;
coinex

ال جی جی فلکس 3 ؛ گوشی هوشمندی مجهز به نمایشگر پولد

ال جی جی فلکس 3
کمپانی ال جی بعد از عرضه ال جی جی فلکس 2 در سال 2014، گوشی ال جی جی فلکس 3 (LG G Flex 3) را معرفی نکرد. گوشی‌های ال جی جی فلکس ویژگی منحصر به فردی دارند. آنها دارای نمایشگری منحنی شکل هستند، اما برخلاف گوشی‌های هوشمند معمول بازار، این انحنا در دو طرف نمایشگر وجود نداشته، بلکه این انحنا در بالا و پایین نمایشگر این مدل‌ها دیده می‌شود.

این ویژگی منحصر به فرد در گوشی‌های ال جی جی فلکس به دلیل استفاده از پنل‌های اولد پلاستیکی (POLED) است. اطلاعاتی که به تازگی در فضای آنلاین منتشر شده حاکی از آن است که به احتمال زیاد در آینده گوشی‌های هوشمند بیشتری با این نوع از نمایشگرهای اولد پلاستیکی تولید خواهند شد.

همان طور که نام این نوع پنل‌ها نیز نشان می‌دهد، صفحه نمایش‌های اولد پلاستیکی به جای آنکه به مانند نمایشگر اولد معمولی از شیشه در ساختار آنها استفاده شود، دارای بستر پلاستیکی هستند. یکی از مزایای نمایشگرهای اولد پلاستیکی، انعطاف‌پذیرتر بودن آنها نسبت به دیگر نمایشگرهاست. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از نمایشگرهای پولد (POLED) دوام بیشتر آن بوده و جالب است که می‌تواند شوک بیشتری را نسبت به نمایشگرهای شیشه‌ای اولد جذب کند؛ بنابراین خطر شکستن نمایشگرهای پولد بسیار کم است.

نمایشگر پولد در گوشی های ال جی فلکس

صفحه نمایش پولد ممکن است که به زودی بر روی گوشی‌های هوشمند زیادی دیده شود، چرا که به نظر می‌رسد ال جی دیسپلی به تازگی سرمایه‌گذاری زیادی برای تولید این نوع از نمایشگرها انجام داده است. ال جی دیسپلی قصد دارد تا در نهایت هرساله چیزی در حدود 120 میلیون نمایشگر پولد 6 اینچی تولید کند. گفته می‌شود که ال جی تا سال 2020 حدود 370 میلیون نمایشگر پولد تولید خواهد کرد.

کمپانی کره‌ای ال جی قطعا از نمایشگرهای پولد در گوشی‌های هوشمند آینده خود استفاده خواهد کرد و انتظار می‌رود که اپل و گوگل نیز به زودی از این گونه پنل‌ها در محصولات بعدی خود استفاده کنند. پیش بینی می شود که ال جی به زودی با معرفی گوشی ال جی جی فلکس 3 استفاده از نمایشگرهای POLED را احیا کند.

ال جی دیسپلی ممکن است که تکنولوژی ساخت پنل های پولد خود را در صنایع خودروسازی، در بخش‌های مختلفی از داشبورد و یا سیستم‌های سرگرمی بکار بگیرد.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر