;
coinex

بهترین پنکه‌های جهان؛ فصل گرما را به‌راحتی سپری کنید!

پنکه‌هایی که در این یادداشت معرفی شده‌اند، بعد از ساعت‌ها مطالعه و تحقیق و مصاحبه با مهندسان و متخصصان آزمایش محصولات الکتریکی و همچنین چندین روز اندازه‌گیری میزان جریان هوا، سرعت جریان هوا و سطح نویز (استاندارد تجهیزات تهویه مطبوع برحسب دسی‌بل) رتبه‌بندی شده‌اند. بر اساس این آزمایش‌ها، پنکه سوییل کلاسیکز UltraSlimline 40 بهترین پنکه برای اکثر افراد است.

در ادامه با تکرا همراه باشید:

نحوه تست و انتخاب

اولین کار تقسیم پنکه‌ها به دو گروه اصلی بود: پنکه‌های اتاق که برای خنک کردن یک فضای بزرگ‌تر طراحی‌شده‌اند و پنکه‌های میزی که برای فضاهای کوچک‌تر و شخصی طراحی‌شده‌اند. سپس میزان محبوبیت این پنکه‌ها را در وب‌سایت‌های مختلف بررسی شد. برای محدود کردن انتخاب‌ها، تنها پنکه‌هایی بررسی شدند که بیش از 100 بررسی در وب‌سایت‌های مختلف گرفته بودند و دارای رتبه‌بندی متوسط 4 ستاره و بالاتر در این بررسی‌ها بودند.

بر اساس صحبت‌هایی که با شرکت تست محصولات Intertek انجام شد، سه شاخص کلیدی برای اندازه‌گیری عملکرد پنکه‌ها لحاظ شد که عبارت‌اند از، سرعت جریان هوا، جابه‌جایی هوا و نویز. برای تست سرعت جریان هوا، یک لوله بادی که از کارتن و نوارچسب ساخته شده بود، مورد استفاده قرار گرفت. به‌این‌ترتیب با عبور جریان هوا از ابتدا به انتهای لوله کاغذی و استفاده از یک آنومومتر دیجیتال، میانگین سرعت جریان هوا برحسب فوت مکعب در هر دقیقه (CFM ، واحد اندازه‌گیری حجم بر زمان) اندازه‌گیری شد.

برای ارزیابی جابه‌جایی هوا هم از هفت روبان در مکان‌های مختلف اتاقی با مساحت 285 فوت مربع استفاده شد. سپس هر بار یک پنکه در مکان مشخصی قرار گرفت و با تنظیم نوسان به بالاترین میزان،  میزان جابه‌جایی هوا اندازه‌گیری شد. سومین شاخصی که تست شد، نویز بود. در این مورد از یک اپلیکیشن نویز سنج iOS استفاده شد و خروجی هر پنکه برحسب دسی‌بل اندازه‌گیری شد. علاوه بر این در این رتبه‌بندی، عملکرد کنترل از راه دور، ارگونومی (طراحی یا راحتی) و ایمنی هر پنکه بررسی شد، اما این موارد در انتخاب‌های تأثیر زیادی نداشتند.

UltraSlimline 40

بهترین پنکه اتاق: سوییل کلاسیکز UltraSlimline 40

از میان تمام پنکه‌هایی که تست شدند، UltraSlimline 40  سوییل کلاسیکز بهترین توازن بین عملکرد و قیمت را داشت. این پنکه در هیچ شاخصه خاصی از پنکه‌های دیگر بهتر نبود، درواقع حتی ازنظر سرعت جریان هوا و تست‌های جابه‌جایی هوا، عملکردی متوسط داشت. اما از سوی دیگر، سوییل کلاسیکز تنها پنکه‌ای بود که در تست‌ها از نظر جریان هوا، نویز، قیمت، کیفیت، ارگونومی نقص قابل‌ملاحظه‌ای نداشت. ازلحاظ نویز، این پنکه کمترین آلودگی صدا را با متوسط 57.2 دسی‌بل  (با بالاترین تنظیمات سرعت) داشت و دارای محدوده نوسان 75 درجه‌ای بود.

UltraSlimline در تست سرعت جریان هوا و جابه‌جایی هوا، عملکرد خوبی داشت. میزان حجم هوای 680.2  CFM را ثبت کرد و چهار روبان را در اتاق آزمایشی 285 مترمربعی حرکت داد.

Vornado 630

رتبه دوم پنکه اتاق: Vornado 630

Vornado عملکرد قدرتمندتر و درعین‌حال، قیمت مناسبی دارد. این پنکه در رتبه نخست، بهترین جریان هوا و جابه‌جایی هوا قرار گرفت. Vornadoطراحی ساده‌تری دارد، بااین‌حال، به دلیل داشتن تنها سه تنظیم سرعت و نداشتن کنترل از راه دور، حالت خواب و نوسان، در رتبه دوم قرار گرفت.

Vornadoدر تست جریان هوا، حجم هوای متوسط 781.30 CFM را ثبت کرد که سومین رتبه از این لحاظ بود. Vornado پنج روبان را حرکت داد و میانگین نویز 61.2 دسی‌بل با بالاترین تنظیم سرعت و 53.4 دسی‌بل با کمترین تنظیم سرعت، سومین پنکه از لحاظ نویز بود که تست شد. با این وجود، Vornado  به‌هیچ‌وجه پر سروصدا نبود.

Holmes Lil 'Blizzard

بهترین پنکه روی میزی: Holmes Lil ‘Blizzard

Holmes Lil ‘Blizzard ، بهترین گزینه برای فضای کوچک مانند میز و یا کنار تخت بود. البته این پنکه قدرتمندترین پنکه‌ای نبود که تست شد، اما به نظر مطلوب‌ترین عملکرد را داشت. Holmes Lil ‘Blizzard دارای سر چرخشی، توانایی نوسان 40 درجه‌ای و دو تنظیم سرعت است. این قابلیت‌ها منحصربه‌فرد نیستند، اما ترکیب آن‌ها به همراه قیمت، Holmes Lil ‘Blizzard  را به گزینه ایدئالی بدل می‌کند.

Dyson Air Multiplier AM06

انتخاب دوم: Dyson Air Multiplier AM06

Dyson Air Multiplier باوجود قیمت‌گذاری بالا (249 دلار) بافاصله بهترین پنکه رومیزی ازلحاظ نویز بود که تست شد. همچنین دارای طراحی بدون تیغه، امکان تمیز کردن آسان و طراحی مناسب دکوراسیون‌های مختلف بود. Dyson Air Multiplier همچنین انعطاف‌پذیر است و 10 تنظیم سرعت و تایمز خواب دارد.

Dyson Air Multiplier با میانگین 669.11 CFM، یکی از کمترین پنکه‌ها ازلحاظ سرعت جریان هوا بود و همچنین قادر به حرکت دادن 6 روبان شد. نویز این پنکه رومیزی هم، 49.7 دسی‌بل (با بالاترین تنظیم سرعت) بود.

 

منبع: engadget 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر