;
coinex

همکاری سامسونگ با اپل برای تولید پردازنده های A12 بر مبنای پروسه ی 7 نانومتری

همکاری سامسونگ با اپل برای تولید پردازنده های A12 بر مبنای پروسه ی 7 نانومتری

کمپانی اپل برای تولید پردازنده های A12 بر مبنای پروسه ی 7 نانومتری با کمپانی سامسونگ قرارداد بسته است.

این کمپانی آمریکایی، از زمانی که تراشه های A9 در گوشی آیفون 6 اس با مشکل بهره وری باتری مواجه شدند، قرارداد تولید تراشه را با کمپانی سامسونگ فسخ کرد. از آن زمان تا به حال، اپل برای ساخت پردازنده های A10 و A11 در گوشی های آیفون و آیپد، با شرکت TSMC قرارداد بست. حال اخبار اخیر حاکی از آن هستند که این کمپانی، بار دیگر و برای تولید پردازنده های A12 با کمپانی سامسونگ همکاری خواهد کرد؛ گفته می شود این پردازنده ها در دستگاه های سال آینده استفاده می شوند.

به گزارش the Investor، کمپانی سامسونگ توانست اعتماد اپل را با تکنولوژی جدید 7 نانومتری FinFET جلب کند. احتمالا این برند الکترونیکی کره ای، پردازنده های A12 را برای آیفون های 2018 تولید خواهد کرد.

علاوه بر این، گفته می شود که تمامی آیفون های سال آینده به نمایشگرهای اولد (که توسط سامسونگ تولید می شود) مجهز خواهند شد؛ بنابراین سامسونگ توانسته مقامات رسمی اپل را قانع کند که اگر تولید پردازنده ها و نمایشگرها را به عهده داشته باشد، مقرون به صرفه تر خواهد بود. گزارشات حاکی از آن هستند که کمپانی سامسونگ، به تازگی دستگاه های لیتوگرافی ماوراء بنفش خریداری کرده که از آن برای تولید پردازنده های A12 در پروسه ی 7 نانومتری استفاده کند. با این اوصاف، اپل با مشکل کمبود منابع اولیه مواجه نخواهد بود.

این شرکت کره ای توانست به لطف عملکرد عالی تراشه ها، نمایشگر، حافظه و بخش گوشی های هوشمند، سود بیشتری را در مقایسه با اپل از آن خود کند. اگر این قرارداد به قوت خود باقی بماند، سامسونگ سال آینده را پرسودتر می کند. شایعات همچنین از همکاری کوالکوم با TSMC برای تولید تراشه های اسنپدراگون 7 نانومتری خبر می دهند؛ البته هیچ چیز به صورت رسمی تایید نشده است. سامسونگ همچنین تولید پنل های اولد برای مک بوک ها و اپل واچ ها را به عهده دارد.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر