوده و یکی از نگرانی های کاربران به شمار می آید، به عنوان یک لکه سیاه در تاریخ مایکروسافت به ثبت برسد.

در حالی که این کدهای منبع از سایت Beta Archive حذف شده، اما معلوم نیست که چند نفر این کدها را دانلود کرده اند. بنابراین این امکان وجود دارد که باز هم این کدهای لو رفته از راه های دیگر در اختیار مردم قرار گرفته و حتی برای تخریب و ایجاد مشکل در ویندوز 10 مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر