coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تصرف بازار گوشی های هوشمند هند توسط برندهای چینی موقعیت سامسونگ را تهدید می کند.

تصرف بازار گوشی های هوشمند هند توسط برندهای چینی موقعیت سامسونگ را تهدید می کند.کمپانی شیائومی می تواند برتری در بازار گوشی های هوشمند کشور هند را از چنگ کمپانی سامسونگ خارج کند؛ دو کمپانی اوپو و ویوو نیز به سرعت در حال رشد هستند.

تحقیقاتی که ماه گذشته توسط مورگان استنلی در این حوزه انجام شده، نشان می دهد که کشور هند تا سال 2018 می تواند جایگاه کشور آمریکا را از آن خود کند و به عنوان دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند، شناخته شود. به همین دلیل نیز کشور هندوستان برای تولیدکنندگان گوشی های هوشمند اهمیت زیادی دارد. یکی از شرکت های تحلیلی بازار به نام Canalys اعلام کرده است که بازار کشور هند در حال حاضر تحت حکمرانی برند سامسونگ و گوشی های چینی قرار دارد.

این شرکت همچنین سهم بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه ی دوم سال 2017 کشور هند را اعلام کرد. در مقایسه با همین بازه ی زمانی در سال گذشته، فروش اسمارت فون ها به میزان 4 درصد کاهش یافته است. شرکت تحلیلی Canalys مدعی شد که بازار هند در حال کوچک شدن است؛ چرا که تنها 27 میلیون گوشی هوشمند در بهار سال 2017 در این بازار به فروش رسیده است.

کمپانی سامسونگ با 25 درصد سهم بازار، پرفروش ترین برند بازار گوشی های هوشمند در کشور هند به شمار می رود. با توجه به نمودار بالا متوجه می شوید که کمپانی شیائومی،تهدید بزرگی برای سامسونگ خواهد بود

کمپانی سامسونگ با 25 درصد سهم بازار، پرفروش ترین برند بازار گوشی های هوشمند در کشور هند به شمار می رود. با توجه به نمودار بالا متوجه می شوید که کمپانی شیائومی،تهدید بزرگی برای سامسونگ خواهد بود؛ شیائومی بیش از 4.8 میلیون گوشی هوشمند را در این کشور به فروش رسانده که در مقایسه با همین بازه ی زمانی در سال 2016، به میزان 4 درصد بیشتر است.

دو برند ویوو و اوپو نیز از دیگر نام هایی هستند که به سرعت سهم خود را در بازار گوشی های هوشمند این کشور پیدا می کنند. هر دو شرکت، بازاریابی برای محصولاتشان را به صورت آفلاین انجام می دهند. کمپانی ویوو که در رتبه ی سوم قرار دارد، بیش از 3.4 میلیون گوشی را در سه ماهه ی دوم سال 2017 به فروش رسانده؛ این در حالیست که اوپو با فروش 1.9 میلیون اسمارت فون در این بازار، توانست با سبقت از لنوو در مقام چهارم قرار بگیرد.

رتبه ی اول کمپانی سامسونگ در سایه ی تهدید برندهای چینی شیائومی، ویوو، اوپو، لنوو و جیونی قرار دارد؛ این شرکت ها در مجموع، 50 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند هند را در اختیار دارند. این برندهای چینی به خاطر گوشی های هوشمند میان رده و پایین رده ی خود محبوب شده اند. گوشی های هوشمند سری J کمپانی سامسونگ نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند؛ اما این سری از موبایل های سامسونگ نیز توسط برندهای چینی که در بالا اشاره شد، تهدید می شوند.

گوشی های پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در کشور هند با استقبال خوبی مواجه شدند، اما همچنان به پشتیبانی بیشتر از طرف کمپانی نیازمند هستند. بازار گوشی های هوشمند چینی در این سه ماهه با کمی کاهش روبرو می شوند؛ به همین دلیل نیز این تولیدکننده های چینی، تمرکز خود را به بازار هند معطوف کرده اند.

بنا بر تحلیل های صورت گرفته توسط مورگان استنلی، انتظار می رود بازار گوشی های هوشمند هند در سال آینده به میزان 23 درصد رشد داشته باشد. پیش بینی شده که بازار گوشی های هوشمند در کشور هند، رشدی به میزان 5 درصد سریع تر از بزرگترین بازار گوشی جهان یعنی چین داشته باشد.

.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر