;
coinex

قابلیت نیمه خودران نیسان خود را برای بازار آمریکا آماده می کند

قابلیت نیمه خودران نیسان خود را برای بازار آمریکا آماده می کندقابلیت نیمه خودران نیسان به زودی در ایالات متحده راه اندازی می شود.

هنوز راه زیادی تا رسیدن به تکنولوژی خودروهای کاملا خودران باقی مانده، اما بیشتر تولیدکنندگان بزرگ اتومبیل، در حال طراحی و توسعه ی قابلیت های نیمه خودران هستند. نیسان نیز یکی از همان تولیدکنندگان است. قابلیت نیمه خودران نیسان با نام ProPilot Assist شناخته می شود و در حال حاضر، در برخی بازارها به کار گرفته می شود. این کمپانی به تازگی اعلام کرده است که قابلیت نیمه خودران پرو پایلوت را برای راه اندازی در ایالات متحده آماده می کند.

این کمپانی تایید کرده است که نسخه ی بهبود یافته ی پروپایلوت که مخصوص بازار آمریکاست، با راه اندازی خودروی الکتریکی نیسان لیف کار خود را آغاز می کند؛ این خودرو تا پایان سال 2017 وارد جاده ها می شود.

قابلیت نیمه خودران نیسان هنوز نمی تواند جایگزین راهکارهای رانندگی تمام خودران باشد. نیسان خاطر نشان کرده است که نسخه ی فعلی پرو پایلوت اسیست، تنها برای راحتی راننده ها در آزادراه های تک لاینی در نظر گرفته شده است.

این سیستم با تکیه بر رادارها، دوربین و سنسورهای خودرو به راننده کمک می کند تا مسیر خود در لاین را حفظ کرده، سرعت را کنترل کنند و حتی ترمز را نیز فعال می کند.

قابلیت نیمه خودران نیسان نمی تواند به تنهایی لاین را انتخاب کرده و آن را عوض کند؛ این در حالیست که سیستم اتوپایلوت تسلا این توانایی را دارد. این سیستم هنوز آمادگی لازم برای ورود به جاده های شهری را ندارد و حتی نمی تواند به صورت اضطراری ترمز بگیرد.

در صورت فعال بودن قابلیت نیمه خودران نیسان نیز راننده باید تمام مدت دستان خود را روی فرمان نگه دارد. پروپایلوت اسیست قرار است به آسانی هرچه تمام تر، سیستم کنترل کروز را فعال کند و این کار با تغییر لاین توسط راننده، به سادگی انجام می شود.

پروپایلوت اسیست در سال های آینده پیشرفت بهتری خواهد داشت و احتمالا تا دو سال دیگر برای آزادراه های چند لاینی آماده خواهد بود؛ گفته می شود تا چهار سال دیگر باید منتظر آماده شدن این سیستم برای ورود به جاده های شهری باشیم. کمپانی نیسان همچنین در تلاش است تا سیستم تمام خودران خود را راه اندازی کند؛ اما ظاهرا، این پروسه زمان بر خواهد بود.

.

منبع: ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر