;
coinex

دلیل ریبوت شدن وان پلاس 5 در زمان برقراری تماس با شماره های اضطراری چیست؟  

دلیل ریبوت شدن وان پلاس 5 در زمان برقراری تماس با شماره های اضطراری چیست؟  کمپانی وان پلاس دلیل ریبوت شدن وان پلاس 5 در هنگام برقراری تماس با شماره های اضطراری مثل 911 را افشا کرد.

در هفته ی گذشته، چندین کاربر گوشی وان پلاس 5 اعلام کردند که این موبایل هنگام تماس گرفتن با شماره های اضطراری مثل 911 در آمریکا یا 999 در بریتانیا، به صورت خودکار ریبوت می شود. البته لازم به ذکر است که تمامی کاربران این موبایل با این مشکل مواجه نبودند. با اینحال برخی دیگر توانستند ویدیویی را هنگام بروز این مشکل، ضبط کنند. مشکل ریبوت شدن وان پلاس 5 با یک آپدیت نرم افزاری که جمعه ی گذشته منتشر شد، به طور کل از بین رفت.

اینطور که به نظر می رسد، این اشکال در برقراری تماس با شماره های اضطراری، برای این کاربران مشکل ساز شده است. کمپانی وان پلاس طی بیانیه ای رسمی در فوروم خود، دلیل ریبوت شدن وان پلاس 5 را عنوان کرده و از همکاری خود با کوالکوم برای رفع این مشکل خبر داده است.

ریبوت شدن وان پلاس 5 در زمان برقراری تماس از طریق Voice over LTE یا VoLTE به وجود می آمد که درواقع، محرک پروتکل OTDOA بوده است. OTDOA به برج های سیگنال شبکه متصل می شود و مدت زمان لازم برای رسیدن سیگنال LTE به برج سلولار را اندازه گیری می کند. این کار در حقیقت به سیستم اجازه می دهد که محل دقیق تلفن را شناسایی کند؛ این مساله برای پلیس ها یا سایر خدمات های اضطراری بسیار مهم است؛ چرا که باید از محل دقیق کسی که تماس را برقرار کرده، مطلع شوند. این قابلیت تنها زمانی عمل می کند که شماره اضطراری، با سیستم تطابق داشته باشد.

به گفته ی این کمپانی، مشکل ریبوت شدن وان پلاس 5 به صورت تصادفی برای کاربرانی اتفاق می افتاد که از VoLTE استفاده می کردند. این اختلال به دلیل مشکل مصرف حافظه به وجود آمده بود؛ چرا که توانایی ارسال و دریافت داده های OTDOA را نداشت. این بدان معناست که اشکال به وجود آمده، با نرم افزار دستگاه و مودم سلولار وان پلاس 5 در ارتباط بوده است.

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، تمامی گوشی های وان پلاس 5 با این مشکل مواجه نبودند. به این دلیل که تمامی کاربران از اتصال VoLTE برای برقراری تماس استفاده نمی کنند و البته اینکه تمامی شماره های اضطراری از OTDOA پشتیبانی نمی کنند. از آنجاییکه این مشکل با مودم وان پلاس 5 در ارتباط بوده، کمپانی تولیدکننده با همکاری کوالکوم توانست بسته ی نرم افزاری را از طریق سیستم عامل OxygenOS 4.5.6 آماده کند که به زودی در اختیار کاربران جهانی این موبایل قرار خواهد گرفت. حجم فایل منتشر شده 32 مگابایت است.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر