;
coinex

رقابت‌های المپیاد جهانی کامپیوتر از ۶ مرداد آغاز می گردد

رقابت‌های المپیاد جهانی کامپیوتر از ۶ مرداد آغاز می گردد

رقابت های المپیاد جهانی کامپیوتر سال 2017 که در آن کشور ایران میزبان خواهد بود از 6 مردادماه آغاز می‌گردد و تا 13 مردادماه ادامه خواهد داشت.

موضوع برگزاری رقابت‌های المپیاد کامپیوتر در ایران از سال 2012 مطرح شده است و تیم های ایرانی نیز توانسته‌اند در این رقابت‌ها موفق شده و بدرخشند. همین امر باعث شد تا با برگزاری این مسابقات در کشور ایران از سال 2013 موافقت شود.

بعد از موافقت کمیته بین‌المللی المپیاد کامپیوتر با برگزاری این رقابت ها در کشور ایران، ایران نیز اقدامات لازم را برای برگزاری رقابت های المپیاد جهانی کامپیوتر در دستور کار خود قرار داد.

از سال 1395 پیگیری‌های لازم انجام شد، مجلس شورای اسلامی مقدمات را فراهم نموده و بودجه‌ی لازم برای برگزاری رقابت‌های المپیاد جهانی کامپیوتر از طریق آموزش و پرورش تامین گردید.

برای برگزاری این المپیاد از طرف معاونت پشتیبانی و همچنین توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش، 10 گروه تشکیل گردید. این گروه ها فعالیت هایی گسترده را در راستای بهبود کارهای مربوط به برگزاری رقابت‌های المپیاد جهانی کامپیوتر انجام دادند.

رقابت های المپیاد جهانی کامپیوتر از 6 مرداد تا 13 مرداد ادامه خواهد داشت و به گفته‌ی سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017، این دوره پر تعدادترین دوره از مسابقات کامپیوتر خواهد بود.

حدود 85 درصد از کشورها در این رقابت ها حضور خواهند داشت و گروه‌های شرکت کننده به صورت چهار نفره است. گفتنی است برای اولین بار کشور فلسطین نیز در المپیاد جهانی کامپیوتر حضور خواهد داشت.

برای برگزیدگان ایرانی که در رقابت‌های المپیاد جهانی کامپیوتر حاضر شوند، تسهیلات فراوانی در نظر گرفته شده است که از جمله می توان به ورود بدون آزمون به دانشگاه‌ها اشاره نمود.

تعداد کل شرکت کنندگان 300 تا 320 نفر بوده که جمعا در قالب 84 تیم حضور خواهند داشت. از کشور ایران نیز دو تیم در این رقابت ها شرکت می‌کنند.

پیش از این نیز ایران میزبانی المپیادهای نجوم و فیزیک را برعهده داشته و امسال برای سومین بار توانسته است میزبانی المپیاد جهانی کامپیوتر را عهده‌دار شود. لازم به ذکر است که میزبانی المپیاد زیست شناسی در سال 2018 نیز برعهده کشور ایران خواهد بود.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر