;
coinex

آستون مارتین RapidE سدان 4 در تمام الکتریکی ، در سال 2019 راهی بازارها خواهد شد.

آستون مارتین RapidEشرکت خودرو سازی بریتانیایی آستون مارتین (Aston Martin) اعلام کرد که نمونه چهار در تمام الکتریکی با قدرت و عملکرد بسیار بالای دینامیکی خود را با نام آستون مارتین RapidE در سال 2019 میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد کرد.

آستون مارتین RapidE

این خودرو در ابتدا قرار بود در سال 2018 میلادی و با همکاری غول رسانه‌ای کشور چین، شرکت LeEco تولید گردد. اما با توجه به مشکلات مالی حادث شده بین این دو شرکت، تصمیم به قطع همکاری گرفته شد. شریک جدید شرکت آستون مارتین در این پروژه، شرکت Williams Advanced Engineering است که سابقه‌ای طولانی در ساخت باتری‌های الکتریکی برای خودروهای الکتریکی فرمول E دارد.

با توجه به توافق صورت گرفته بین این دو شرکت، به نظر می رسد که آستون مارتین RapidE از باتری‌های با کیفیت بالای ساخت شرکت W.A.E استفاده نموده تا این منابع قدرت تضمین کننده توانایی‌های بالای دینامیکی این خودرو باشد. بر اساس اعلام شرکت آستون مارتین، مدل RapidE قرار است بر پایه خودروی مفهومی آستون مارتین Rapide AMR طراحی و ساخته شود.

آستون مارتین RapidE بر اساس اعلام اندی پالمر (Andy Palmer) ، رئیس و مدیر عامل شرکت آستون مارتین نمونه‌ای است که بیان کننده اهداف شرکت برای تولید خودروهای الکتریکی بدون تولید گازهای گلخانه‌ای مضر بر طبیعت و آینده نگرانه در تولید خودروهای سوپر اسپرت و با قابلیت‌های دینامیکی بالا خواهد بود.

بنا بر اعلام شرکت سازنده، آستون مارتین RapidE قرار است تنها در 155 دستگاه ساخته شود. قیمت تخمینی هر کدام از این خودروها نیز برابر با 250.000 دلار (معادل 938 میلیون تومان با محاسبه دلار 3.750 تومانی در زمان نگارش) بوده که در مقایسه با رقبایی مانند نمونه‌های الکتریکی پورشه در پروژه the E-Mission اندکی بالا به نظر می رسد.

 

در باره شرکت آستون مارتین

شرکت آستون مارتین یک شرکت خودروسازی قدیمی انگلیسی بوده که در سال 1913 میلادی توسط لیونل مارتین (Lionel Martin) و رابرت بمفورد (Robert Bamford) در شهر لندن تاسیس شد. این شرکت خودرو سازی از آن زمان تا کنون به طراحی و تولید خودروهای با توانایی‌های بالا و بسیار لوکس پرداخته است.

از مشهورترین خودروهای این شرکت می‌توان به نمونه‌های DB5 ساخت سال 1963 میلادی و DB11 ساخت سال 2017 میلادی اشاره نمود.

منبع : Caranddriver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر