;
coinex

سامسونگ گلکسی اس 9 با اسنپدراگون 7 نانومتری و اگزینوس 8 نانومتری راه اندازی می شود

سامسونگ گلکسی اس 9 با اسنپدراگون 7 نانومتری و اگزینوس 8 نانومتری راه اندازی می شود

گوشی گلکسی اس 9 با دو تراشه اسنپدراگون و اگزینوس تولید خواهد شد.

کمپانی سامسونگ به طور معمول، گوشی های پرچمدار خود را در دو نوع مختلف و با تراشه های اسنپدراگون و اگزینوس طراحی و تولید می کند. گزارشات جدید حاکی از آن هستند که این کمپانی قصد دارد گوشی گلکسی اس 9 را به هر دو تراشه 7 نانومتری کوالکوم اسنپدراگون و 8 نانومتری اگزینوس سامسونگ مجهز کند؛ این گوشی هوشمند در بهار سال آینده عرضه خواهد شد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 در دو نوع مختلف و با تراشه های اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 عرضه شده است. هر دو تراشه هایی 10 نانومتری هستند. با اینحال، گلکسی اس 9 به تراشه های کوچکتر اما قدرتمندتر اسنپدراگون و اگزینوس مجهز خواهد شد. لازم به ذکر است که سامسونگ، وظیفه تولید تراشه ی اسنپدراگون 835 کمپانی کوالکوم را به عهده داشته است. به گزارش خبرگزاری های کره جنوبی، این شرکت تولید تراشه های 7 نانومتری اسنپدراگون را به کمپانی TSMC واگذار کرده است.

این خبرگزاری همچنین گزارش کرد کمپانی سامسونگ قصد دارد نسل بعدی تراشه های اگزینوس خود را در پروسه ی 8 نانومتری تولید کند؛ به این دلیل که سامسونگ هنوز به دنبال تولید تراشه های 7 نانومتری است. با اینحال، به نظر می رسد که کوالکوم همچنان برگ برنده را در اختیار دارد؛ چرا که نسل بعدی تراشه های این شرکت با نام اسنپدراگون 845، با تکنولوژی 7 نانومتری تولید خواهد شد. گفته می شود که این تراشه ها، کم مصرف تر و در عین حال، کم هزینه تر از تراشه های 8 نانومتری هستند.

به گزارش یکی از منابع داخلی، سامسونگ قصد دارد در گوشی گلکسی اس 9 از تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون که توسط TSMC تولید می شود، استفاده کند؛ چرا که مصرف و عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، سیستم روی تراشه های اسنپدراگون به صورت داخلی به پشتیبانی از شبکه مجهز هستند که از انواع مختلف باندهای شبکه پشتیبانی می کند. این مساله برای اپراتورهای سلولار و تولیدکنندگانی که به دنبال تولیدات بی نقص هستند، اهمیت ویژه ای دارد. از طرف دیگر، پشتیبانی شبکه در تراشه های اگزینوس، اساسا به مخاطبان داخلی یعنی کره جنوبی اختصاص دارد.

حال سوال اینجاست که چرا سامسونگ قصد دارد تراشه اگزینوس 8 نانومتری را تولید کند، در حالیکه با تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون برابری نمی کند؟ گزارش دیگری که توسط همان خبرگزاری منتشر شده، مدعی است که سامسونگ قصد دارد تولید تراشه 7 نانومتری را کاهش دهد تا بتواند به مرور و تا سال 2019، تولید تراشه 6 نانومتری را آغاز کند. شایعات حاکی از آن هستند که گوشی گلکسی نوت 9 به تراشه اگزینوس 7 نانومتری مجهز خواهد شد.

این رویکرد می تواند برای مدتی کوتاه، مشکلاتی را برای این کمپانی ایجاد کند. اما خوشبختانه این کمپانی می تواند در سال 2019، برتری هایی را نسبت به TSMC به ست آورد. در گذشته نیز این کمپانی روند تولید تراشه 20 نانومتری را متوقف کرده تا روی تراشه های 14 نانومتری متمرکز شود. کمپانی TSMC توانست با عبور از تراشه های 10 نانومتری و تولید تراشه های 7 نانومتری، مشتری های سامسونگ را به سمت خود جذب کند.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر