;
coinex

دانشمندان می‌خواهند با ویرایش ژنتیکی گاوها را به تغییرات آب و هوایی مقاوم کنند

دانشمندان می‌خواهند با ویرایش ژنتیکی گاوها را به تغییرات آب و هوایی مقاوم کنند!

محققان موسسه علوم کشاورزی و غذا دانشگاه فلوریدا (UF/IFAS) طرح پیشنهادی برای مقاوم کردن گاو در برابر افزایش دمای هوای ناشی از تغییرات آب و هوایی ارائه کرده‌اند. این طرح پیشنهادی بودجه 733 هزار دلاری را برای سه سال تحقیق به دست آورده است. طرح این محققان با این هدف انجام می‌گیرد که کیفیت گوشت گاو باوجود افزایش دما حفظ شود. اولین گام برای این طرح، تحقیقاتی در مورد گاوهایی است که پیش از این به‌خوبی در برابر آب‌وهوای گرم مقاومت کرده‌اند.

این محققان امیدوارند که با تحقیق روی گاو برانگوس، نحوه تنظیم دمای بدن این گاوها را به‌خوبی درک کنند. این نژاد از نژاد گاوهای برهما و آنگوس در سوئیزیانای آمریکا به وجود آمده‌اند. گاوهای برانگوس که معمولا به رنگ سیاه و بدون شاخ هستند، سازگاری خوبی با آب‌وهوای متنوع دارند. به این ترتیب محققان می‌توانند با درک این خصوصیات، با ویرایش ژنی، توانایی گاو برانگوس را به سایر نژادها منتقل کنند.

دکتر راشل متوسکو، دانشیار دپارتمان علوم حیوانی دانشگاه فلوریدا (UF/IFAS) به Digital Trends گفت:

“استرس ناشی از گرما یکی از عوامل اصلی محدودکننده پروتئین حیوانی است و روی سلامتی گاوها در نواحی نیمه گرمسیری و گرمسیری تأثیر می‌گذارد. انتظار می‌رود که تأثیر آن به‌طور چشمگیری به دلیل تغییرات آب و هوایی افزایش یابد. مقابله با استرس گرما برای افزایش بهره‌وری صنعت دامداری ایالات‌متحده آمریکا و تأمین مواد غذایی جهانی ضروری است.”

چنین سرمایه‌گذاری می‌تواند، دو موضوع را روشن کند که بسیاری از دانشمندان به خوبی از آن آگاه‌اند و ممکن است، هنوز به همه نپیوسته‌اند: سرعت تغییرات آب و هوایی و پتانسیل ویرایش ژن. تغییرات آب و هوایی جهان ما را به طور قابل‌توجهی تغییر می‌دهد. این تغییرات حتی ژنتیک چندین گونه- از جمله انسان‌ها- و همچنین کارکرد کل اکوسیستم‌ها را هم تغییر می‌دهد.

این تحقیقات همچنین می‌تواند، پیشرفت سریع ویرایش ژنی کریسپر را نشان دهد. از سال 2013 که این روش به کار گرفته شد، تحقیقات زیادی روی آن انجام گرفته است. به نظر می‌رسد، آینده ویرایش ژنی با وجود روش کریسپر روشن است. بسیاری از آزمایشات قرار است، در این زمینه از سال جاری شروع شوند، از جمله، تحقیقاتی برای تغییر ویروس برای کشتن باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک و بازگرداندن گونه‌های منقرض (انقراض‌زدایی). اگرچه معقول است که به‌جای تلاش برای مواجه با پیامدهای تغییرات آب و هوایی، دست به اقدامات پیشگیرانه بزنیم و گرمایش جهانی را کاهش دهیم. اما به نظر می‌رسد، تنها راهکارهایی که اکنون در چنته داریم، همان راهکارهایی هستند که پیش‌ازاین در قلمروی داستان‌های علمی تخیلی بوده‌اند، همچون ویرایش ژنتیکی و یا مهاجرت به سیارات دیگر!

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر